Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019

Όλα τα σχέδια για το νέο αεροδρόμιο της Πολωνίας. Προβλέπονται όροφοι για αφίξεις και αναχωρήσεις τρένων.

Το νέο αεροδρόμιο της Πολωνίας Centralny Port Komunikacyjny (CPK), πρόκειται να ανοίξει το 2027.

Μεταξύ της Βαρσοβίας και του Λοτζ, η CPK θα εξυπηρετεί αρχικά περίπου 45 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, με σκοπό την εξυπηρέτηση μέχρι και 100 εκατομμυρίων επιβατών, σύμφωνα με τα πλάνα της πολωνικής κυβέρνησης.
Αν και ο νέος κόμβος της LOT Polish Airlines θα εμπνευστεί από μερικά από τα καλύτερα αεροδρόμια του κόσμου, συμπεριλαμβανομένου του Jewel Changi της Σιγκαπούρης, ο Υπουργός Υποδομών της Πολωνίας, Μικολάι Άιλαντ, δήλωσε στο Business Insider σε συνέντευξή του ότι τελικά το σχέδιο θα αποφασιστεί από διεθνή διαγωνισμό μεταξύ των αρχιτεκτονικών επιχειρήσεων.

Μέχρι στιγμής, η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για την κατασκευή της CPK έχει λάβει έξι αρχιτεκτονικές ιδέες για τον νέο αερολιμένα, οι οποίες θα αποτελέσουν έμπνευση κατά την προετοιμασία του γενικού σχεδίου και των περαιτέρω σχεδιαστικών έργων.
«Έχουμε προσκαλέσει διάφορους εξέχοντες αρχιτέκτονες, εξοπλισμένους με πλούσια γνώση, επαγγελματική εμπειρία και δημιουργικότητα, να έρθουν και να συνεργαστούν μαζί μας», δήλωσε ο Dariusz Sawicki, διευθύνων σύμβουλος που ασχολείται με τον σχεδιασμό του αεροδρομίου το CPK.

Μεταξύ αυτών που ανέλαβαν τον σχεδιασμό είναι ο Chapman Taylor, ο Foster + Partners, ο Grimshaw, οι Zaha Hadid Architects και ο Benoy.

Το βρετανικό στούντιο Foster + Partners πρότεινε ότι το CPK θα πρέπει να διαθέτει δύο τερματικά – το ένα με το «κλειδί» και το άλλο με το γράμμα «X».
Το ίδιο το τερματικό θα είχε μια ημιδιαφανή δομή. Foster + Partners 

Η εταιρεία πρότεινε επίσης ότι ένα σύστημα μεταφοράς από / προς το αεροδρόμιο θα συνδέει τα δύο τερματικά.

Το ίδιο το τερματικό θα είχε μια ημιδιαφανή δομή, επιτρέποντας στο φως του ήλιου να φτάσει στο εσωτερικό του κτιρίου.

Επιπλέον, θα περιλαμβάνει ένα ξύλινο φινίρισμα και θα παρέχει χώρο για την καλλιέργεια δέντρων.

Οι αρχιτέκτονες Grimshaw πρότειναν την ιδέα ενός αεροδρομίου που χαρακτηρίζεται από την «αίσθηση του κόμβου».Η ιδέα των Grimshaw. 

Το όραμά τους περιλαμβάνει έναν αερολιμένα που ξεφεύγει από το υπερβολικό μέγεθος μερικών πιο πρόσφατα χτισμένων αεροδρομίων, με στόχο τη μείωση των εσωτερικών μεταφορών και τη συντόμευση της απόστασης για τους ταξιδιώτες.

Μεταξύ άλλων, η χρήση του φυσικού φωτός, η μείωση του μήκους του αεροδρομίου και η «ένωση» των τερματικών ήταν στον πυρήνα του σχεδιασμού του Grimshaw.

Αν και η ιδέα σχεδιασμού πίσω από το τερματικό εστιαζόταν στην ελαχιστοποίηση του άγχους που συνδέεται με τις μεταφορές, οι αρχιτέκτονες πρότειναν επίσης την ιδέα να ενσωματωθεί χώρος για παραστάσεις και εκδηλώσεις κάπου στο αεροδρόμιο.

