Στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας βρίσκεται ένα εντυπωσιακό πάρκινγκ ποδηλάτων με τρεις ορόφους, 350 μέτρα υπόγειο μήκος και κόστος κατασκευής περίπου 30 εκατ. ευρώ!
Το μεγαλύτερο πάρκινγκ ποδηλάτων στον πλανήτη εγκαινιάστηκε στην Ουτρέχτη και μπορεί να φιλοξενήσει έως 12.500 δίκυκλα. Οι εγκαταστάσεις βρίσκονται δίπλα στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της τέταρτης σε πληθυσμό πόλης της Ολλανδίας, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν άνετα από ποδηλάτες, που επιθυμούν να συνεχίσουν χρησιμοποιώντας το τρένο. Σύμφωνα με την ολλανδική εφημερίδα De Telegraf, υπάρχουν πλέον στην περιοχή γύρω από τον σταθμό της Ουτρέχτης πάνω από 30.000 θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων στο πλαίσιο της υποστήριξης του συγκεκριμένου μέσου μεταφοράς από τις Αρχές της πόλης. Aυτό ισχύει βεβαίως για όλη την Ολλανδία, όπου υπάρχουν περίπου 22 εκατ. ποδήλατα, ενώ ο πληθυσμός της χώρας βρίσκεται λίγο πάνω από τα 17 εκατ. κατοίκους.
Τη Δευτέρα ολοκληρώθηκε το δεύτερο και τελευταίο τμήμα του μήκους 350 μέτρων υπόγειου ‘’κελαριού’’, οπότε έγινε η Ουτρέχτη η πόλη με το μεγαλύτερο πάρκινγκ ποδηλάτων στον κόσμο, παίρνοντας τη θέση του Τόκιο στην κορυφή της σχετικής κατάταξης. Το κόστος κατασκευής του εντυπωσιακού τριώροφου χώρου στάθμευσης άγγιξε τα 30 εκατ. ευρώ και το μοιράστηκαν ο δήμος της Ουτρέχτης, το ολλανδικό δημόσιο, οι Ολλανδικοί Σιδηρόδρομοι και η επιχείρηση κατασκευής υποδομών Pro Rail.
Η Ουτρέχτη εφαρμόζει εδώ και χρόνια ένα πρόγραμμα με στόχο την εξέλιξή της σε μία πόλη απολύτως φιλική προς το ποδήλατο. Ετσι διαθέτει ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων μήκους 245 χιλιομέτρων, οι οποίοι είναι χωριστά από το οδικό δίκτυο για τα οχήματα, ενώ στην ευρύτερη περιοχή της κυκλοφορούν περίπου ένα εκατομμύριο ποδήλατα. Το 2018 εγκαινιάστηκε στην ολλανδική πόλη το πρώτο τμήμα του τεράστιου πάρκινγκ ποδηλάτων, το οποίο ολοκληρώθηκε πριν λίγες ημέρες. Υπολογίζεται, ότι κάθε ημέρα μετακινούνται προς το κέντρο της Ουτρέχτης γύρω στους 120.000 ποδηλάτες, δηλαδή περίπου ένας στους τρεις κατοίκους της. Η στάθμευση στο πολυώροφο κτίριο είναι δωρεάν για τις πρώτες 24 ώρες, όμως δεν είναι πάντα εύκολο να βρεις ελεύθερη θέση.
Η ολλανδική πόλη δεν ήταν αποτελούσε ανέκαθεν παράδεισο για τα δίκυκλα, καθώς τις δεκαετίες του 60 και του 70 ανέπτυσσε συνεχώς υποδομές για την κυκλοφορία αυτοκινήτων. Η στροφή της προς το ποδήλατο ευνοήθηκε από διάφορους παράγοντες, όπως τη σχετικά μικρή έκταση της πόλης, την flat διαμόρφωση του εδάφους και το μεγάλο ποσοστό νέων, πολλοί από τους οποίους σπουδάζουν στο πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης. Οι ολλανδικές Αρχές επέστρεψαν την πόλη στους κατοίκους της και μέσα σε αυτό το πλαίσιο επανέφεραν το ιστορικό κεντρικό κανάλι, που είχε μετατραπεί τη δεκαετία του 70 σε αστικό αυτοκινητόδρομο.
Στατιστικά, περίπου οι μισοί επιβάτες των τρένων στην Ολλανδία πηγαίνουν στον σταθμό με ποδήλατο. Το αποτέλεσμα είναι να μη βρίσκουν εύκολα χώρο για να το παρκάρουν, αν και από το 2011 έχουν δημιουργηθεί στη χώρα της τουλίπας σχεδόν 100.000 επιπρόσθετες θέσεις στάθμευσης. Και με το νέο πάρκινγκ θα ξεπερνούν πλέον τις 110.000!
insider.gr