Πέμπτη 20 Ιουνίου 2019

Το πρώτο τρένο υδρογόνου του Ηνωμένου Βασιλείου βρίσκεται σε διαδικασία δοκιμών.

Εικόνα: birmingham.ac.uk
Το HydroFLEX, το πρώτο τρένο υδρογόνου του Ηνωμένου Βασιλείου, θα δοκιμαστεί σε σιδηροδρομική γραμμή με στόχο τη μεταφορά επιβατών σε δύο ή τρία χρόνια.


Το έργο είναι αποτέλεσμα εταιρικής σχέσης μεταξύ της Porterbrook, του φορέα χρηματοδοτικής μίσθωσης σιδηροδρόμων και της υποστήριξης διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων, καθώς και του Κέντρου για τη σιδηροδρομική έρευνα και εκπαίδευση του Πανεπιστημίου του Birmingham (BCRRE).

"Η βιωσιμότητα και η καινοτομία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος αυτών που κάνουμε εδώ στο Porterbrook και γι 'αυτό είμαστε εξαιρετικά περήφανοι που έχουμε διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στο σχεδιασμό και την κατασκευή του πρώτου τρενου υδρογόνου στο Ηνωμένο Βασίλειο", δήλωσε η Mary Grant, CEO της Porterbrook.

"Αυτή είναι μια πρώτη δοκιμή, αλλά είμαστε ενθουσιασμένοι που είμαστε σε θέση να προσφέρουμε πολύ σύντομα την HydroFLEX ως βιώσιμη προσφορά. Ο σιδηρόδρομος της Βρετανίας έχει να διαδραματίσει βασικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές και δεσμευόμαστε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην επίτευξη αυτού του στόχου ».

Το έργο HydroFLEX έχει πρόσφατα χορηγηθεί χρηματοδότηση από την Innovate UK μέσω του διαγωνισμού First Of A Kind για να πάρει το πρωτότυπο προς τα εμπρός προς τις βασικές δοκιμές.

"Αυτή είναι μια μεγάλη ιστορία επιτυχίας για τη βρετανική σιδηροδρομική βιομηχανία, η οποία δείχνει την ικανότητά μας και τη δέσμευσή μας να βοηθήσουμε την κυβέρνηση να επιτύχει στόχους κατά των  εκπομπών ρύπων", δήλωσε ο Alex Burrows, Διευθυντής του Birmingham Center for Railway Research and Education.

"Βασικό στοιχείο αυτής της επιτυχίας είναι η στενή εταιρική σχέση μεταξύ ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και βιομηχανίας, η οποία μας επέτρεψε να συγκεντρώσουμε την απαιτούμενη τεχνογνωσία για την ταχεία πρόοδο αυτής της τεχνολογίας από την ιδέα στην πλήρη επίδειξη εργασίας. Αυτή η συνεργασία μεταξύ του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ και του Porterbrook αποτέλεσε έναν οδηγό για τον ακαδημαϊκό κόσμο και τη βιομηχανία που επιτάχυνε τις ιδέες σε πρακτική εφαρμογή στον σιδηρόδρομο. Προσβλέπουμε στην επόμενη φάση αυτού του έργου, που θα μεταφέρει αυτήν την τεχνολογία στη σιδηροδρομική γραμμή του Ηνωμένου Βασιλείου. "

Η αμαξοστοιχία υδρογόνου της Alstom


Πηγή: Alstom
Η Γερμανία είναι επί του παρόντος το μοναδικό έθνος που έχει στη διάθεσή της ενεργές αμαξοστοιχίες επιβατών με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων. Το Coradia iLint, που κατασκευάστηκε από τη γαλλική κατασκευαστή σιδηροδρόμων Alstom στη Γερμανία, άρχισε να λειτουργεί τον Σεπτέμβριο του 2018 και τρέχει σε περίπου 100 χιλιόμετρα γραμμής μεταξύ Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde και Buxtehude στη βόρεια Γερμανία.

Η συνεργασία της HydroFLEX ελπίζει ότι οι δοκιμαστικές αμαξοστοιχίες της θα συνεχίσουν να αντικαθιστούν τα βαριά ρυπογόνα ντίζελ, αλλά είναι πιο ακριβά.

Ο δρ. Stuart Hillmansen, Ανώτερος Λέκτορας του Κέντρου για την Έρευνα και την Εκπαίδευση Σιδηροδρόμων του Μπέρμιγχαμ, δήλωσε: "Το πρωτότυπο μας δείχνει πως η τεχνολογία με υδρογόνο μπορεί να ενσωματωθεί σε υπάρχοντα τρένα, χωρίς να χρειάζεται να τροποποιηθούν οι έλεγχοι των οδηγών. Πρόκειται για μια συναρπαστική πρόοδο, διότι δείχνει πώς η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να υιοθετηθεί στο σύστημα κύριας γραμμής για τη δημιουργία δημόσιων συγκοινωνιών χωρίς εκπομπές ρύπων. Το έργο αυτό ήταν πολύ σημαντικό για να φέρει σε επαφή η σιδηροδρομική βιομηχανία με την τεχνολογία, δείχνοντας ότι μπορεί να λειτουργήσει σε αυτή την κλίμακα και να βελτιώσει την τεχνογνωσία της σιδηροδρομικής βιομηχανίας. Τα επόμενα χρόνια θα μπορούσαμε να δούμε ένα στόλο αυτών των επιχειρησιακών μονάδων στο Ηνωμένο Βασίλειο. "

Η HydroFLEX βασίστηκε στο Rail Chrysalis για εγκατάσταση. Ομάδα Denchi για συσσωρευτές έλξης. Συστήματα κυψελών καυσίμου Ballard για την κυψέλη καυσίμου. Luxfer για δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου. Υποστήριξη σχεδιασμού DG8. Μονάδα Derby Engineering για πάνελ και αγκύλες. SNC Lavalin για την αναγνώριση σχεδιασμού και κινδύνου. Aura για σχεδιασμό εξωτερικού χρώματος και dB Cargo Crewe για επανεκκίνηση της μονάδας.

Η αμαξοστοιχία λειτουργεί με σωληνώσεις υδρογόνου αποθηκευμένες σε δεξαμενές υψηλής πίεσης στην κυψέλη καυσίμου όπου αναμιγνύεται με οξυγόνο από τον αέρα για να δημιουργήσει ηλεκτρική ενέργεια. Η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να αποθηκευτεί σε μια μπαταρία και να ενεργοποιήσει την αμαξοστοιχία.

Από το Σεπτέμβριο του 2018, τα δύο πρώτα αμαξοστοιχίες υδρογόνου από την Alstom πραγματοποιούσαν τακτική μεταφορά επιβατών στο δίκτυο Elbe-Weser. Από το 2021, το Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen θα χρησιμοποιήσει 14 Coradia iLints για να μεταφέρει τους τακτικούς ταξιδιώτες μεταξύ Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde και Buxtehude με τα τρένα κυψελών καυσίμων.

Το Coradia iLint είναι το πρώτο επιβατικό τρένο στον κόσμο που τροφοδοτείται από κυψέλη καυσίμου υδρογόνου που παράγει ηλεκτρική ισχύ για έλξη. Το τρένο είναι ήσυχο και εκπέμπει μόνο υδρατμούς και συμπύκνωση.

gasworld.com