«Ναι» σε επιπλέον επενδύσεις στην Ελλάδα λέει ο ιταλικός κρατικός όμιλος Ferrovio dello Stato Italiane (FS Italiane), ο οποίος μετά από την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αγοράζει την Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) και διεκδικεί μέσω της θυγατρικής της ANAS την Εγνατία Οδό.
Μιλώντας χθες Παρασκευή σε δημοσιογραφική συνάντηση ο διευθύνων σύμβουλος της FS Italiane Renato Mazzoncini σημείωσε πως ο όμιλος εξετάζει το ενδεχόμενο να επεκταθεί και σε άλλους τομείς των ελληνικών μεταφορών και ειδικά των αστικών συγκοινωνιών, αν και όταν ιδιωτικοποιηθούν. Ο ίδιος υποστήριξε πως αυτό συνάδει με την πολιτική της FS Italiane, η οποία είναι «ένας όμιλος που ασχολείται με την “κινητικότητα” και όχι μόνο με τις σιδηροδρομικές μεταφορές».
Σημειώνεται πως o ιταλικός όμιλος διαθέτει ισχυρή παρουσία στις αστικές συγκοινωνίες της Ιταλίας μέσω της θυγατρικής της Busitalia, η οποία δραστηριοποιείται σε τέσσερις περιφέρειες της Ιταλίας (Βενέτο, Τοσκάνη, Ούμπρια και Καμπανία). Παράλληλα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέσω του Προαστιακού έχει ήδη ρόλο στις αστικές μεταφορές της Αθήνας.
H ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μικρή αλλά θα μεγαλώσει
Ο κ. Mazzoncini επανέλαβε την δέσμευση του για επενδύσεις ύψους 500 εκατ. στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σημείωσε πως η εταιρεία θα προχωρήσει σε 200 προσλήψεις, κυρίως μηχανοδηγών, τα επόμενα χρόνια. «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μια μικρή εταιρεία η οποία όμως τα επόμενα χρόνια θα μεγαλώσει πολύ», τόνισε ο επικεφαλής ενός ομίλου που μόνο στην Ιταλία λειτουργεί περί τους 8.000 συρμούς κάθε ημέρα.
Ο όμιλος δίνει ιδιαίτερο βάρος στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και αναμένει την ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης από τον ΟΣΕ για να εξασφαλίζονται οι πραγματικές υψηλές ταχύτητες που θα μπορούν να πιάνουν τα νέα τραίνα. Όπως εξήγησε ο επικεφαλής της FS Italiane αρχικά η εταιρεία θα φέρει υπερταχείες από την Ιταλία (τραίνα τύπου Frecciargento – «Αργυρά Βέλη) και στη συνέχεια θα αγοράσει και νέα τραίνα.
Μιλώντας για την γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη ο κ. Mazzoncini έκανε λόγο για μια μεγάλη επένδυση που μπορεί να «αλλάξει το μέλλον της χώρας». Στόχος είναι με την νέα σύνδεση και τα καινούργια τραίνα η διαδρομή να γίνεται σε 3,5 ώρες και με αυτό τον τρόπο ο σιδηρόδρομος θα μπορεί να ανταγωνίζεται πλέον το αεροπλάνο και το αυτοκίνητο με βασικό όπλο την «άνεση που προσφέρει». Ο ίδιος χρησιμοποίησε ως παράδειγμα την γραμμή Ρώμη – Μιλάνο που όπως είπε έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Το 2005 το μερίδιο του τραίνου στην συγκεκριμένη διαδρομή ήταν μόλις 30%, ενώ σήμερα φθάνει το 70%.
Η νέα εποχή με την ΕΕΣΣΤΥ
Λίγες ώρες πριν αποσφραγιστεί από το ΤΑΙΠΕΔ η βελτιωμένη προσφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 22 εκατ. ευρώ για την εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) ο κ. Mazzoncini υποστήριξε πως η απόκτηση και εκσυγχρονισμός της εταιρείας αποτελεί προϋπόθεση για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών της ελληνικής θυγατρικής της.
Σύμφωνα με τον ίδιο, πέρα από το τίμημα για την αγορά της ΕΕΣΤΥ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ με βασικό στόχο την αναβάθμιση της μονάδας συντήρησης της εταιρείας, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί τα νέα τραίνα που θα έρθουν από την Ιταλία.
Κομβικές οι εμπορικές μεταφορές
Ιδιαίτερο είναι το βάρος που δίνει η εταιρεία στις εμπορευματικές μεταφορές. Ο κ. Mazzoncini είπε πως ήδη υπάρχει πρόοδος καθώς στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαϊου τα φορτία που διακίνησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διπλασιάστηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ο ίδιος χαρακτήρισε σημαντική τη συνεργασία με την Cosco και τον ΟΛΠ και τόνισε πως η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα 10, που συνδέει τον Πειραιά με την Κεντρική Ευρώπη είναι απαραίτητη για την περαιτέρω ανάπτυξη των φορτίων.
Μιλώντας στην ίδια συνάντηση ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο συμμετοχής στο διαγωνισμό εμπορευματικό συγκρότημα στο Θριάσιο που προωθεί με ΣΔΙΤ ο ΟΣΕ. Σημείωσε ότι δεν έχει παρθεί ακόμη κάποια απόφαση αλλά υπογράμμισε ότι «σε κάθε περίπτωση η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει τα δύο κτήρια (γνωστά ως Κ1 και Κ2) για την ανάπτυξη ενός πολύ σύγχρονου ευρωπαϊκού logistics center».
Ποια είναι η Ferrovio dello Stato Italiane
H Ferrovio dello Stato Italiane, είναι ένας όμιλος που ανήκει κατά 100% στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών της Ιταλίας. Δραστηριοποιείται σε τέσσερις τομείς: μεταφορές, υποδομές, υπηρεσίες real estate και άλλες υπηρεσίες. Είναι μια από τις κορυφαίες εταιρείες σιδηροδρομικών μεταφορών της Ευρώπης. Διαχειρίζεται 8.000 τραίνα την ημέρα που μεταφέρουν 803 εκατομμύρια επιβάτες καθώς και 50 εκατ. τόνους εμπορευμάτων τον χρόνο. Το σιδηροδρομικό της δίκτυο ξεπερνά τα 16.700 χιλιόμετρα γραμμών. Στη χρήση 2017 ο όμιλος είχε έσοδα 9,3 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη προσέγγισαν τα 552 εκατ. ευρώ.
Μετά την εξαγορά της –επίσης κρατικής- εταιρείας κατασκευής και διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων ANAS, ο όμιλος FS Italiane διαθέτει 81.000 εργαζόμενους και προωθεί επενδύσεις άνω των 108 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Μέσα στο 2018 εκτιμάται πως θα επενδύσει περί τα 8 δισ. ευρώ και τα συνολικά του έσοδα θα προσεγγίσουν τα 11,2 δισ. ευρώ.
Κώστας Κετσιετζής
Πηγή: insider.gr