Στην τελευταία συνεδρίαση του ΠΕ.ΣΥ. Πελοποννήσου παρενέβη ο κ. Κωνσταντίνος Μπρούσαλης, επικεφαλής της Κίνησης Φίλων Σιδηροδρόμου Πελοποννησιακής Γραμμής. Η παρέμβαση συνδυάστηκε με την τελευταία επερώτηση της περιφερειακής συμβούλου (εκπροσώπου των Οικολόγων- Πρασίνων) κ. Δήμητρας Λυμπεροπούλου.
Ο κ. Μπρούσαλης με πρόσφατη ανοιχτή επιστολή και αρθρογραφία του είχε απευθυνθεί στον αρμόδιο υπουργό κ. Σπίρτζη, στις διοικήσεις των ΟΣΕ-ΓΑΙΑΟΣΕ, στον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κλπ. θέτοντας για πολλοστή φορά το ζήτημα της συντελούμενης καταστροφής στη μη λειτουργούσα μετρική γραμμή της Πελοποννήσου.
Επεσήμανε την επιβαλλόμενη λήψη άμεσων μέτρων για την ανάταξή της και την προστασία των αρχιτεκτονικών υποδομών της. Ταυτόχρονα κατέληγε και σε προτάσεις για τις ενέργειες που πρέπει να δρομολογηθούν προκειμένου να αρχίσει η σταδιακή επαναλειτουργία της.
Στην παρέμβασή του στο Περιφερειακό Συμβούλιο θύμισε ορισμένα κρίσιμα γεγονότα όπως την Συνδιάσκεψη του 2002 στην Τρίπολη μετά την οποία δρομολογήθηκε το έργο ανακαίνισης της γραμμής η οποία έκλεισε γι αυτό το σκοπό στο μεγαλύτερο μέρος της το 2004. Αναφέρθηκε επίσης στο Συμπόσιο της Ζυρίχης όπου οργανώθηκε από το εκεί Πολυτεχνείο (ΕΤΗ) τον Οκτώβρη του 2016 όπου παρουσιάστηκε το παράδειγμα των άριστα αξιοποιούμενων στην Ελβετία παρόμοιων ορεινών μετρικών γραμμών για τουριστικούς αλλά και καθημερινούς συγκοινωνιακούς σκοπούς. Υπενθύμισε τις συντελούμενες καταστροφές στην υποδομή και στα κτήρια της γραμμής από συνήθη αλλά και ακραία καιρικά φαινόμενα καθώς κι από τους ανεξέλεγκτους βανδαλισμούς. Πέρα όμως από την επιδιωκόμενη επαναλειτουργία της γραμμής έδωσε ιδιαίτερα έμφαση στα καταστρεφόμενα κτήρια τα οποία ωστόσο αποτελούν αρμοδιότητα της ΓΑΙΑΟΣΕ.
«Είναι δικά μας, της περιοχής Πελοποννήσου» τόνισε, αφού αποτελούν μαζί με το υπόλοιπο έργο «το μέγα κληροδότημα της εποχής του Χαρίλαου Τρικούπη» και «δεν περιποιεί τιμή για τις τοπικές Δημοτικές Αρχές αλλά και για την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση να τα βλέπουμε να καταρρέουν και να σφυρίζουμε ανήξερα λέγοντας ότι είναι ευθύνη του ΟΣΕ-ΓΑΙΑΟΣΕ». Ζήτησε τέλος εμφατικά από την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση «να διεκδικήσει ενεργότερο ρόλο και να αναδεχτεί την ευθύνη της προστασίας τους».
Στην παρέμβασή του απάντησε αρχικά η θεματική Αντιπεριφερειάρχης κ. Κ. Νικολάκου όπου αναφέρθηκε στις παλιές σπατάλες και τα αδιέξοδα που οδηγήθηκε ο ΟΣΕ και τις ενέργειες όπου έχουν πραγματοποιηθεί από την Περιφερειακή Αρχή από το 2011 και μετά για την πολύπλευρη αξιοποίηση της γραμμής τονίζοντας και την δυνατότητα να υπάρξει προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν της Πελοποννήσου από τον σιδηρόδρομο. Ο Περιφερειάρχης κ. Τατούλης μεταξύ των άλλων αναφέρθηκε στη διαχρονική ευθύνη του ΟΣΕ και των κυβερνήσεων, στη μη συνέχεια από πλευράς κυβέρνησης – ΟΣΕ μετά το διεθνές Συμπόσιο της Ζυρίχης και στις επαφές του και ενέργειές του προς την κυβέρνηση και τον ΟΣΕ και τις υποσχέσεις τους για να επαναλειτουργήσει η γραμμή. Επεσήμανε όμως την απαγόρευση (λόγω ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ) να παρέμβει στα κτήρια.
Τόνισε δε με ιδιαίτερη έμφαση σχετικά με το γενικότερο ζήτημα της επαναλειτουργίας της γραμμής ότι «θα συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση, δεν ζητάμε χρήματα αλλά την αρμοδιότητα» την οποία δεν έχει τώρα η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση.