Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2018

«Έξυπνος προορισμός» η Θεσσαλονίκη με το δυτικό προαστιακό τρένο και τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία.


Ως “μεγάλο στοίχημα” χαρακτήρισε την έναρξη λειτουργίας του δυτικού προαστιακού τρένου (city train) στην Θεσσαλονίκη μέσα στην επόμενη τριετία ο διευθύνων σύμβουλος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης, ΜΑΘ ΑΑΕ/ΟΤΑ, Χρυσόστομος Καλογήρου,
ενώ σε ό,τι αφορά την υλοποίηση της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στην πόλη, διατύπωσε την εκτίμηση πως είναι θέμα “πολιτικής βούλησης των επιπέδων της κεντρικής και περιφερειακής διοίκησης” να προχωρήσει το έργο.

 Οι δηλώσεις έγιναν στο περιθώριο του εναρκτήριου συνεδρίου του προγράμματος DESTI-SMART, που όπως τόνισε ο ίδιος, “είναι ένα ακρωνύμιο που βγαίνει από την έκφραση smart-destination, δηλαδή έξυπνοι προορισμοί” και είναι διάρκειας πέντε χρόνων, με χρηματοδότηση από την ΕΕ.

Αναγνωρίζοντας ότι με την υλοποίηση του Mετρό Θεσσαλονίκης θα αλλάξει ο συγκοινωνιακός χάρτης και οι δυνατότητες της πόλης, ο κ. Καλογήρου τόνισε, ωστόσο, ότι “με βάση τη διεθνή εμπειρία σε θέματα τουρισμού, ο τουρίστας δεν επιλέγει το μετρό για τις μετακινήσεις του, γιατί ειδικά σε μια πόλη που θα περάσει ή λίγες ώρες ή λίγες ημέρες, προτιμά την επίγεια μετακίνηση για να μπορεί να λαμβάνει την οπτική εμπειρία και το βίωμα μιας πόλης”. Υπογράμμισε δε την ανάγκη επιτάχυνσης υλοποίηση των δύο εναλλακτικών συμπληρωματικών έργων στην πόλη, του δυτικού προαστιακού (city train) και της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας.

Αναφερόμενος στον δυτικό προαστιακό (city train), ο κ. Καλογήρου είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι “πρόκειται για ένα σχέδιο που βρίσκεται σε εξέλιξη σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ και γενικά τον όμιλο του ΟΣΕ και αφορά τη δρομολόγηση ενός ελαφριού αστικού τρένου από τη Σίνδο μέχρι το λιμάνι, το οποίο μεταξύ άλλων θα διέρχεται από το σταθμό των ΚΤΕΛ και από τον σιδηροδρομικό σταθμό και θα καταλήγει στο λιμάνι”.
“Είμαστε στη φάση της εκπόνησης των οριστικών μελετών από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ και νομίζω ότι στην επόμενη τριετία θα μπορούμε να έχουμε το αποτέλεσμα της δρομολόγησης του δυτικού προαστιακού τρένου, που θα εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό τη Δυτική Θεσσαλονίκη και τις δύο μεγάλες επιβατικές δεξαμενές από τα δυτικά προς την πόλη, που είναι η βιομηχανική ζώνη, όση έχει απομείνει και τα ΤΕΙ με τους 20.000 φοιτητές” διευκρίνισε. ΄Οπως τόνισε, “όσες και όσοι έχουν την καθημερινή εμπειρία να επιστρέφουν το απόγευμα από τη δυτική πλευρά, ξέρουν ότι υπάρχει ένας τεράστιος όγκος κίνησης. Ελπίζουμε ότι το μέσο θα αποσυμφορήσει την πόλη και θα δώσει τη δυνατότητα σε πολλούς ανθρώπους να μετακινούνται εύκολα, γρήγορα, φθηνά και ξεκούραστα”.

Εκφράζοντας την ελπίδα τουλάχιστον στην επόμενη τριετία να “έχουν εγκατασταθεί τα τρένα”, ο κ.Καλογήρου επισήμανε πως “πρόκειται για δρομολόγηση ελαφριών τρένων που έχει η ΕΡΓΟΣΕ σε υφιστάμενες γραμμές του ΟΣΕ. Έχει ήδη επιλεγεί η χάραξη και το έργο αφορά σε στοιχειώδη ανακαίνιση της γραμμής, σήμανση και στην επίλυση κάποιων κυκλοφοριακών θεμάτων και στην κατασκευή στάσεων που θα έχουν ένα ελαφρύ χαρακτήρα (σταθμούς μετρό στο αεροδρόμιο της Αθήνας και μετά). Πιστεύουμε ότι με ένα σχετικά χαμηλό κόστος και με γρήγορο τρόπο θα αποδώσουμε στην πόλη ένα σημαντικό έργο”.

dailythess.gr