«Όπως όλα δείχνουν, σημειώνεται αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην υλοποίηση σύμβασης Σ.717 της ΕΡΓΟΣΕ, που αφορά τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, μεταξύ άλλων και το Τμήμα Δομοκού-Λάρισας. Πέραν των λειτουργικών προβλημάτων, που εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια των δρομολογίων και καταμαρτυρούνται σε έγγραφο του ΟΣΕ, εγείρονται μία σειρά από σοβαρά ερωτήματα σε σχέση με τα αίτια της καθυστέρησης.»
Τα ανωτέρω δήλωσε ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, καταθέτοντας Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρ. Σπίρτζη, σχετικά με καθυστερήσεις στην υλοποίηση της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ, προσθέτοντας:
«Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών οφείλει, άμεσα, να δώσει τις απαντήσεις, που ζητούν οι πολίτες. Κανείς δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών και τα χρήματα των φορολογουμένων».
Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης:
Στο έγγραφο του ΟΣΕ προς την ΕΡΓΟΣΕ υπ. αριθμ. πρωτ. 9040136/26.03.2019 αναφέρεται ότι: «λόγω της παρατεταμένης καθυστέρησης του έργου της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ, ήδη έχουν δημιουργηθεί προβλήματα λειτουργίας του δικτύου στα τμήματα Δομοκός – Λάρισα, ΣΚΑ – Οινόη – Αλίαρτος και Σ.Σ. Θήβας…. Παρακαλούμε για άμεση παράδοση σε χρήση της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης των συγκεκριμένων παραπάνω τμημάτων και σταθμών, λόγω και της παράδοσης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός».
Ωστόσο, στο έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ προς τον ΟΣΕ υπ. αριθμ. πρωτ. Οικ.5272/18/02.05.2018, ενημερώνεται ο ΟΣΕ ότι «…έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες ανάταξης του του σηματοτεχνικού εξοπλισμού του τμήματος γραμμής μεταξύ ΕΘΑ Ορφανών και Σ.Σ. Λάρισας και με την παρούσα σας καλούμε στη διενέργεια Διοικητικής Παραλαβής προς Χρήση του ανωτέρω τμήματος…».
Επίσης, στην απόφαση 1314/2018 του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οποία δημοσιεύθηκε στις 23.07.2018, κρίθηκε και αποφασίστηκε ότι η 1η συμπληρωματική σύμβαση του έργου «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 Αλλαγών Τροχιάς Σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» (Α.Δ. 717), δύναται να υπογραφεί.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε:
1.Γιατί ενώ οι εργασίες ανάταξης του σηματοτεχνικού εξοπλισμού του τμήματος γραμμής μεταξύ Ορφανών και Λάρισας έχουν ολοκληρωθεί, δεν παραδίδεται ο εξοπλισμός προς άμεση χρήση στον ΟΣΕ, όπως ζητά ο ΟΣΕ με το ανωτέρω έγγραφο;
2.Σε περίπτωση ατυχήματος, ποιός θα ευθύνεται στο εν λόγω τμήμα γραμμής, που ενώ υπάρχει η δυνατότητα σηματοτεχνικής κάλυψης, δεν αξιοποιείται;
3.Αληθεύει ότι διερευνάται από την ΕΡΓΟΣΕ η δυνατότητα να αποξηλωθεί, στο εν λόγω τμήμα γραμμής, ο ήδη εγκατεστημένος, πληρωμένος και πλήρως λειτουργικός εξοπλισμός σηματοδότησης και να αντικατασταθεί από άλλον υποδεέστερο;
4.Γιατί, ενώ έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο η 1η Συμπληρωματική Σύμβαση από τον Ιούλιο του 2018, δεν έχει κληθεί ακόμη η Ανάδοχος Κ/Ξ να την υπογράψει, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις, αφού δεν μπορεί να ολοκληρωθεί το έργο;
5.Γιατί διακινδυνεύει η ΕΡΓΟΣΕ την επιστροφή κοινοτικών κονδυλίων, λόγω μη ολοκλήρωσης έργων εξαρτώμενων από την ολοκλήρωση της σύμβασης 717 (π.χ. ETCS), καθυστερώντας αναίτια την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης;
6.Ποιές ρήτρες θα κληθεί να πληρώσει ο ΟΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω μη ύπαρξης σηματοδότησης στο δίκτυό του και ενώ η ΕΡΓΟΣΕ καθυστερεί προκλητικά και αναίτια την υπογραφή της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης της 717, που αποτελεί προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της σηματοδότησης στο δίκτυο του ΟΣΕ;
7.Ποιό είναι το κόστος για το ελληνικό δημόσιο και τον ελληνικό λαό από όλα τα ανωτέρω;».
larissanet.gr