«Κλειδί» οι γέφυρες
Στον Φεβρουάριο του 2019 βάζει η ΕΡΓΟΣΕ τον πήχη για την ολοκλήρωση της πλήρως ηλεκτροδοτούμενης διπλής γραμμής στον άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Είναι η αρχή του τέλους για τα έργα εκσυγχρονισμού του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας, που ξεκίνησαν πριν περίπου 30 χρόνια, για να φέρουν τρένα υψηλών ταχυτήτων στην Ελλάδα.
Ακόμα κι αν επιβεβαιωθούν εκείνοι που θέλουν την εξέλιξη αυτή να πλησιάζει περισσότερο στο Πάσχα, το πρώτο εξάμηνο του 2019 θα είναι ιστορικό για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Αν και ο στόχος των 3 ωρών και 20 λεπτών τοποθετείται στα τέλη του 2019 -ή πιο ρεαλιστικά το 2020- καθώς θα πρέπει ακολούθως να εγκατασταθούν τα συστήματα ασφαλείας, η διαφορά στον χρόνο του ταξιδιού θα είναι αξιοσημείωτη κατεβαίνοντας κοντά στις 4 ώρες. Σήμερα διαρκεί στα χαρτιά 5 ώρες και 30 λεπτά, ενώ συνήθως η διάρκειά του δρομολογίου είναι μεγαλύτερη κι ενίοτε απρόβλεπτη.
Ο χρόνος άρχισε να μετράει αντίστροφα στις 7 Ιανουαρίου 2019, με την παράδοση σε κυκλοφορία της μονής γραμμής στο τμήμα Λιανοκλάδι-Αγγείες, μήκους 31 χλμ., όπου τα πρώτα τρένα κυκλοφορούν με ντιζελοκινητήρα, με ταχύτητες που φτάνουν τα 90 χλμ. Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, στις 24 Ιανουαρίου πρόκειται να ολοκληρωθεί η νέα διπλή γραμμή στο τμήμα Αγγείες-Δομοκός, μήκους 21 χλμ., που θα δοθεί σε κυκλοφορία για συρμούς ντιζελοκίνητους.
Το αποφασιστικό βήμα όμως πρόκειται να γίνει, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου με την απόδοση σε κυκλοφορία όλης της γραμμής από το Λιανοκλάδι ως τον Δομοκό, ηλεκτροκινούμενης στο σύνολο της. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα γίνεται πια στάση για την αλλαγή μηχανής, διαδικασία η οποία και καθυστερεί σήμερα πολύ το ταξίδι.
«Κλειδί» οι γέφυρες
Το τμήμα της γραμμής Λιανοκλάδι-Δομοκός που τέθηκε σε χρήση διέρχεται από νέα μεγάλα τεχνικά έργα, στα οποία συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων 10 σιδηροδρομικές γέφυρες, καθώς και η νέα δίδυμη σιδηροδρομική σήραγγα της Όθρυος, μήκους 7 χλμ., που καταλήγει στην πεδιάδα της Ξυνιάδας. Πρόκειται για την δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της χώρας, μετά από εκείνη του Καλλιδρόμου.
Επίσης, η διέλευση του τρένου στο τμήμα από την σιδηροδρομική στάση των Αγγειών μέχρι και τον Σιδηροδρομικό σταθμό του Δομοκού θα γίνεται μέσω της νέας τοξωτής–μεταλλικής και σεισμικά μονωμένης σιδηροδρομικής γέφυρας ΣΓ26 η οποία ευρίσκεται στην περιοχή της Εκκάρας Δομοκού. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, μέχρι τις 20 Ιανουαρίου 2019 θα έχουν πραγματοποιηθεί οι αναγκαίες δοκιμαστικές φορτίσεις στη γέφυρα της Εκκάρας.
Κλώντζα Ολγα|
tovima.gr