Η SNCF ανακοίνωσε ότι ο Paris Gare du Nord - ο πιο πολυσύχναστος σιδηροδρομικός σταθμός της Ευρώπης - θα τριπλασιαστεί σε μέγεθος μέχρι το 2024.
Το φιλόδοξο έργο σχεδιάζεται για το Παρίσι, που θα φιλοξενήσει τους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες, ώστε ο σταθμός μπορεί να φιλοξενήσει επιπλέον 100.000 επιβάτες την ημέρα.
Ο πρόεδρος της SNCF, Guillaume Pepy, δήλωσε ότι το έργο έχει "πολυαναμενθεί" και ότι ο νέος σταθμός θα μοιάζει με πολλούς τρόπους με το σταθμό του Λονδίνου St Pancras.
Μετά το μετασχηματισμό, ο σταθμός θα διαθέτει μια "τεράστια" νέα αίθουσα αναχώρησης, έναν εκτεταμένο τερματικό σταθμό Eurostar, σημαντικές βελτιώσεις προσβασιμότητας και ένα νέο σταθμό μπροστά στην οδό Rue du Faubourg-Saint-Denis.
Ο δημόσιος χώρος θα αυξηθεί επίσης από 15.000m2 σε περισσότερα από 37.000m2 για να βοηθήσει στη ροή των επιβατών.
Επιπλέον, ο σταθμός λεωφορείων θα επανασχεδιαστεί, θα προστεθεί περισσότερη στάθμευση ποδηλασίας και θα βελτιωθεί η ροή της κυκλοφορίας γύρω από το σταθμό.
Στο πλαίσιο του έργου, μια νέα περιοχή στην οροφή του σταθμού θα είναι αφιερωμένη στον αθλητισμό, συμπεριλαμβανομένου ενός γηπέδου μπάσκετ και ενός γηπέδου γκολφ.
Το νέο Gare du Nord θα θέσει "περιβαλλοντικά φιλικά πρότυπα" με δημόσιους χώρους πρασίνου και οικολογική παραγωγή ενέργειας, σύμφωνα με την SNCF.
Ο σταθμός χρησιμοποιείται σήμερα από 700.000 επιβάτες την ημέρα, αλλά ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σε 900.000 έως το 2030 χάρη στην ανάπτυξη υπηρεσιών επιβατικών μεταφορών μεγάλων αποστάσεων στη Βόρεια Γαλλία καθώς και στις υπηρεσίες Eurostar, την επέκταση της γραμμής RER E προς τα δυτικά του Παρισιού και το άνοιγμα της γραμμής Charles De Gaulle Express.
Η SNCF προέβη στην ανακοίνωση μετά από διαπραγματεύσεις μεταξύ της SNCF Mobilités και του κατασκευαστή CEETRUS (πρώην Immochan) για την υποστήριξη της SNCF Gares & Connexions στη μετατροπή του σταθμού Gare du Nord του Παρισιού.
Ο διευθύνων σύμβουλος της SNCF Gares & Connexions Patrick Ropert δήλωσε: «Κάθε φορά που μεταμορφώνουμε ένα σιδηροδρομικό σταθμό στο Παρίσι, μετατρέπουμε μέρος μιας παριζιάνικης γειτονιάς.
"Το Παρίσι Gare du Nord θα γίνει ο συμβολικός σταθμός του 21ου αιώνα, εξασφαλίζοντας τη διαθεσιμότητα του μέγιστου αριθμού υπηρεσιών, προσαρμοσμένου στις ανάγκες της κοινωνίας μας.
"Η τριπλασιασμός του μεγέθους του σταθμού Gare du Nord για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 είναι μια τεράστια πρόκληση την οποία αναλαμβάνουμε με μεγάλη αποφασιστικότητα και υπερηφάνεια".
Οι συνομιλίες για τη διεξαγωγή εργασιών επέκτασης στο σταθμό για περίοδο έως και 46 ετών αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τα τέλη του 2018.
Μια κοινή εταιρεία θα δημιουργηθεί επίσης από τα δύο μέρη, τα οποία θα ανήκουν κατά 66% στην CEETRUS και το 34% θα ανήκουν στην SNCF Gares & Connexions.Φωτογραφία: SNCF.
Πηγή: globalrailnews.com