Αυτά είναι τα δικαιώματα των επιβατών με μειωμένη κινητικότητα στα ταξίδια που αφορούν όλα τα μέσα μεταφοράς σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Δείτε αναλυτικά τι προβλέπεται και τι μπορείτε να κάνετε όταν τα δικαιώματά σας καταπατούνται.
Ταξίδι με τρένο
Ακόμη και αν είστε άτομο με μειωμένη κινητικότητα, έχετε το δικαίωμα να ταξιδεύετε με τρένο, όπως κάθε άλλος, και να ενημερώνεστε από τη σιδηροδρομική εταιρεία σχετικά με τη δυνατότητα πρόσβασης στο τρένο. Δικαιούστε επίσης δωρεάν βοήθεια κατά την επιβίβαση και αποβίβαση από το τρένο, την αλλαγή τρένου, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, καθώς και στον σταθμό πριν και μετά το ταξίδι. Για να έχετε την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση, θα πρέπει να επικοινωνείτε με τη σιδηροδρομική εταιρεία, το πρακτορείο έκδοσης εισιτηρίων ή το ταξιδιωτικό γραφείο τουλάχιστον 48 ώρες πριν από το ταξίδι σας και να εξηγείτε τι είδους βοήθεια χρειάζεστε. Δεν μπορούν να σας αρνηθούν την επιβίβαση για λόγους μειωμένης κινητικότητας, εκτός αν αυτό είναι απολύτως αναγκαίο για λόγους συμμόρφωσης με τους κανόνες της εταιρείας όσον αφορά την πρόσβαση. Αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα να λάβετε βοήθεια στο ταξίδι σας, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τους αρμοδίους του σιδηροδρομικού σταθμού ή της σιδηροδρομικής εταιρείας. Αν η απάντηση δεν σας ικανοποιήσει, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον εθνικό φορέα επιβολής της νομοθεσίας της χώρας όπου συνέβη το περιστατικό. Οι χώρες της ΕΕ μπορούν να εξαιρούν ορισμένες σιδηροδρομικές γραμμές από αυτές τις απαιτήσεις, όπως τις σιδηροδρομικές γραμμές εσωτερικού που πραγματοποιούν δρομολόγια μόνο στην ίδια χώρα και τις διεθνείς σιδηροδρομικές γραμμές όταν η χώρα αναχώρησης ή τελικού προορισμού δεν ανήκει στην ΕΕ. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με τους εθνικούς φορείς επιβολής της νομοθεσίας
Ταξίδι με αεροπλάνο
Ακόμη και αν είστε άτομο με μειωμένη κινητικότητα, έχετε το δικαίωμα να ταξιδεύετε με το αεροπλάνο, όπως κάθε άλλος. Δικαιούστε επίσης δωρεάν βοήθεια κατά την επιβίβαση και αποβίβαση από το αεροπλάνο, κατά τη διάρκεια της πτήσης, καθώς και στο αεροδρόμιο πριν και μετά την πτήση. Για να έχετε την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση, θα πρέπει να επικοινωνείτε με την αεροπορική εταιρεία, το πρακτορείο έκδοσης εισιτηρίων ή το ταξιδιωτικό γραφείο τουλάχιστον 48 ώρες πριν από το ταξίδι σας και να εξηγείτε τι είδους βοήθεια χρειάζεστε. Θα σας παρέχουν επίσης συμβουλές για το αναπηρικό σας καροτσάκι ή άλλον μηχανισμό κινητικότητας, και ενδεχομένως για τις μπαταρίες τους. Ο αερομεταφορέας δεν μπορεί να σας αρνηθεί την επιβίβαση για λόγους μειωμένης κινητικότητας, εκτός αν το αεροσκάφος είναι πολύ μικρό ή αν συντρέχουν λόγοι ασφάλειας. Αντίθετα, ο αερομεταφορέας δεν είναι υποχρεωμένος κατά τη διάρκεια της πτήσης να σας παρέχει βοήθεια για να λάβετε το γεύμα σας ή τα φάρμακά σας. Αν αυτό είναι αναγκαίο, π.χ. κατά τη διάρκεια πολύωρων πτήσεων, ο αερομεταφορέας μπορεί να σας ζητήσει να συνοδεύεστε από άλλο άτομο. Αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα να λάβετε βοήθεια στο ταξίδι σας, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τους αρμοδίους του αεροδρομίου ή της αεροπορικής σας εταιρείας. Αν η απάντηση δεν σας ικανοποιήσει, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον εθνικό φορέα επιβολής της νομοθεσίας της χώρας όπου συνέβη το περιστατικό. Οδηγίες English για άτομα με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς
