Πέμπτη 20 Ιουνίου 2019

Θ. Βούρδας: Το στρατηγικό σχέδιο μεταφορών οδηγεί σε εξοικονόμηση 18 δισ. ευρώ ετησίως.


Στα πεπραγμένα, αλλά και στα μελλοντικά σχέδια της γενικής γραμματείας του υπουργείου Μεταφορών αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας Θάνος Βούρδας, στο 3ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ξεκινώντας από την ολοκλήρωση του Master Plan για τις μεταφορές, με δύο χρονικούς ορίζοντες το 2027 και το 2037, ο κ. Βούρδας επισήμανε ότι εντοπίζει και τεκμηριώνει όλες τις πολιτικές και επενδύσεις για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος μεταφορών, με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη της χώρας.

Εκτίμησε μάλιστα ότι ολοκληρωμένη υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου μεταφορών θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση 18 δισ. ευρώ ετησίως για τη χώρα από τη μείωση λειτουργικού κόστους οχημάτων, περιβαλλοντικού κόστους και βελτίωση οδικής ασφάλειας.

Όπως υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, έχει ήδη παραδοθεί και εγκριθεί και το εθνικό μοντέλο μετακινήσεων, για την ολοκλήρωση του οποίου εργάστηκε μια ομάδα μελετητών, σε συνεργασία με όλα τα συναρμόδια υπουργεία και τους φορείς. Τα αποτελέσματά του αναδεικνύουν όλες τις ανάγκες σε έργα υποδομών που έχει η χώρα για τη βελτίωση του συστήματος μεταφορών. Μάλιστα, όπως είπε, ολοκληρώθηκε και το τελευταίο βήμα, η στρατηγική εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

«Από εδώ και μπρος, η υλοποίηση δεν θα γίνεται με βάση προσωπικά και πολιτικά κριτήρια, αλλά με κριτήρια περιβαλλοντικά, κοινωνικά και εξυπηρέτησης του μεταφορικού έργου» επισήμανε ο κ. Βούρδας.

Όσον αφορά τον στόχο της χώρας να καταστεί διεθνές εμπορευματικό κέντρο, ο κ. Βούρδας σχολίασε ότι «τα προηγούμενα χρόνια βαφτίζαμε στα λόγια τη χώρα ως κομβικό διαμετακομιστικό κέντρο. Αυτό τώρα γίνεται πράξη», απαριθμώντας μιας σειρά δράσεων που έχουν δρομολογηθεί προς αυτή την κατεύθυνση.

Αναδεικνύοντας τα εμπορευματικά κέντρα ως τον μόνο δρόμο, όπως υποστήριξε, «για να μπορέσει η Ελλάδα να αξιοποιήσει τη γεωπολιτική της θέση και να εδραιωθεί ως διεθνές κέντρο μεταφορών» αναφέρθηκε στο πλέον ολοκληρωμένο εγχείρημα που είναι το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο. Ακολουθούν τα εμπορευματικά κέντρο στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη και κατόπιν σε Λάρισα, Βόλο, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη.

Στο πεδίο της διασύνδεσης της χώρα με τα δίκτυα μεταφορών των γειτονικών χωρών, ο κ. Βούρδας χαρακτήρισε πρότυπο τη συμφωνία Ελλάδας-Βουλγαρίας για την σύνδεση με 3 λιμάνια με one stop shop υπηρεσίες. Στο ίδιο πλαίσιο, εντάσσεται και η πρωτοβουλία για την υιοθέτηση και ανάπτυξη ενός ενιαίου συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων.

Αναφερόμενος στον διαγωνισμό για την ανανέωση των στόλων των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται σε εξέλιξη, ο κ. Βούρδας ξεκαθάρισε ότι καμία βάση δεν έχουν οι εκτιμήσεις για έλλειψη χρηματοδότησης, καθώς η προετοιμασία της διαγωνιστικής διαδικασίας έτρεξε εδώ και 9 μήνες, ώστε να εξασφαλιστεί ότι όλα είναι έτοιμα για την έναρξη και επιτυχή ολοκλήρωσή της.

Επισήμανε ακόμη ότι, κατά τη θητεία της παρούσας κυβέρνησης, δεν αυξήθηκε η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων μετακινήσεων, ενώ διασφαλίστηκε και η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων. Επίσης, αναφέρθηκε στην καθολική εφαρμογή του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, «το οποίο βρήκαμε παγωμένο και σήμερα αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας των πολιτών».

Μάλιστα, όπως υποστήριξε ο κ. Βούρδας, δρομολογείται η εφαρμογή του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ήδη στη Θεσσαλονίκη και σε δεύτερη φάση σε όλα τα ΚΤΕΛ της χώρας, ενώ θα ακολουθήσει σύνδεση του συστήματος με αρχαιολογικούς χώρους και τουριστικές δραστηριότητες.

metaforespress.gr