Οι τρεις κοινοπραξίες, οι οποίες είχαν προεπιλεγεί κατά την πρώτη φάση του διαγωνισμού, κατέθεσαν χθες τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές τους στο πλαίσιο της β' φάσης του διαγωνισμού για την κατασκευή του πρώτου τμήματος, Άλσος Βεΐκου - Γουδή, της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας.
Πρόκειται για τα σχήματα με βάση τη σειρά υποβολής των προσφορών: ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - Vinci - Siemens AG “TVS”, J+P Άβαξ Α.Ε. - Ghella SpA - Alstom Transport S.A. και Άκτωρ ΑΤΕ - Ansaldo STP SpA - Hitachi Rail Italy SPA.
Η Αττικό Μετρό Α.Ε. με ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι «η υποβολή των προσφορών αποτελεί ένα σημαντικό στάδιο στην πορεία υλοποίησης της Γραμμής 4 του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου της Αθήνας, του μεγαλύτερου έργου υποδομής που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ε.Ε., προϋπολογισμού δημοπράτησης για το πρώτο τμήμα 1.510.000.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ».
Η χάραξη του πρώτου τμήματος εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη. Υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή). Ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης της κατασκευής είναι τα οκτώ έτη από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.
Εν τω μεταξύ προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται η σύμβαση για την εκτέλεση των πρόδρομων εργασιών (μετατόπιση των Δικτύων Κοινής Ωφέλειας ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κ.λπ. και των διερευνητικών αρχαιολογικών εργασιών) με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ.
avgi.gr