Ο Σκαραμαγκάς βουλιάζει. Τα έξοδα πολλά και τα έσοδα στην ουσία μηδαμινά.
Με χρέη που πλέον ξεπερνούν το 1,3 δισ. ευρώ, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα της ελληνικής αβελτηρίας και του στρεβλού επιχειρηματικού μοντέλου των τελευταίων δεκαετιών.
«Οταν η Ιταλία έστρεφε τα δικά της ναυπηγεία στα κρουαζιερόπλοια επιδοτώντας μάλιστα τα χρηματοδοτικά επιτόκια σε όσους έβαζαν παραγγελίες, τα ελληνικά ναυπηγεία προτιμούσαν να φτιάχνουν βαγόνια για τον από τότε χρεοκοπημένο ΟΣΕ», αναφέρει χαρακτηριστικά στέλεχος του συγκεκριμένου κλάδου. Οπως και σε άλλους κλάδους, έτσι και στα ναυπηγεία οι επιχειρήσεις προσανατολίστηκαν σε έργα χρηματοδοτούμενα άμεσα ή έμμεσα από τον κρατικό προϋπολογισμό, επιδιώκοντας να εξασφαλίζουν συμβόλαια από ΔΕΚΟ και τις Ενοπλες Δυνάμεις. Ακόμα και η «λύση Βενιζέλου», που έσπασε τον Σκαραμαγκά σε πολεμικό και εμπορικό τμήμα, προσέλκυσε επενδυτή που επιδίωκε έργα από το Δημόσιο.
«Οταν η Ιταλία έστρεφε τα δικά της ναυπηγεία στα κρουαζιερόπλοια επιδοτώντας μάλιστα τα χρηματοδοτικά επιτόκια σε όσους έβαζαν παραγγελίες, τα ελληνικά ναυπηγεία προτιμούσαν να φτιάχνουν βαγόνια για τον από τότε χρεοκοπημένο ΟΣΕ», αναφέρει χαρακτηριστικά στέλεχος του συγκεκριμένου κλάδου. Οπως και σε άλλους κλάδους, έτσι και στα ναυπηγεία οι επιχειρήσεις προσανατολίστηκαν σε έργα χρηματοδοτούμενα άμεσα ή έμμεσα από τον κρατικό προϋπολογισμό, επιδιώκοντας να εξασφαλίζουν συμβόλαια από ΔΕΚΟ και τις Ενοπλες Δυνάμεις. Ακόμα και η «λύση Βενιζέλου», που έσπασε τον Σκαραμαγκά σε πολεμικό και εμπορικό τμήμα, προσέλκυσε επενδυτή που επιδίωκε έργα από το Δημόσιο.
Και τώρα πια τα ΕΝΑΕ βούλιαξαν μαζί με τις ΔΕΚΟ και το κράτος και η κυβέρνηση επιχειρεί να τα θέσει σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης για να τα πουλήσει.
pentapostagma.gr