Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, παραβρέθηκε σήμερα (Κυριακή 25 Νοέμβρη 2018) το πρωί, στην εκδήλωση που διοργάνωσε στο ξενοδοχείο «Achaia Beach», ο Εκπολιτιστικός Σύλλογος Καστελλόκαμπου και η Συντονιστική Επιτροπή των Συλλόγων της περιοχής που αγωνίστηκαν μαζί με την Δημοτική Αρχή όλο το προηγούμενο διάστημα απαιτώντας από την κυβέρνηση την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής.
Η εκδήλωση έγινε για να ενημερωθούν όλοι οι κάτοικοι για την κυβερνητική δέσμευση που εκφράστηκε με την ανακοίνωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη, στο Δημαρχείο της Πάτρας, ότι η γραμμή θα υπογειοποιηθεί.
Η εκδήλωση έγινε για να ενημερωθούν όλοι οι κάτοικοι για την κυβερνητική δέσμευση που εκφράστηκε με την ανακοίνωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη, στο Δημαρχείο της Πάτρας, ότι η γραμμή θα υπογειοποιηθεί.
Ο Δήμαρχος Πατρέων στην παρέμβασή του, μεταξύ άλλων, τόνισε:
«Η αποδοχή από την κυβέρνηση αυτών που διεκδικήσαμε αποδεικνύει την δύναμη που έχει ο λαός μας όταν αγωνίζεται για το δίκιο του.
Ήταν καλοκαίρι του 2014 πριν εμείς αναλάβουμε την Δημοτική Αρχή, όταν κληθήκαμε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή για να μας παρουσιάσουν την μελέτη του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης και του Μετσόβειου Πολυτεχνείου προσπαθώντας να μας πείσουν ότι η επίγεια διέλευση του τρένου είναι πιο καλή για την πόλη. Η μελέτη είχε χρηματοδοτηθεί από τον ΟΣΕ και αναμενόμενο ήταν να εμφανίζει ό,τι ο ΟΣΕ επιθυμούσε. Εμείς από την πρώτη στιγμή είπαμε «όχι αυτό δεν πρόκειται να γίνει» και αρνηθήκαμε τον διάλογο επί αυτού, ξεκαθαρίσαμε ότι δεν θα επιτρέψουμε να χωριστεί η πόλη στα δύο».
Ο Δήμαρχος αναφερόμενος στα βήματα που κατέληξαν σε αυτή την θετική εξέλιξη, είπε:
«Έγκαιρα ως Δήμος είχαμε τοποθετηθεί με σχετικό υπόμνημα και σε συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη το Φλεβάρη του 2016. Στις 20 Γενάρη η κυβέρνηση καταθέτει την βασική εξεταζόμενη λύση για την διέλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής. Αυτή προβλέπει την επιφανειακή διέλευση στην υπάρχουσα χάραξη από το Ρίο μέχρι το σιδηροδρομικό σταθμό του Αγ. Διονυσίου.
Την πρόταση της κυβέρνησης την απορρίψαμε επιμένοντας στην ανάγκη σιδηροδρομικής παράκαμψης της πόλης και το αναφέραμε σε σχετική ενημέρωση στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 26/7/2017.
Η κυβέρνηση επανήλθε με μια σχετική τροποποίηση της αρχικής πρότασης. Για το τμήμα πριν την Αγυιά και μέχρι τον Άγιο Διονύσιο, αντί της επιφανειακής διάβασης, προτείνει την διέλευση με την μέθοδο cut and cover, με το επιπλέον κόστος να ανέρχεται στα 100 εκ. ευρώ.
Η κυβέρνηση με αυτή την πρόταση μας ενέπαιζε. Επιμείναμε στην πρότασή μας για περιμετρική διέλευση του τρένου από το Ρίο. Σε καμία περίπτωση δεν θα αποδεχόμασταν μετά το Ρίο οποιαδήποτε επιφανειακή διέλευση της ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής. Εάν με ευθύνη της κυβέρνησης απορρίπτονταν, απαιτούσαμε την πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής από το Ρίο έως το νέο λιμάνι.
