Φτάνοντας στο χωριό, αφήνουμε το αυτοκίνητο στο μεγάλο χώρο στάθμευσης μπροστά στο σιδηροδρομικό σταθμό και ανυπόμονοι να ζήσουμε μία ξεχωριστή εμπειρία με τον Μουτζούρη, επιβιβαζόμαστε στο θρυλικό τραίνο.
Η ώρα είναι 10:00 και το τραινάκι του Πηλίου σφυρίζει δίνοντας το σύνθημα μίας αξέχαστης ορεινής διαδρομής μέχρι τις Μηλιές.
Η ώρα είναι 10:00 και το τραινάκι του Πηλίου σφυρίζει δίνοντας το σύνθημα μίας αξέχαστης ορεινής διαδρομής μέχρι τις Μηλιές.
Μια από τις πιο στενές σιδηροδρομικές γραμμές στον κόσμο (60 εκατοστά) φιλοξενεί τα 4 βαγόνια του Μουτζούρη, όπως λεγόταν κάποτε το τραινάκι του Πηλίου, για να δηλώσει την ατμοκίνηση και τον καπνό που άφηνε στο πέρασμά του. Διασχίζοντας τις κατάφυτες πλαγιές με την πυκνή βλάστηση από πλατάνια και πουρνάρια, η μοναδική στάση του τραίνου γίνεται για μόλις 15 λεπτά, στην Ανω Γατζέα, για να συνεχίσει «ξεφυ- σώντας» και λικνίζοντας τα βαγόνια του για μια ανάβαση συνολικού μήκους 15 χιλιομέτρων. Στη διαδρομή συναντάμε μοναδικά αξιοθέατα, όπως η λίθινη πεντάτοξη γέφυρα Καλόρεμα, αλλά και η μεγάλη μεταλλική γέφυρα του Ταξιάρχη ή Ντε Κίρι- κο, από το όνομα του σχεδιαστή και πατέρα του μεγάλου ζωγράφου. Το τραινάκι λειτουργεί από την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο, με ειδικό πρόγραμμα κυκλοφορίας, με 1 ημερήσιο δρομολόγιο στην ορεινή διαδρομή. Τον υπόλοιπο χρόνο είναι δυνατή η κυκλοφορία του με ενοικίαση, μετά από συνεννόηση με το Γραφείο τηςΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Βόλο. Το ιστορικό τραινάκι, που παλαιότερα διένυε την απόσταση Βόλος-Μηλιές, κυλούσε πάνω στον επίσης ιστορικό σιδηρόδρομο του οποίου η κατασκευή άρχισε το 1892, με πρώτο το κομμάτι μέχρι τα Λεχώνια, για να παραδοθεί τελικά το 1896. Το υπόλοιπο κομμάτι μέχρι τις Μηλιές κατασκευάστηκε στη συνέχεια, για να τεθεί σε λειτουργία το 1903. Την επίβλεψη της κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου είχε ο Εβαρίστο Ντε Κίρικο, ο πατέρας του γνωστού ζωγράφου Τζόρτζιο Ντε Κίρικο, ο οποίος γεννήθηκε στον Βόλο, ενώ ο μικρός τότε Ντε Κίρικο ήταν εκεί, παρατηρώντας το μέσο που έμελλε αργότερα να τον εμπνέει και να συνοδεύει σταθερά τις δημιουργίες του.
Μετά από 90 λεπτά, φτάνουμε στο τέρμα της διαδρομής, στο σιδηροδρομικό σταθμό σας Μηλιές. Πυργόσπιτα με πλακόστρωτες σκεπές, στενά παραθυράκια κατά το πρότυπο της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής καί αυλές γεμάτες λουλούδια είναι οι πρώτες εικόνες από το γραφικό χωριό. Η βλάστηση και το ορεινό τοπίο δένουν αρμονικά με την εντυπωσιακή θέα στον Παγασητικό κόλπο που κόβει την ανάσα.
Οι Μηλιές έχουν αναπτυχθεί εδώ και χρόνια τουριστικά, χωρίς όμως να έχει αλλοιωθεί το τοπικό τους χρώμα. Αν και το τραινάκι επιστρέφει στα Ανω Λεχώνια στις 3 το μεσημέρι, αποφασίζουμε να μείνουμε στις Μηλιές και να ξαναζήσουμε την εμπειρία του Μουτζούρη την επόμενη μέρα. Διανυκτερεύουμε στο αρχοντικό «Φιλιππίδη», στο οποίο μας οδήγησαν πλακόστρωτα καλντερίμια, αφού πρώτα γευτήκαμε τις νοστιμιές του «Παλιού Σταθμού». Οι ομορφιές του Πηλίου είναι ατελείωτες. Σύντομα θα ξανάρθουμε!
Train Stories