Σάββατο 16 Ιουνίου 2018

Η Καλαμάτα εκτός «αναγέννησης» του τρένου.

Στα σκαριά «η αναγέννηση» του τρένου στην Πελοπόννησο!

Είναι μια είδηση που πολύ εύκολα θα μπορούσε να γραφεί στην πρωταπριλιάτικη έκδοση της εφημερίδας, ωστόσο, απ' ό,τι φαίνεται, είναι αληθινή. Ο λόγος για την «αναγέννηση» του τρένου στην Πελοπόννησο και το σχεδιασμό που υπάρχει να φτάνει μέχρι την Καλαμάτα!
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά. Ένα μεγάλο μέρος από τα 100 εκατομμύρια ευρώ που έχει στα ταμεία του ο ΟΣΕ θα διατεθούν για την αναβάθμιση και επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως ανακοίνωσε στους δημοσιογράφους ο Παναγιώτης Θεοχάρης, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού.
Πρόκειται για περίπου 1.000 χιλιόμετρα, από τα συνολικά 2.500 χιλιόμετρα του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν εγκαταλειφθεί από το 2012, γιατί δεν είχαν μεγάλη επιβατική κίνηση.
Ο ίδιος έκανε λόγο για αξιοποίηση των γραμμών με τουριστικά δρομολόγια και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να εξελιχθούν σε κανονικά. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα δημιουργήσει ένα νέο δημόσιο φορέα επιβατικών μεταφορών που θα ανταγωνίζεται την ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι σχεδιασμοί του ΟΣΕ στηρίζονται στην κοινοτική νομοθεσία και κυρίως στο θετικό απολογισμό των γραμμών που εξυπηρετούν τα Καλάβρυτα και το Πήλιο, που έχουν παραμείνει στο Δημόσιο.
Προτεραιότητα έχει το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου, όπου προβλέπεται η επαναλειτουργία της γραμμής των 100 χιλιομέτρων που συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο. Η αναβάθμιση θα κοστίσει 15 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που θα εξασφαλιστεί και από πόρους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, η οποία δίνει μεγάλη έμφαση στο σιδηρόδρομο.
Προς το παρόν προβλέπεται η επέκταση του κερδοφόρου δικτύου του προαστιακού της Πάτρας ως την Κάτω Αχαγιά. Τα έργα, που εκτελούνται από τον ΟΣΕ, έχουν ολοκληρωθεί, αλλά προστέθηκαν δύο νέες στάσεις και αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία στο τέλος του καλοκαιριού. Σε επόμενη φάση θα κατασκευαστεί σύγχρονο δίκτυο, με νέα χάραξη που θα συνεχίζει ως την Καλαμάτα.
Η διοίκηση του ΟΣΕ συνηγορεί, επίσης, στο αίτημα φορέων της Περιφέρειας Πελοποννήσου για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Κορίνθου με το Άργος, το Ναύπλιο και την Τρίπολη, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο να φτάσει το τρένο ως την Καλαμάτα. Πρόσφατα, η Δημοτική Αρχή Ναυπλίου αποφάσισε να χρηματοδοτήσει τις σχετικές μελέτες.
Η γραμμή των 170 χιλιομέτρων (Κόρινθος - Τρίπολη –Καλαμάτα) έχει ενδιαφέρουσα προϊστορία, καθώς έκλεισε στις αρχές του 2004 για να ανακαινιστεί. Τα έργα ανακαίνισης, που κόστισαν 80 εκατομμύρια ευρώ και έπρεπε να ολοκληρωθούν σε 18 μήνες, παραδόθηκαν το 2013, εγκαινιάστηκαν και εγκαταλείφθηκαν! Το δε κόστος αναβάθμισης για το τμήμα ως την Τρίπολη υπολογίζεται σε 7 εκατομμύρια ευρώ.

Α.Π.

Πηγή: tharrosnews.gr