Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2018

Ποιοι θα δώσουν το "παρών" στο εμπορευματικό Γκόνου.

Αποτέλεσμα εικόνας για Στρατοπεδο Γκονου Σιδηροδρομικά ΝέαΕάν θα επαληθευθούν οι πληροφορίες ότι υφίσταται σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του εμπορευματικού κέντρου σε έκταση 670 στρεμμάτων του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στο Δήμο Εχεδώρου στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης, θα φανεί στις 20 Σεπτεμβρίου οπότε εκπνέει η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών της α΄ φάσης του διαγωνισμού.

Εφόσον η ΓΑΙΑΟΣΕ, που αποτελεί το φορέα υλοποίησης του διαγωνισμού, δεν χορηγήσει νέα παράταση, προσφορές αναμένεται να υποβάλουν η Άκτωρ και η ΜΕΤΚΑ, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες. Μένει ακόμη να φανεί εάν το "παρών” στην πρώτη φάση του διαγωνισμού δώσει ο ΟΛΘ, καθώς, κατά πληροφορίες, η εταιρεία που διαχειρίζεται το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας ενδέχεται να μη συμμετάσχει στο διαγωνισμό. Ας σημειωθεί ότι μη δεσμευτικό ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει τον Νοέμβριο του 2017 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η εταιρεία Belterra συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη.

Στη συνέχεια, αναμένεται να πραγματοποιηθεί η δεύτερη φάση του διαγωνισμού διάρκειας δύο μηνών. Περιλαμβάνει τον ανταγωνιστικό διάλογο στο πλαίσιο του οποίου θα προσδιοριστούν "η φύση του διαγωνισμού και η σύμβαση” όπως έχει αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Αθανάσιος Σχίζας. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα της εταιρείας προέβλεπε την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου το αργότερο έως το τέλος της χρονιάς και τη συμβασιοποίηση του έργου έως το πρώτο εξάμηνο του 2019. Ωστόσο, ο στόχος αυτός μοιάζει ανέφικτος, δεδομένου ότι δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί ποιες είναι οι εταιρείες που θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό. Όπως κι εάν η έκταση θα αναπτυχθεί ενιαία ή θα κατατμηθεί σε μικρότερα μέρη. 

Πάντως, το αντικείμενο του διαγωνισμού αφορά την παραχώρηση, για διάστημα 50 ετών, συνολικά των 670 στρεμμάτων της έκτασης, ενώ τέλη του 2018 εκπνέει η περίοδος μίσθωσης 100 στρεμμάτων στν εταιρεία κατασκευής του TAP.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα απαιτηθεί επένδυση της τάξης των 200 εκατ. ευρώ, με την ΓΑΙΑΟΣΕ να έχει λαμβάνειν προσόδους από την μίσθωση του ακινήτου.

Το εμπορευματικό κέντρο

Σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας συμβούλων EY, είναι μεγάλης σημασίας η μετατροπή σε κέντρο logistics του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, που βρίσκεται κοντά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στη βιομηχανική περιοχή όπου βρίσκονται και τα logistics, στην περιοχή της Σίνδου.

Σήμερα το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου που διακινείται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι χύδην φορτία, πρώτες ύλες ή γενικό φορτίο που προορίζεται για τις Βαλκανικές Χώρες. Μια μεγάλη περιοχή, όπως το οικόπεδο Γκόνου, που έχει άμεση σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι, θα παρέχει πρόσθετη χωρητικότητα στον τερματικό σταθμό του λιμανιού για προσωρινή αποθήκευση ή/και επεξεργασία αυτών των εμπορευμάτων.

Όπως αναφέρεται σε μελέτη του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, η εύκολη σύνδεση του ακινήτου με τους αυτοκινητοδρόμους της Εγνατίας και ΠΑΘΕ διασφαλίζει πάρα πολύ ικανοποιητική πρόσβαση στις αγορές της βόρειας, δυτικής, ανατολικής και κεντρικής Ελλάδας καθώς επίσης και προς Βαλκανικές χώρες προς βορρά (FYROM, Βουλγαρία, Αλβανία, Σερβία) και Τουρκία στα ανατολικά. Βρίσκεται ακόμη σε απόσταση 30 χλμ. από το αεροδρόμιο "Μακεδονία" και είναι σε κοντινή απόσταση με το σταθμό διαλογής του ΟΣΕ.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
capital.gr