Η ανάπτυξη αργεί ακόμα, όπως φαίνεται, να έρθει στην Πάτρα, όσο το τρένο δεν φτάνει στο νέο λιμάνι, και μάλιστα, όταν τις τελευταίες ημέρες έρχονται στο φως της δημοσιότητας πληροφορίες για έλευση του τρένου το 2023.
Αυτό το συμπέρασμα βγαίνει από τα λεγόμενα του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠΑ, Νίκου Κοντοέ, ο οποίος δήλωσε ότι μέχρι να φτάσει το τρένο στο λιμάνι, δεν πρόκειται να διαμορφωθεί σε εμπορευματικό κέντρο η έκταση της Πειραϊκής-Πατραϊκής, η οποία ανήκει στον Οργανισμό.
Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Κοντοές μιλώντας στην εκπομπή του Γιάννη Γεωργόπουλου στο Ράδιο Γάμμα, η συνολική έκταση του παλιού εργαστασίου της Πειραϊκής Πατραϊκής είναι 200 στρέμματα. Από αυτά, τα 100 στρ. είναι στεγασμένοι χώροι, οι οποίοι δεν βρίσκονται και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, με αρκετούς από αυτούς να χρειάζονται κατεδάφιση.
Το σχέδιο του ΟΛΠΑ είναι να μετατραπεί ο χώρος σε ένα εμπορευματικό κέντρο που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του λιμανιού. Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει πρώτα να φτάσει το τρένο στο νέο λιμάνι, καθώς απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν εμπορεύματα για να διακινηθούν και για να υπάρχουν εμπορεύματα πρέπει να υπάρχει σιδηροδρομική σύνδεση.
Σύμφωνα με τον κ. Κοντοέ, τα έργα διαμόρφωσης του χώρου θα ξεκινήσουν όταν διαφανεί πότε θα ολοκληρωθεί η έλευση του τρένου.
Μπορεί να μετατραπεί σε κόμβο διασύνδεσης με τις σκανδικές χώρες μέσω ιταλίας, αρκεί να φτάσει το τρένο στο λιμάνι.
Καθώς το λιμάνι της Πάτρας είναι το μοναδικό κατά μήκος των ακτών της Αδριατικής που θα έχει σιδηροδρομική σύνδεση, αυτό αναμένεται να του δώσει σημαντικό πλεονέκτημα.
Ηδη, από την ολοκλήρωση της Ολυμπίας και Ιόνιας Οδού υπάρχει αύξηση στην επιβατική κίνηση της τάξης περίπου του 4%, ενώ μικρότερης έκτασης παρουσιάζεται και στην εμπορευματική κίνηση.
Αυτό αποδεικνύει ότι για να αναπτυχθεί περαιτέρω το λιμάνι, είναι απαραίτητη η σιδηροδρομική του σύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά.
Πηγή: patrastimes.gr