Παρασκευή 23 Αυγούστου 2019

Αχαΐα: Οι μεν, οι δε και ο σιδηρόδρομος.

Σήκωσε κύμα, στο διαδίκτυο κυρίως, που έχει καθιερωθεί σαν χώρος εκδήλωσης πολιτικών ανακλαστικών από στελέχη και παρατηρητές, η πληροφορία ότι ο Κώστας Σπηλιόπουλος βαίνει προς την προεδρία του ΟΣΕ. Επιστρέφοντας- σχεδόν- σε παλιά λημέρια, καθώς είχε χρηματίσει πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ στο παρελθόν.

Παλαιοί σύντροφοι ξιφούλκησαν κατά του πρώην υφυπουργού, συσχετίζοντας την αξιοποίησή του με τη στάση του Κ. Σπηλιόπουλου στις τελευταίες περιφερειακές εκλογές, έστω και αν είναι αμφίβολο ότι ο Α. Κατσιφάρας έχασε από τον Ν. Φαρμάκη επειδή προέκυψε κόντρα αντίπαλος από τα κεντροαριστερά, για τον απλό λόγο ότι τα ρήγματα και οι φθορές στην παράταξη του αποχωρούντος περιφερειάρχη δεν είχαν ως αφετηρία την κάθοδο Σπηλιόπουλου.
Αντιδράσεις εκδηλώθηκαν και εκ δεξιών, από πρόσωπα που εν βλέπουν με καλό μάτι την αξιοποίηση στελεχών με κεντροαριστερή καταγωγή, αν και ο Κ. Σπηλιόπουλος δεν είχε καν ακολουθήσει το ΚΙΝΑΛ και είχε αδρανοποιηθεί.
Ούτως ή άλλως, ο διορισμός δεν είναι κλειδωμένος. Απαιτεί έγκριση από τον Κ. Μητσοτάκη
Αυτό πάντως που λίγους απασχόλησε- και μάλλον θα έπρεπε να απασχολήσει περισσότερους- είναι αυτή καθ' αυτή η υπόθεση του σιδηροδρόμου σε σχέση με την Αχαΐα.
Η ΟΥΣΙΑ
Ανεξάρτητα πώς θα έβλεπε κανείς πολιτικά την ανάληψη του ελέγχου του ΟΣΕ από τον Κ. Σπηλιόπουλο, υπάρχει ένα δεδομένο: Ο πρώην υφυπουργός και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ γνωρίζει το σιδηροδρομικό ζήτημα πολύ καλά.
Οχι απλώς το γνωρίζει, αλλά έχει εκφράσει ρητά την πεποίθησή του ότι οι σχεδιασμοί που κόμισε ως δρομολογημένους στις τοπικές αρχές η απελθούσα ηγεσία των Υποδομών, ήταν ατεκμηρίωτοι.
Ο κ. Σπηλιόπουλος πιστεύει ότι δεν έχει εξασφαλιστεί καμία χρηματοδότηση για την επέκταση του σιδηροδρόμου υπογείως μέχρι το νέο λιμάνι. Πιστεύει επίσης ότι εάν η γραμμή δεν ολοκληρωθεί κατά τον αρχικό σχεδιασμό, το έργο μένει ατελές.
Το ζήτημα είναι ότι δεν έχει μόνο ο ίδιος την εκτίμηση αυτή αλλά και ο νέος υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής. Ως γνωστόν ο ίδιος υποχρεώθηκε να επανεκκινήσει τη δημοπράτηση της νέας Πατρών- Πύργου. Φέρεται ότι το ζήτημα του τρένου είναι το Νο 2 θέμα που μπάζει, σε σχέση με την Αχαΐα, αλλά ο υπουργός δεν έχει ακόμα τοποθετηθεί επ' αυτού, διότι «τι να πρωτοκάνει αυτός ο άνθρωπος;» σύμφωνα με διατύπωση στελεχών που έχουν άποψη για το κλίμα που επικρατεί κατά τις πρώτες ημέρες της νέας ηγεσίας στο υπουργείο.

Του ΚΩΝ. ΜΑΓΝΗ
pelop.gr