Ο Chapman Taylor οραματίστηκε το CPK κάτω από έναν διάφανο θόλο.

Σε αυτή την πρόταση, το κύριο μέρος του τερματικού που βρίσκεται ανάμεσα στους δύο διαδρόμους θα καλύπτεται με μια κατασκευή γυαλιού, για να συμβολίζει την «άπειρη ενότητα».Η πρόταση σχεδιασμού του Chapman Taylor περιλαμβάνει ένα διάφανο τρούλο. 

Αποτελούμενο από έξι επίπεδα, το τερματικό θα αποτελείται από σιδηροδρομικές πλατφόρμες, μια περιοχή ενδιάμεσης στάσης για επιβάτες τρένων, αφίξεις, αναχωρήσεις, επιχειρηματικά σαλόνια και ένα εμπορικό κέντρο με καταστήματα και εστιατόρια.

Κάθε ένα από αυτά θα εμπνέεται από ένα διαφορετικό στοιχείο του τοπίου της χώρας – την ακτή, τις λίμνες, τα πεδινά, τα υψίπεδα, τις κοιλάδες και τα βουνά.

Οι σχεδιαστές παραδέχτηκαν ότι είχαν εμπνευστεί κάπως από το αεροδρόμιο Jewel Changi στη Σιγκαπούρη, το οποίο ενσωμάτωσε το φυσικό πράσινο στο εσωτερικό του.

Οι αρχιτέκτονες του Zaha Hadid πρότειναν τρία παρόμοια οράματα για το νέο πολωνικό αεροδρόμιο.

Εκτός από τον προσεγμένο εσωτερικό φωτισμό, και οι τρεις έννοιες θα περιλαμβάνουν πλούσιο πράσινο.

Η πρώτη ιδέα χαρακτηρίζει μια σιδηροδρομική γραμμή ακριβώς κάτω από το αεροδρόμιο, θεωρητικά επιτρέποντας στους επιβάτες των άνω ορόφων να παρατηρούν τα τρένα που φθάνουν και αναχωρούν.Η πρώτη ιδέα των αρχιτεκτόνων του Zaha Hadid.

Το δεύτερο όραμα της εταιρείας διαθέτει ένα σταθμό που, αντίθετα, θα καθόταν πάνω από τις πλατφόρμες, οι οποίες θα συνέδεαν άλλα μέρη του αεροδρομίου.
Η δεύτερη ιδέα των αρχιτεκτόνων του Zaha Hadid.

Η τρίτη ιδέα περιλαμβάνει τρένα που φθάνουν απευθείας σε ξεχωριστά σημεία στα τερματικά, τα οποία θα βρίσκονται σε πλατφόρμες σε διαφορετικά ύψη.
Η τρίτη ιδέα των αρχιτεκτόνων του Zaha Hadid.

Οι αρχιτέκτονες από την Benoy εξήγησαν ότι μόλις χτιστεί, το CPK θα καλύπτει μια έκταση μεγαλύτερη από το σύνολο του Μανχάταν.

Ουσιαστικά, η επιχείρηση όχι μόνο προτείνει μια ιδέα για την ανάπτυξη ενός αεροδρομίου, αλλά προτείνει επίσης σχέδια που θα μετατρέψουν τη γύρω περιοχή.

Αυτές οι απομακρυσμένες περιοχές θα γίνουν τελικά διάφορα μέρη του «Airport City» – από ξενοδοχεία και αίθουσες συνεδριάσεων σε κέντρα και γραφεία logistics.
Το όραμα του Benoy για το αεροδρόμιο και τη γύρω περιοχή.

Ο Benoy πρότεινε ότι, όσον αφορά το εσωτερικό του τερματικού σταθμού, τα όρια μεταξύ κάθε ζώνης πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλά, απρόσκοπτα και αόρατα.

Το επίσημο γενικό σχέδιο του αερολιμένα, το οποίο θα καθορίσει την κατεύθυνση του για τα πρώτα 25 χρόνια, θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2020.

airnews.gr