Ταξίδι με λεωφορείο ή πούλμαν
Ακόμη και αν είστε άτομο με μειωμένη κινητικότητα, έχετε το δικαίωμα να ταξιδεύετε με λεωφορείο ή πούλμαν, όπως κάθε άλλος. Δεν μπορούν να σας αρνηθούν την αγορά εισιτηρίου, την κράτηση θέσης, ή την επιβίβαση λόγω της μειωμένης κινητικότητάς σας, εκτός αν αυτό είναι απολύτως αναγκαίο για λόγους συμμόρφωσης με τους ισχύοντες κανόνες υγείας και ασφάλειας, ή αν η υπάρχουσα υποδομή δεν εγγυάται την ασφαλή μεταφορά σας. Για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων (άνω των 250 χλμ.): η εταιρεία πρέπει να σας δώσει τη δυνατότητα να συνοδεύεστε από πρόσωπο της επιλογής σας το οποίο θα ταξιδέψει δωρεάν, αν με τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζονται τα προβλήματα ασφάλειας που θα σας εμπόδιζαν να ταξιδέψετε έχετε δικαίωμα σε παροχή βοήθειας σε καθορισμένους τερματικούς σταθμούς, καθώς και κατά την επιβίβαση και αποβίβαση από το λεωφορείο ή το πούλμαν. Η βοήθεια παρέχεται δωρεάν, αλλά για να είστε σίγουροι ότι θα την λάβετε, πρέπει να επικοινωνείτε με την εταιρεία των λεωφορείων, το πρακτορείο έκδοσης εισιτηρίων ή το ταξιδιωτικό γραφείο τουλάχιστον 36 ώρες πριν από το ταξίδι σας για να τους πείτε τι είδους βοήθεια χρειάζεστε. Ο μεταφορέας ή ο φορέας διαχείρισης του τερματικού σταθμού μπορεί να σας ζητήσει να βρίσκεστε σε καθορισμένο σημείο μία ώρα το πολύ πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση. Αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα να λάβετε βοήθεια στο ταξίδι σας, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τους αρμοδίους του τερματικού σταθμού ή της εταιρείας λεωφορείων. Αν η απάντηση δεν σας ικανοποιήσει, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον εθνικό φορέα επιβολής της νομοθεσίας της χώρας όπου συνέβη το περιστατικό.
Ταξίδι με πλοίο
Ακόμη και αν είστε άτομο με μειωμένη κινητικότητα, έχετε το δικαίωμα να ταξιδεύετε με λεωφορείο ή πούλμαν, όπως κάθε άλλος. Δεν μπορούν να σας αρνηθούν την αγορά εισιτηρίου, την κράτηση θέσης, ή την επιβίβαση λόγω της μειωμένης κινητικότητάς σας, εκτός αν αυτό είναι απολύτως αναγκαίο για λόγους συμμόρφωσης με τους ισχύοντες κανόνες υγείας και ασφάλειας, ή αν η υπάρχουσα υποδομή δεν εγγυάται την ασφαλή μεταφορά σας. Για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων (άνω των 250 χλμ.): η εταιρεία πρέπει να σας δώσει τη δυνατότητα να συνοδεύεστε από πρόσωπο της επιλογής σας το οποίο θα ταξιδέψει δωρεάν, αν με τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζονται τα προβλήματα ασφάλειας που θα σας εμπόδιζαν να ταξιδέψετε έχετε δικαίωμα σε παροχή βοήθειας σε καθορισμένους τερματικούς σταθμούς, καθώς και κατά την επιβίβαση και αποβίβαση από το λεωφορείο ή το πούλμαν. Η βοήθεια παρέχεται δωρεάν, αλλά για να είστε σίγουροι ότι θα την λάβετε, πρέπει να επικοινωνείτε με την εταιρεία των λεωφορείων, το πρακτορείο έκδοσης εισιτηρίων ή το ταξιδιωτικό γραφείο τουλάχιστον 36 ώρες πριν από το ταξίδι σας για να τους πείτε τι είδους βοήθεια χρειάζεστε. Ο μεταφορέας ή ο φορέας διαχείρισης του τερματικού σταθμού μπορεί να σας ζητήσει να βρίσκεστε σε καθορισμένο σημείο μία ώρα το πολύ πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση. Αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα να λάβετε βοήθεια στο ταξίδι σας, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τους αρμοδίους του τερματικού σταθμού ή της εταιρείας λεωφορείων. Αν η απάντηση δεν σας ικανοποιήσει, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον εθνικό φορέα επιβολής της νομοθεσίας της χώρας όπου συνέβη το περιστατικό. Ταξίδι με πλοίο
Πηγή: parallaximag.gr