Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018

Το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο αναλαμβάνει η εταιρεία Μυτιληναίος.


Η εταιρεία Μυτιληναίος θα αναλάβει την κατασκευή των υποδομών του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, αξίας περί τα 120 εκατομμύρια ευρώ.
Η Goldair θα είναι μεταξύ εκείνων που είτε αυτόνομα είτε σε συνεργασία με την ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ ή άλλους ενδιαφερόμενους θα διεκδικήσει και την ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημοσίου –ιδιωτικού τομέα) που θα προκηρύξει μέσα στο Γενάρη ο ΟΣΕ για το οικόπεδο των 1.650 στρεμμάτων που βρίσκεται πλησίον του εμπορευματικού κέντρου.
Όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας το τελικό σχήμα και τα ποσοστά συμμετοχής δεν έχουν καθοριστεί καθώς επί του παρόντος δεν είναι ξεκάθαρο τι είδους υποδομές μπορεί να φιλοξενηθούν στο χώρο και ποιες είναι οι χρήσεις γης.

Το σχέδιο για τη ΣΔΙΤ, προβλέπει την συμμετοχή στο σχήμα και του Οργανισμού Σιδηροδρόμου, το οποίο όπως τόνισε χθες σε ημερίδα για ταlogistics ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης, βάζει ξανά στα σιδηροδρομικά δρώμενα τον Οργανισμό, δήλωση που σηκώνει πολλές ερμηνείες.

Αρχικά, η συμφωνία των αναδόχων περιελάμβανε την υλοποίηση των τεχνικών εργασιών από την εταιρεία Αρχικά, ωστόσο η τελευταία εμφανίζεται να δήλωσε αδυναμία και η κοινοπραξία αποφάσισε να αναθέσει το μεγάλο ιδιωτικό έργο στην Μυτιληναίος.

Η σύμβαση για το Θριάσιο κυρώθηκε πρόσφατα από την βουλή και η μόνη εκκρεμότητα σήμερα είναι η έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (DG COMP) για να επαληθεύσει ότι δεν υπάρχουν κρατικές ενισχύσεις. Αφού δοθεί το πράσινο φως από την Κομισιόν στόχος είναι εντός του πρώτου τριμήνου να έχουν ολοκληρωθεί με διαδικασίες fast track που θα τρέξει αρμόδια επιτροπή όλες οι αδειοδοτήσεις ώστε αμέσως μετά να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.

Στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών η Rail Gargo Goldair (σύμπραξη της Goldair με τους Αυστριακούς σιδηροδρόμους στις εμπορευματικές μεταφορές) ακολουθεί ένα προσεχτικό βηματισμό. Έχει ξεκινήσει τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη –Βουλγαρία και Θεσσαλονίκη – Σκόπια, μολονότι το τελευταίο δρομολόγιο συναντά σοβαρά εμπόδια στη γείτονα χώρα.

Αρμόδιες πηγές της εταιρείας αναφέρουν ότι η Rail Gargo Goldair, έχασε πρόσφατα ένα μεγάλο πελάτη διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, εξαιτίας της άρνησης των Σκοπιανών να πιστοποιήσουν τους οδηγούς που εισέρχονται στην χώρα τους, απαιτώντας άδειες από την αστυνομία και άλλες αρχές της χώρας.

economico.gr