Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2018

Το α’ δίμηνο του ’19 παραδίδεται η ηλεκτροκίνηση στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Μέσα στο πρώτο δίμηνο του έτους αναμένεται να ξεκινήσει η πλήρης ηλεκτροδότηση στην γραμμή «Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη».

Μιλάμε για την παράδοση του τελευταίου τμήματος μήκους 54 χλμ της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Τιθορέα– Λιανοκλάδι – Δομοκός συνολικού κόστους 374 εκατομμυρίων ευρώ.
Στις αρχές του έτους είχε παραδοθεί από την ΕΡΓΟΣΕ, το πρώτο κομμάτι, το οποίο περιελάμβανε το Τιθορέα-Λιανοκλάδι, όταν η συνολική παράδοση της εργολαβίας ήταν προγραμματισμένη για το 2004.

Να αναφέρουμε, βέβαια, ότι η ηλέκτριση του σιδηροδρόμου δεν θα σημάνει για τους επιβάτες και την αυτόματη μετάβαση σε νέες γρηγορότερες ταχύτητες που θα κάνουν πιο δελεαστικό το δρομολόγιο από και προς την Θεσσαλονίκη. Ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου θα διαρκέσει μήνες, αφού θα χρειαστεί να ολοκληρωθούν τα συστήματα τηλεδιοίκησης και ETCS που θα επιτρέψουν την ανάπτυξη ταχυτήτων έως 200 χλμ την ώρα και εκτός από ταχύτητες θα δώσουν και μεγαλύτερη ασφάλεια.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ολοκλήρωση των έργων θα μπορεί να ξεκινήσει δρομολόγια αλλά σίγουρα χωρίς τα υπερσύγχρονα βαγόνια Pendolino της της Ferrovie dello Stato Italiano και με ταχύτητες κυρίως 160 χλμ την ώρα.

Με την παράδοση των έργων θα ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια τρένων που δεν θα χρειάζεται η αλλαγή μηχανής. Η διάρκεια του ταξιδιού θα παραμείνει σε εξίσου απαγορευτικά επίπεδα, από 4 έως 4,5 ώρες.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η σιδηροδρομική γραμμή του ΠΑΘΕ θα παραδοθεί τμηματικά καθώς τον επόμενο μήνα ο σχεδιασμός προβλέπει να δοθεί η μία γραμμή και το Φεβρουάριο, η δεύτερη. Και αυτή όμως την φορά με καθυστέρηση καθώς τα έργα ήταν αρχικά προγραμματισμένα να παραδοθούν τέλη Οκτωβρίου.

Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στο τμήμα Λιανοκλάδι-Αγγείες-Δομοκός διασχίζοντας την δεύτερη μεγαλύτερη σήραγγα της χώρας, στο όρος Όθρυς μήκους 6,4χλμ.

Προς ολοκλήρωση βαίνει και η μεγαλύτερη μεταλλική γέφυρα των Βαλκανίων, στην Εκκάρα Φθιώτιδας καθώς στρώθηκε η πρώτη γραμμή, απομένει η δεύτερη και η τοποθέτηση της ηλεκτροκίνησης, ένα έργο που αντιμετώπισε πολλές τεχνικές δυσκολίες.

finances.gr