Εντείνεται η διαμάχη μεταξύ της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του κρατικού ΟΣΕ, η οποία μαίνεται εδώ και αρκετούς μήνες, κυρίως για την κακή κατάσταση των υποδομών του δικτύου.
Τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται σοβαρή κλιμάκωση στην αντιπαράθεση μεταξύ των δύο εταιρειών, λόγω οφειλών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής, την οποία διαχειρίζεται ο ΟΣΕ.
Σύμφωνα με επιστολή του νομικού συμβούλου του ΟΣΕ, Ανδρέα Ζαχόπουλου, προς τη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του ομίλου, η οφειλή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία ελέγχεται από το ιταλικό Δημόσιο, ανέρχεται σε 23,3 εκατομμύρια ευρώ και αφορά σε περίοδο από το Σεπτέμβριο του 2017 έως το τέλος του 2018.
Στην επιστολή με ημερομηνία 13 Δεκεμβρίου 2018, η οποία κοινοποιήθηκε και στη Διεύθυνση Νομικών Υπηρεσιών του ΟΣΕ, ο κος Ζαχόπουλος αναφέρει μεταξύ άλλων: «όπως χορηγήσετε στη Διεύθυνση Νομικών Υπηρεσιών (ΔΝΥ) κάθε σχετικό και παραστατικό έγγραφο, προκειμένου ο δικηγόρος της ΔΝΥ να προβεί στις νόμιμες ενέργειες, αρχικώς μεν για σύνταξη εξωδίκου προς την οφειλέτιδα εταιρεία, εν συνεχεία δε, στην κατάθεση αίτησης για έκδοση, από το αρμόδιο Δικαστήριο, Διαταγής Πληρωμής κατά της ίδιας εταιρείας».
Τα τέλη από τη χρήση της σιδηροδρομικής γραμμής αποτελούν ουσιαστικά τα μοναδικά έσοδα του ΟΣΕ, τα οποία μάλιστα είναι μειωμένα τα τελευταία έτη λόγω των έργων που είναι σε εξέλιξη για την ολοκλήρωση της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Το 2017 τα έσοδα του ΟΣΕ από τα τέλη χρήσης ξεπέρασαν τα 20 εκατομμύρια ευρώ. Η μοναδική άλλη σημαντική πηγή εσόδων για τον οργανισμό προήλθε από την κρατική επιχορήγηση η οποία ανήλθε σε 45,5 εκατομμύρια ευρώ.
Πηγές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τονίζουν στο Economistas πως η εταιρεία, που ελέγχεται από τον κρατικό ιταλικό όμιλο Ferrovie Dello Stato από το καλοκαίρι του 2017, αναγνωρίζει την οφειλή αλλά όχι και το ύψος της. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζει πως το ποσό ανέρχεται σε 19 εκατομμύρια ευρώ και όχι σε 23,3 όπως διατείνεται ο ΟΣΕ. Σύμφωνα με την ιταλική επιχείρηση, η πληρωμή των τελών έχει καθυστερήσει καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει εισπράξει ακόμα την ετήσια κρατική επιδότηση ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ.
Πηγές της εταιρείας αναφέρουν πως 9 εκατομμύρια θα εξοφληθούν άμεσα, ενώ τα υπόλοιπα μόλις η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εισπράξει το ποσό της κρατικής επιδότησης.
Αχιλλέας Τόπας
economistas.gr