Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2018

Ανάβαση στις Μηλιές με τον "Μουτζουρη".

Ξεκούραστοι και γεμάτοι ενέργεια ξεκινάμε νωρίς με προο­ρισμό τα Άνω Λεχώνια (διαδρομή 36 χλμ.).

Φτά­νοντας στο χωριό, αφήνουμε το αυτοκίνητο στο μεγάλο χώρο στάθμευσης μπροστά στο σιδηρο­δρομικό σταθμό και ανυπόμονοι να ζήσουμε μία ξεχωριστή εμπειρία με τον Μουτζούρη, επιβιβαζό­μαστε στο θρυλικό τραίνο.
Η ώρα είναι 10:00 και το τραινάκι του Πηλίου σφυρίζει δίνοντας το σύν­θημα μίας αξέχαστης ορεινής διαδρομής μέχρι τις Μηλιές. 

Μια από τις πιο στενές σιδηροδρομι­κές γραμμές στον κόσμο (60 εκατοστά) φιλοξενεί τα 4 βαγόνια του Μουτζούρη, όπως λεγόταν κά­ποτε το τραινάκι του Πηλίου, για να δηλώσει την ατμοκίνηση και τον καπνό που άφηνε στο πέρα­σμά του. Διασχίζοντας τις κατάφυτες πλαγιές με την πυκνή βλάστηση από πλατάνια και πουρνάρια, η μοναδική στάση του τραίνου γίνεται για μόλις 15 λεπτά, στην Ανω Γατζέα, για να συνεχίσει «ξεφυ- σώντας» και λικνίζοντας τα βαγόνια του για μια ανάβαση συνολικού μήκους 15 χιλιομέτρων. Στη δι­αδρομή συναντάμε μοναδικά αξιοθέατα, όπως η λίθινη πεντάτοξη γέφυρα Καλόρεμα, αλλά και η μεγάλη μεταλλική γέφυρα του Ταξιάρχη ή Ντε Κίρι- κο, από το όνομα του σχεδιαστή και πατέρα του με­γάλου ζωγράφου. Το τραινάκι λειτουργεί από την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο, με ειδικό πρόγραμ­μα κυκλοφορίας, με 1 ημερήσιο δρομολόγιο στην ορεινή διαδρομή. Τον υπόλοιπο χρόνο είναι δυνα­τή η κυκλοφορία του με ενοικίαση, μετά από συ­νεννόηση με το Γραφείο τηςΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Βόλο. Το ιστορικό τραινάκι, που παλαιότερα διένυε την απόσταση Βόλος-Μηλιές, κυλούσε πάνω στον επί­σης ιστορικό σιδηρόδρομο του οποίου η κατα­σκευή άρχισε το 1892, με πρώτο το κομμάτι μέ­χρι τα Λεχώνια, για να παραδοθεί τελικά το 1896. Το υπόλοιπο κομμάτι μέχρι τις Μηλιές κατασκευά­στηκε στη συνέχεια, για να τεθεί σε λειτουργία το 1903. Την επίβλεψη της κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου είχε ο Εβαρίστο Ντε Κίρικο, ο πα­τέρας του γνωστού ζωγράφου Τζόρτζιο Ντε Κίρι­κο, ο οποίος γεννήθηκε στον Βόλο, ενώ ο μικρός τότε Ντε Κίρικο ήταν εκεί, παρατηρώντας το μέσο που έμελλε αργότερα να τον εμπνέει και να συνο­δεύει σταθερά τις δημιουργίες του. 


Μετά από 90 λεπτά, φτάνουμε στο τέρμα της διαδρομής, στο σιδηροδρομικό σταθμό σας Μη­λιές. Πυργόσπιτα με πλακόστρωτες σκεπές, στε­νά παραθυράκια κατά το πρότυπο της παραδοσι­ακής αρχιτεκτονικής καί αυλές γεμάτες λουλούδια είναι οι πρώτες εικόνες από το γραφικό χωριό. Η βλάστηση και το ορεινό τοπίο δένουν αρμονικά με την εντυπωσιακή θέα στον Παγασητικό κόλπο που κόβει την ανάσα.

 Οι Μηλιές έχουν αναπτυχθεί εδώ και χρόνια τουριστικά, χωρίς όμως να έχει αλ­λοιωθεί το τοπικό τους χρώμα. Αν και το τραινάκι επιστρέφει στα Ανω Λεχώνια στις 3 το μεσημέρι, αποφασίζουμε να μείνουμε στις Μηλιές και να ξα­ναζήσουμε την εμπειρία του Μουτζούρη την επό­μενη μέρα. Διανυκτερεύουμε στο αρχοντικό «Φι­λιππίδη», στο οποίο μας οδήγησαν πλακόστρωτα καλντερίμια, αφού πρώτα γευτήκαμε τις νοστιμιές του «Παλιού Σταθμού». Οι ομορφιές του Πηλίου εί­ναι ατελείωτες. Σύντομα θα ξανάρθουμε!

Train Stories