Τον Μάρτιο αναμένεται η εμπορική λειτουργία της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, καθώς ήδη ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια. Οι δοκιμές αναμένεται να διαρκέσουν δύο έως τρεις εβδομάδες. Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση του έργου υπογράφηκε στις 14 Ιανουαρίου 2013 μεταξύ της Αττικό Μετρό και της εταιρείας Θεμέλη, με προϋπολογισμό 61,5 εκατ. ευρώ. Τον Απρίλιο του 2014 ξεκίνησε η κατασκευή, ωστόσο στη συνέχεια παρουσιάστηκαν σημαντικές καθυστερήσεις εξαιτίας και των αρχαιολογικών ευρημάτων.
Η επέκταση της γραμμής του τραμ από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) προς τον Πειραιά είναι συνολικού μήκους 5,4 χιλιομέτρων (2,3 χιλιόμετρα από Πειραιά προς ΣΕΦ με πέντε στάσεις και 3,1 χιλιόμετρα από ΣΕΦ προς Πειραιά με επτά στάσεις). H γραμμή της επέκτασης στον Πειραιά είναι μονής τροχιάς, δηλαδή τα τραμ θα διέρχονται από κάθε στάση προς μία μόνο κατεύθυνση δημιουργώντας ένα κυκλικό δρομολόγιο με αρχή και τέλος το Φάληρο.
Η διαδρομή Φάληρο - Πειραιάς περιλαμβάνει τις στάσεις Γήπεδο Καραϊσκάκη - Μ. Ασίας - Λαμπράκη - Ευαγγελίστρια - Πλ. Δεληγιάννη - Δημαρχείο - Ακτή Ποσειδώνος (τερματικός σταθμός εκεί όπου ελλιμενίζονται τα πλοία για Αίγινα) ενώ η διαδρομή Πειραιάς - Φάληρο θα περνάει από τις στάσεις Αγ. Τριάδα - Πλ. Ιπποδαμείας - 34ου Συντάγματος - Ανδρούτσου - Ομ. Σκυλίτση - ΣΕΦ (υπάρχουσα). Ο τερματικός σταθμός της Ακτής Ποσειδώνος βρίσκεται μόλις 100 μέτρα από τον σταθμό μετρό της γραμμής 1 «Πειραιάς» και 150 μέτρα από τον αντίστοιχο σταθμό του προαστιακού σιδηρόδρομου.
Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, εκτός από την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, οι περιοχές του Πειραιά αναβαθμίζονται σημαντικά, καθώς η περιοχή διέλευσης του τραμ έχει εμπλουτιστεί με πράσινο, σε υφιστάμενα πάρκα, φυτεύθηκαν νέα δένδρα και θάμνοι, ενώ δημιουργήθηκαν και νέοι χώροι πρασίνου.
Αλεξάνδρα Κασσίμη
kathimerini.gr