Η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής αποτελεί μια πολύ καλή εξέλιξη για τον Πατραϊκό λαό. Είναι αποτέλεσμα του πολύχρονου αγώνα και των κινητοποιήσεων των συλλόγων, των κατοίκων και του Δήμου. Αποτελεί καρπό της σύγκρουσης με τους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς των αστικών κυβερνήσεων και των επιχειρηματικών συμφερόντων. Σε καμία περίπτωση δεν είναι προϊόν συνεργασίας του «προοδευτικού κόσμου», όπως διατείνεται η κυβέρνηση. Ο λαός θυμάται, όλα είναι καταγεγραμμένα, βγάζει συμπεράσματα για την στάση και τον ρόλο του καθενός.
Αυτή η θετική εξέλιξη αναδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι η συμπόρευση της Δημοτικής Αρχής με τον πατραϊκό λαό για τα δίκια του, έχει αποτέλεσμα. Σε αντίθεση με το δρόμο της εξυπηρέτησης όπως – όπως επιλογών που αντιστρατεύονται τα συμφέροντά του.
Ως Δημοτική Αρχή μαζί με τους κατοίκους, τους συλλόγους, θα είμαστε σε ετοιμότητα μέχρι την τελική υλοποίηση του έργου που θα συμβάλλει στην επίλυση λειτουργικών προβλημάτων (μετακίνησης) αλλά και ανάπλασης των περιοχών από όπου θα περνάει».
Ο Κ. Πελετίδης σημείωσε επίσης: «Εμείς πληρώνουμε ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ, Ειδικούς Φόρους στα Καύσιμα, τα καπνικά προϊόντα, στα ποτά κλπ. Ποιος λέει λοιπόν ότι δεν υπάρχουν χρήματα για να λειτουργήσει η πόλη όπως πρέπει. Τα χρήματα που βάζουν στα σεντούκια τους είναι και του λαού της Πάτρας και πρέπει να επιστραφούν στον λαό.
Υπάρχουν κι άλλα θέματα για τα οποία ενωμένοι πρέπει να αγνιστούμε, όπως το φράγμα Πείρου – Παραπείρου που πάνε να μας το φορτώσουν για να πληρώνουν οι Πατρινοί. Εμείς τους λέμε να το πληρώσουν από τα χρήματα που έχουν συγκεντρώσει από το λαό της Πάτρας».
Απαντώντας σε ερωτήσεις κατοίκων ο Δήμαρχος διευκρίνισε ότι τον Φλεβάρη του 2019 σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, είναι υποχρεωμένοι να μας φέρουν την οριστική μελέτη για το τρένο. Η γραμμή θα είναι πλήρως υπογειοποιημένη και θα είναι διπλή ώστε στην μια γραμμή να κινείται ο προαστιακός. Ο Δήμος έχει βάλει ζήτημα να γίνει ακόμη μία στάση (προβλέπονται δύο στάσεις). Επίκειται να γίνει και νέα μελέτη για την υπογειοποίηση του τρένου από τον Άγιο Διονύσιο έως το νέο Λιμάνι. Είναι πολύ μεγάλη υπόθεση για την Πάτρα το γεγονός της δημιουργίας ενός γραμμικού πάρκου σε όλο το μήκος της σημερινής σιδηροδρομικής γραμμής στο οποίο θα γίνει ποδηλατόδρομος, χώροι περιπάτου κλπ.
Στην εκδήλωση που άνοιξε με χαιρετισμό ο πρόεδρος του Συλλόγου Καστελόκαμπου και πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής των Συλλόγων της περιοχής για το θέμα της σιδηροδρομικής γραμμής, Γιάννης Κανελλόπουλος, παραβρέθηκαν ο Αντιδήμαρχος, Παύλος Στάμος, οι επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων «Όλοι μαζί για την Πάτρα» Βίβιαν Σαμούρη και «Πάτρα η δική μας πόλη» Νίκος Τζανάκος, ο δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Μανέτας, η Πρόεδρος της Δημοτικής Ενότητας Ρίου, Μαρία Νιάρου, διαμερισματικοί σύμβουλοι, πρόεδροι και εκπρόσωποι των Συλλόγων της περιοχής, και πολλοί κάτοικοι.
thebest.gr