Κατέρρευσε η υπόθεση που είχε στηθεί
Πανηγυρικά κατέρρευσε η υπόθεση που είχε στηθεί κατά του γενικού διευθυντή της Νέας ∆ηµοκρατίας, Νίκου Παπαθανάση, µε την Πειραιώς να θέτει µια σειρά από ερωτήµατα γύρω από την «περίεργη» αυτή υπόθεση και να κάνει λόγο για «σκευωρία».
Πλέον, η περιπέτεια του κ. Παπαθανάση µε τη ∆ικαιοσύνη παίρνει τέλος, εκτός εάν η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ξένη ∆ηµητρίου, αποφασίσει να ασκήσει αναίρεση στην απόφαση του δικαστηρίου που δίκασε σε πρώτο βαθµό, µια κίνηση που, αν συµβεί, σίγουρα θα δηµιουργήσει νέα ερωτήµατα. Ειδικότερα, την περασµένη ∆ευτέρα αθωώθηκαν οµόφωνα από το Τριµελές Εφετείο Κακουργηµάτων, µε τη σύµφωνη γνώµη της εισαγγελέως, ο γενικός διευθυντής της Ν.∆. και πρώην διευθύνων σύµβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ., Νίκος Παπαθανάσης, καθώς και ο νυν διευθύνων σύµβουλος της εταιρείας, που είχε τοποθετηθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Θωµόπουλος.
Πλέον, η περιπέτεια του κ. Παπαθανάση µε τη ∆ικαιοσύνη παίρνει τέλος, εκτός εάν η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ξένη ∆ηµητρίου, αποφασίσει να ασκήσει αναίρεση στην απόφαση του δικαστηρίου που δίκασε σε πρώτο βαθµό, µια κίνηση που, αν συµβεί, σίγουρα θα δηµιουργήσει νέα ερωτήµατα. Ειδικότερα, την περασµένη ∆ευτέρα αθωώθηκαν οµόφωνα από το Τριµελές Εφετείο Κακουργηµάτων, µε τη σύµφωνη γνώµη της εισαγγελέως, ο γενικός διευθυντής της Ν.∆. και πρώην διευθύνων σύµβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ., Νίκος Παπαθανάσης, καθώς και ο νυν διευθύνων σύµβουλος της εταιρείας, που είχε τοποθετηθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Θωµόπουλος.
Εναντίον τους είχε ασκηθεί ποινική δίωξη σε βαθµό πληµµελήµατος για παράβαση καθήκοντος, ύστερα από πόρισµα που είχε συντάξει η γενική επιθεωρήτρια ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης, Μαρία Παπασπύρου, και σύµφωνα µε το οποίο από τα τέλη του 2014 έως τα τέλη του 2015 έδρασε κύκλωµα στο µετρό που υπεξαίρεσε 1,2 εκατ. ευρώ από τις πωλήσεις εισιτηρίων. Ο εσωτερικός έλεγχος έδειξε πως το ποσό που έλειπε από τα ταµεία της εταιρείας ήταν 16.000 ευρώ και όχι 1,2 εκατ., όπως εκτιµούσαν οι γενικοί επιθεωρητές ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ωστόσο, παρουσιάζει και ο τρόπος που ξετυλίχθηκε η υπόθεση αυτή: στις 30 Μαΐου 2017 ο υπουργός Μεταφορών και Υποδοµών, Χρήστος Σπίρτζης, έδωσε συνέντευξη στην ΕΡΤ και έκανε λόγο για τις ευθύνες του κ. Παπαθανάση, ενώ κατηγόρησε την αξιωµατική αντιπολίτευση ότι «θέλουν να συγκαλύψουν την άσκηση δίωξης στον γενικό διευθυντή της Νέας ∆ηµοκρατίας».
Η δίωξη, ωστόσο, σύµφωνα µε πληροφορίες των «Π», κοινοποιήθηκε στον κ. Παπαθανάση στις 8 Ιουνίου! «Ο κ. Σπίρτζης προσπάθησε να καλύψει τη δική του διαχειριστική ανεπάρκεια και γι’ αυτό ανακίνησε το θέµα της δίωξης», τονίζει στα «Π» ο κ. Παπαθανάσης, που εκτιµά ότι η δίωξη εναντίον του ήταν στηµένη. Ο γενικός διευθυντής της Ν.∆. τονίζει ότι η ΣΤΑ.ΣΥ. έχει µειωµένα έσοδα κατά 30,5% σε σχέση µε το 2014, υπενθυµίζοντας ότι το 2014 είχε λειτουργική κερδοφορία 2,7 εκατ. ευρώ, ενώ το 2016 εµφάνισε λειτουργικό έλλειµµα 25,5 εκατ. ευρώ και το 2017 32,7 εκατ. ευρώ, ενώ µάλιστα στο διάστηµα αυτό η τιµή του εισιτηρίου αυξήθηκε.
