Θ’ ανεβάσει το επίπεδο των μεταφορών κατά πολύ
Έως και 4 δις σκέφτονται να δαπανήσουν οι αρχηγοί των κρατών σε Δανία και Σουηδία προκειμένου να κατασκευάσουν τον πρώτο διεθνή σταθμό μετρό στον κόσμο.
Ειδικότερα, η Κοπεγχάγη και το Μάλμε εξετάζουν το ενδεχόμενο κατασκευής μιας σήραγγας μήκους 22 χιλιομέτρων που θα περνά κάτω από τον ποταμό Oresund για τη σύνδεση των δύο πόλεων.
Πριν από λίγο καιρό, μια νέα ομάδα εργασίας, ονόματι Oresundsmetro Executive, συστάθηκε και παρουσίασε εκπροσώπους από τις δύο πόλεις, ώστε να εδραιώσει τις προτάσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτοί σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τρένα υψηλής ταχύτητας χωρίς οδηγό για τη μεταφορά επιβατών υπογείως μεταξύ των πόλεων μέσα σε 20 λεπτά.
Όσοι επιθυμούν μπορούν ήδη να ταξιδέψουν μεταξύ Κοπεγχάγης και Μάλμε διαμέσου της γέφυρας Oresund και το ταξίδι διαρκεί 35 λεπτά.
Στο μεταξύ, αξιοσημείωτο είναι ένα άλλο έργο υποδομής με τίτλο Fehmarn Belt Fixed Link. Πρόκειται για μια σήραγγα οδικής και σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 18 χιλιομέτρων που θα ανοίξει το 2028 και θα συνδέει τη νότια Δανία με τη βόρεια Γερμανία.
Το εν λόγω έργο αναμένεται να ενισχύσει με το τρόπο του και το διεθνές μετρό μεταξύ Κοπεγχάγης και Μάλμε.
Πάντως, ένα διεθνές μετρό θα ενίσχυε την αγορά εργασίας και στις δύο πόλεις, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση.
Με βάση την ανάλυση, ο αριθμός των ατόμων που θα μπορούν να φτάσουν στο Μάλμε ή στην Κοπεγχάγη σε λιγότερο από μία ώρα θα αυξηθεί από 1,3 εκατομμύρια σε 2,3 εκατομμύρια.
“Είναι στρατηγικής σημασίας για την αγορά εργασίας της Βόρειας Ευρώπης, αλλά και για τις σουηδικές εξαγωγές, επειδή το μετρό θα ανακουφίσει την πίεση στη γέφυρα του Oresund”, δήλωσε ο δήμαρχος του Μάλμε Katrin Stjernfeldt Jammeh.
“Οι σκανδιναβικές χώρες έχουν τώρα την ευκαιρία να γίνουν ένα πιο σημαντικό σημείο στον χάρτη της Ευρώπης και καλωσορίζω τους εκπροσώπους των επιχειρήσεων και της ακαδημαϊκής κοινότητας στο νέο αυτό έργο”, συνέχισε.
Ο κ. Frank Jensen, δήμαρχος της Κοπεγχάγης, είπε με τη σειρά του: «Με το μετρό μπορούμε να κάνουμε ένα αποφασιστικό βήμα προς τη δημιουργία μιας διεθνούς μητρόπολης όπου μπορούμε να υλοποιήσουμε το όραμα μιας μεγαλύτερης και πιο ολοκληρωμένης αγοράς εργασίας στην Κοπεγχάγη, μια μεγάλη νίκη τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και τους πολίτες.
“Το μετρό είναι το κλειδί για τη μελλοντική προστασία της περιοχής μας σε όλη τη Δανία και τη Σουηδία, ώστε να μπορέσουμε να προσελκύσουμε τις σωστές επενδύσεις”.
Άτομα από το δημοτικό συμβούλιο της Δανίας δήλωσαν ότι αν το έργο εγκριθεί, θα μπορούσε να είναι έτοιμο το 2035 και θα αποτελεί το πρώτο διεθνές μετρό στον κόσμο.
Έως τότε, αναμένουμε νεότερα και φυσικά είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι.
Πηγή: https://www.euronews.com, events.gr