Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019

Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΠΕΛΛΑΣ ΜΕΣΩ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ ΚΑΙ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ 84ης Δ.Ε.Θ.


Οι πολίτες της Π.Ε. Πέλλας ανέδειξαν την αναγκαιότητα υλοποίησης της «ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Π.Ε.ΠΕΛΛΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΜΕΣΩ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ »με επέκταση στην ΑΛΜΩΠΙΑ» με συντονισμένες δράσεις από τον Ιανουάριο του 2007 μέχρι σήμερα. 

Σήμερα 11 χρόνια μετά την ένταξη της σύνδεσης αυτής στην «ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ» το Μάιο του 2008 και δυο χρόνια μετά την επικαιροποίησή της (το Μάρτιο του 2018 στα Γιαννιτσά παρουσία του Γ.Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών& Υποδομών,του προέδρου και του διευθύνοντα συβούλου του ΟΣΕ) και τις δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού Α.Τσίπρα αλλά και του υπουργού Μεταφορών & Υποδομών Χ.Σπίρτζη στο 11ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση της Κεντρικής Μακεδονίας, στη Θεσσαλονίκη (28/03/2018) η χρηματοδότηση της οριστικής μελέτης για τη σύνδεση αυτή –παρά και τις κατά καιρούς υποσχέσεις- αιωρείται αποδεικνύοντας την έλλειψη ισχυρής πολιτικής βούλησης. 

Η αναφορά του Πρωθυπουργού Κ.Μητσοτάκη για έλλειψη ωριμότητας στην αναβάθμιση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης –Έδεσσας κατά την πρόσφατη ομιλία του στα εγκαίνια της 84ης Δ.Ε.Θ. ήταν απογοητευτική όμως η έλλειψη οποιασδήποτε αναφοράς στο σιδηρόδρομο και την «ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ Π.Ε.ΠΕΛΛΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΜΕΣΩ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ» εξαΰλωσε κάθε ελπίδα εκσυγχρονισμού των συγκοινωνιακών υποδομών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας. 

Η απαξίωση του σιδηρόδρομου στην πρωθυπουργική ομιλία ήταν αναμενόμενη καθώς αυτή ουσιαστικά αντανακλά τις αντιλήψεις και προθέσεις των στελεχών των αυτοδιοικητικών σχημάτων και των υποψήφιων βουλευτών της Ν.Δ. που προεκλογικά αγνόησαν κάθε αναφορά σ΄αυτόν. 

Όμως οι ευθύνες για την απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου δε βαρύνουν μόνον τους φίλα προσκείμενους στο κυβερνητικό στρατόπεδο αλλά και άλλους-διαφορετικών ιδεολογικών προελεύσεων-υποψήφιους βουλευτές και υποψήφιους αυτοδιοικητικών σχημάτων στις πρόσφατες δημοτικές και περιφερειακές εκλογές που δεν είπαν ούτε μια λέξη γι αυτό. 

Το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε και στα σχόλια που ακολούθησαν στον τοπικό τύπο σχετικά με την αναφορά του Πρωθυπουργού στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης –Έδεσσας. 

Από τα παραπάνω διαφαίνεται πως στην Ελλάδα του 2019 η αυτοκινητοκεντρική αντίληψη στις μεταφορές είναι η κυρίαρχη ακόμη και ανεξάρτητη κάποιες φορές από το ιδεολογικοπολιτικό στίγμα των αυτών που την υιοθετούν. 

Τα πολλαπλά ανταποδοτικά οφέλη της «ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Π.Ε.ΠΕΛΛΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΜΕΣΩ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ» και ιδιαίτερα η πρόκληση της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής επιβάλλουν την άμεση εύρεση και ενεργοποίησητων αναγκαίων χρηματοδοτικών εργαλείων για την υλοποίησή της. 


ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Ν.ΠΕΛΛΑΣ