Η εταιρεία
Στη ΣΤΑ.ΣΥ., µία από τις δύο εταιρείες του οµίλου ΟΑΣΑ, περιλαµβάνονται οι Ηλεκτρικοί Σιδηρόδροµοι Αθηνών-Πειραιώς (ΗΣΑΠ), η Αττικό Μετρό και η Τραµ Α.Ε. Σύµφωνα µε την έκθεση («Στρατηγικό Σχέδιο», όπως ονοµάζεται επισήµως) που δόθηκε προ µηνών στη δηµοσιότητα από την Ελληνική Εταιρεία Συµµετοχών και Περιουσίας (Υπερταµείο), η εταιρεία το 2014 είχε κύκλο εργασιών 129,7 εκατοµµύρια ευρώ, το 2015 έπεσε στα 103,8 εκατ. και το 2016 ακόµα χαµηλότερα, στα 94,8 εκατατοµµύρια.
«Αλλη µία σκευωρία που έστησε η κυβέρνηση κατέρρευσε. Ο γενικός διευθυντής της Νέας ∆ηµοκρατίας, Νίκος Παπαθανάσης, τον οποίο είχε στοχοποιήσει ο κ. Χρήστος Σπίρτζης για να αποκρύψει την παταγώδη αποτυχία του στα οικονοµικά αποτελέσµατα της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. (µετρό, τραµ, ΗΣΑΠ), αθωώθηκε οµοφώνως από το Τριµελές Εφετείο Κακουργηµάτων για το, τάχα, αδίκηµα της παράβασης καθήκοντος που του είχε καταλογιστεί. Κάτι που αναµενόταν, βέβαια, από όσους γνωρίζουν τα οικονοµικά των δηµόσιων συγκοινωνιών, καθώς επί των ηµερών του κ. Παπαθανάση η ΣΤΑ.ΣΥ., από µια ζηµιογόνος εταιρεία, µετεβλήθη σε ελάχιστο χρόνο σε µια επιχείρηση µε λειτουργική κερδοφορία, που έγινε παράδειγµα εξυγίανσης ακόµη και για τις ευρωπαϊκές συγκοινωνίες», τονίζει η Νέα ∆ηµοκρατία σε ανακοίνωσή της, ενώ ερωτά τον κ. Σπίρτζη γιατί σήµερα η ΣΤΑ. ΣΥ. επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισµό µε δεκάδες εκατοµµύρια ευρώ, όταν επί διακυβέρνησης Ν.∆. η εταιρεία δεν λάµβανε καµία κρατική επιδότηση και δεν επιβάρυνε ούτε µε ένα ευρώ τον Ελληνα φορολογούµενο.
Το who is who
Σπούδασε µηχανολόγος µηχανικός στο Πανεπιστήµιο του Τορόντο και έχει δύο µεταπτυχιακά, επίσης στον Καναδά, στη ∆ιοίκηση Επιχειρήσεων και την Αεροναυπηγική. Από το 1989 έως το 1991 διετέλεσε µέλος
του ∆.Σ. της Ελληνικής Αεροπορικής Βιοµηχανίας (ΕΑΒ), από το 1991 έως το 1993 ήταν αναπληρωτής γενικός διευθυντής στην Ολυµπιακή Αεροπλοΐα, από το 2005 έως το 2009 διετέλεσε διευθύνων σύµβουλος
της ΗΣΑΠ Α.Ε. και από το 2008 έως το 2010 ήταν πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικών ∆ηµοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισµών ∆ηµοσίου Ενδιαφέροντος (ΚΕ∆ΕΟ).
Εχει επίσης εργαστεί σε υψηλόβαθµες θέσεις σε ιδιωτικές τεχνικές και κατασκευαστικές εταιρείες. Τον Νοέµβριο του 2012, επί συγκυβέρνησης Ν.∆., ΠΑΣΟΚ και ∆ΗΜ.ΑΡ., έγινε πρόεδρος στις Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑ.ΣΥ.)
Κώστας Παπαχλιμίντζος
Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά 20/10/2018
Πηγή: www.parapolitika.gr