Εικόνα αρχείου |
Αναπτύξτε το θέμα σε 4 παραγράφους (ζητήματα)
Ζήτημα 1ον. Το τρένο είναι το πιο φιλικό και το πιο ευρέως διαδεδομένο μέσο μαζικής μεταφοράς στις προηγμένες χώρες. Στην Ελλάδα είχε απαξιωθεί λόγω της τριτοκοσμικής κατάστασης που επικρατούσε στον ΟΣΕ επί δεκαετίες.
Ζήτημα 2ον. Με τις τιμές της βενζίνης στα ύψη στη χώρα και τα διόδια δυσβάσταχτα, το τρένο στα χρόνια των μνημονίων, άρχισε να αποκτά ξανά φίλους στην Ελλάδα.
Ζήτημα 3ον. Αυτό το γνώριζαν και οι Ιταλοί της Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) που αγόρασαν τον ΟΣΕ….
Και οι οποίοι υπόσχονται πως πολύ σύντομα (πιθανότατα μέσα στο 2018) θα φέρουν το λεγόμενο «Ασημένιο βέλος» ένα τρένο με ταχύτητες κοντά στα 250 χιλιόμετρα την ώρα, στην πιο εμπορική γραμμή αυτή που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη.
Κι εδώ αρχίζουν τα προβλήματα ( πάντα το ζήτημα 4ο στις πανελλαδικές είναι το πιο μπελαλίδικο). Έχοντας ρίξει στη χώρα επί δεκαετίες την προσοχή μας στις οδικές υποδομές αφήσαμε σε υστέρηση τις σιδηροδρομικές καις πέρασαν 4=5 ΚΠΣ στη χώρα από την ένταξη στην ΕΟΚ. Στις οδικές υποδομές βλέπετε, είχαν ειδικευτεί και οι εθνικοί εργολάβοι, που τύχαινε να έχουν και ΜΜΕ και εταιρείες δημοσκοπήσεων για να επηρεάζουν τις πολιτικές εξελίξεις, μέχρι που έγιναν εθνικοί εισπράκτορες διοδίων στις εθνικές οδούς και εκβιάζουν τοπικές κοινωνίες, με ημιτελέις κόμβους, ή καθυστερούν όπου και όσο μπορούν άλλες ζωτικής σημασίας οδικές υποδομές, όπως τους δρόμους Λάρισα- Φάρσαλα και Λάρισα- Κοζάνη......
Και τώρα που ήρθε η ώρα το τρένο να περάσει στον 21ο αιώνα, με βάση τις ανακοινώσεις των Ιταλών, οι περιβάλλουσες υποδομές βρίσκονται ακόμη στην εποχή του Τρικούπη… Το μεγάλο πρόβλημα βέβαια είναι η Λάρισα, ο ενδιάμεσος μεγάλος σταθμός στη διαδρομή Αθήνα- Θεσσαλονίκη.
Χωρίς υπογειοποίηση, χωρίς ανισόπεδους κόμβους, χωρίς μέριμνα για απομάκρυνση των γραμμών εκτός του πολεοδομικού ιστού, η Λάρισα θα υποφέρει από τον εκσυγχρονισμό και την αναμενόμενη αυξημένη ζήτηση για το τρένο τα προσεχή χρόνια, ενώ οι εμπορευματικοί συρμοί που θα μεταφέρουν εμπορεύματα της Κινεζικής Cosco σε όλη την Ευρώπη, προβλέπεται να τη διέρχονται με πρωτοφανή συχνότητα. Υπολογίζεται πως στη Λάρισα θα έχουμε καθημερινά περί τους 40 αμαξοστοιχίες (ήτοι δύο τουλάχιστο την ώρα) ορισμένες δε από αυτές οι εμπορικές δεν θα διέρχονται ως ..βέλος τη Βόλου, τη Νέα Σμύρνη και την Αγιάς, αλλά ως αργοκίνητοι συρμοί δεκάδων βαγονιών. Από τον ΟΣΕ (ή ΤΡΕΝΟΣΕ ή ΓΑΙΟΣΕ ή όπως θέλετε) καμία σοβαρή πρόβλεψη.. Στην Πάτρα και στην Αθήνα όμως (υπογειοποίηση στα Σεπόλια) ανταποκρίθηκαν έπειτα από πιέσεις των τοπικών πολιτικών παραγόντων.. Στη Λάρισα, δεν εδέησαν να κάνουν ακόμη και τα υπεσχημένα πετάσματα, 8 μήνες μετά το δυστύχημα με το μικρό παιδί στη Νέα Σμύρνη…
Το τίμημα λοιπόν για τη μετάβαση του τρένου στον 21ο αιώνα, θα είναι βαρύ κυρίως για τη Λάρισα, που για 20 λεπτά την ώρα περίπου η πόλη θα κόβεται στα δύο και οι συνοικίες εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής θα αισθάνονται «γκετοποιημένες»…
Καλή επιτυχία στους υπόλοιπους της σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ και μηδενισμός της κόλλας για τους Λαρισαίους αυτοδιοικητικούς και πολιτικούς παράγοντες (των τελευταίων δεκαετιών) , γιατί προσήλθαν καθυστερημένα και απαράσκευοι στο διαγώνισμα…!
Κοινώς την ώρα που στην υπ[όλοιπη Ελλάδα θα πηδούν στο τρένο της ανάπτυξης, στη Λάρισα θα κοιτ΄με τα τρένα να φευγουν με .. το βλέμμα της αγελάδας!
Γ.Κ.
thessaliatv.gr