Την μεγαλύτερη ανάπτυξη παγκοσμίως παρουσιάζει το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο αναμένεται να γίνει το μεγαλύτερο της Μεσογείου μέχρι την επόμενη χρονιά και να αποτελέσει τη ναυαρχίδα των ευρωπαϊκών θαλάσσιων μεταφορών.
Στόχος της Cosco, που διαχειρίζεται το λιμάνι είναι η διακίνηση εμπορευμάτων να αυξηθεί φέτος κατά 35% διεκδικώντας την 3η θέση σε όλα τα λιμάνια της Ευρώπης από το Αμβούργο.
Η μετατροπή του λιμανιού του Πειραιά σε κεντρική πύλη εισόδου της Κίνας προς την Ευρώπη, θα έχει ως αποτέλεσμα τα εμπορεύματα να βρίσκονται στο κέντρο της Ευρώπης μέσα σε δύο ημέρες, σχεδόν μία εβδομάδα γρηγορότερα από τα λιμάνια του Αμβούργου ή του Ρότερνταμ.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον κινεζικό κολοσσό, όταν ολοκληρωθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο τα φορτηγά με εμπορεύματα που προορίζονται για Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη δεν θα είναι αναγκασμένα να κάνουν κύκλο μέσα από τα στενά του Γιβραλτάρ, την Ισπανία και τη Γαλλία για να ξεφορτώσουν σε Αμβούργο ή Ρότερνταμ, αφού η διαδρομή των κοντέινερς θα γίνεται με τρένο από Πειραιά και Αθήνα μέσω Σκoπίων, στο Βελιγράδι και τη Βουδαπέστη.
«Η Cosco χτίζει στον Πειραιά εντελώς ανενόχλητη την κεντρική γέφυρα της Κίνας προς την Ευρώπη, χωρίς να δίνεται ιδιαίτερη σημασία βορειότερα της ηπείρου. Ο νέος εμπορικός δρόμος ο οποίος όμως δημιουργείται θα μπορούσε να προκαλέσει ριζικές αλλαγές συνολικά στη διακίνηση αγαθών προς την Κεντρική Ευρώπη.
Η μεταφόρτωση εμπορευμάτων έχει υπερτριπλασιαστεί μετά την είσοδο των Κινέζων στον Πειραιά. Το 2017, υπήρχαν μόλις 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, ενώ μέχρι το επόμενο έτος, προσδοκάται να φτάσουν τα πέντε εκατομμύρια, καθιστώντας έτσι τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου» αναφέρει σε δημοσίευμά της η γερμανική εφημερίδα «Die Zeit».
Συντάκτης: Ν. Ανδριόπουλος
Πηγή: athina984.gr