Η βελτίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς βασική προϋπόθεση για την δημιουργία τραμ - Όλα όσα πρέπει να ξέρετε.
Στα χέρια της Υπουργού Μεταφορών, Βασιλικής Αναστασιάδου, βρίσκεται η μελέτη από τον ευρωπαϊκό οργανισμό Jaspers, αναφορικά με την δημιουργία Τραμ στην Λευκωσία με απώτερο σκοπό να μειωθεί το κυκλοφοριακό κομφούζιο που επικρατεί σχεδόν καθημερινά στην πρωτεύουσα.
Όπως αποκάλυψε η Offsite τον Νοέμβριο του 2018, η Υπουργός Μεταφορών παρέδωσε στον οίκο Jaspers την σχετική μελέτη που είχε γίνει από το 2015 για τη δημιουργία τραμ στην πρωτεύουσα, προκειμένου να αξιολογηθεί και να μπει σε τροχιά υλοποίησης.
Στην Κύπρο έφτασε εκπρόσωπος του οργανισμού, ο οποίος παρέδωσε την καθοδηγητική μελέτη που υλοποίησε με μερικές διαφοροποιήσεις από την αρχική του Υπουργείου, προκειμένου το έργο να καταστεί βιώσιμο.
Αυξημένο κόστος και βασικές προϋποθέσεις
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές της Offsite που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης, ενώ η αρχική μελέτη καταδείκνυε πως το έργο θα κόστιζε περίπου 200 εκατομμύρια, ο Jaspers το κοστολογεί 30% – 40% αυξημένο λόγω των διαφοροποιήσεων που προτείνει στον σχεδιασμό.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ενώ ο αρχικός σχεδιασμός του Υπουργείου Μεταφορών προέβλεπε μία λωρίδα τραμ, ο Jaspers προτείνει διπλή λωρίδα για να καταστεί το τραμ πιο χρήσιμο και λειτουργικό προς τους πολίτες.
Ωστόσο, ο Jaspers έθεσε κάποιες βασικές προϋποθέσεις με υποδομές που θα πρέπει να προηγηθούν προκειμένου να προχωρήσει το έργο με επιτυχία και να προετοιμάσει το έδαφος για την κατασκευή του τραμ.
Βασική προϋπόθεση που θέτει ο οίκος είναι η δημιουργία ισχυρής κουλτούρας στην κοινωνία στη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς προκειμένου οι πολίτες να χρησιμοποιούν τα υφιστάμενα Μέσα (λεωφορεία) στον μέγιστο βαθμό.
Ανάμεσα στις υποδομές που προτείνει ο οίκος είναι επίσης η δημιουργία εκσυγχρονισμένων στάσεων λεωφορείων και κατασκευή λεωφορειολωρίδων για καλύτερη κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο.
Στο μεταξύ, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η Offsite, ο Δήμαρχος Λευκωσίας, Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης, έχει θέσει την κατασκευή τραμ στην πρωτεύουσα ως μία από τις βασικές του προτεραιότητες, καθώς θα αποσυμφορήσει την πόλη από το κυκλοφοριακό αλλά θα δώσει και νέα πνοή στην «νέα» Λευκωσία που χτίζεται.
Διαδρομή και τεχνογνωσία
Η διαδρομή που θα ακολουθεί το τραμ της Λευκωσίας είναι από τον σταθμό που θα υπάρχει στο Νέο Γενικό Λευκωσίας προς τη λεωφόρο Μακαρίου, θα διέρχεται στο Υπουργείο Οικονομικών με κατεύθυνση τη λεωφόρο Δημοσθένη Σεβέρη, θα συνεχίζει στη λεωφόρο Στροβόλου και θα καταλήγει στη λεωφόρο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου στη Λακατάμια.
Μέσα στις προσπάθειες του Υπουργείου Μεταφορών είναι και η άμεση επικοινωνία με το αντίστοιχο Ελληνικό Υπουργείο, με ένα μνημόνιο συνεργασίας για τεχνοοικονομική υποστήριξη επί του θέματος της δημιουργία τραμ.
Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η Offsite ο οίκος Jaspers εισηγήθηκε επίσης στο Υπουργείο Μεταφορών τρόπους χρηματοδότησης του έργου, ένα από τα προβλήματα που δεν άφηναν το έργο να υλοποιηθεί, καθώς επίσης και τεχνικές συμβουλές για την κατασκευή του.
Πλέον το μόνο που απομένει είναι η πολιτική βούληση από τους αρμόδιους, η οποία φαίνεται πως υπάρχει, προκειμένου να προχωρήσουν η απαραίτητες προεργασίες για να εισέλθει η κατασκευή του τραμ της πρωτεύουσας στην τελική τροχιά υλοποίησης.
Του Δημήτρη Χατζηιωσήφ
offsite.com.cy