Με δρασκελιές προχωρά το φιλόδοξο σχέδιο για την σιδηροδρομική σύνδεση 6 λιμανιών σε Ελλάδα και Βουλγαρία, γνωστότερο ως Sea2Sea. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ολοκληρώθηκε η μελέτη βιωσιμότητας (με θετικό αποτέλεσμα), ενώ κλείδωσε και η ίδρυση της διακρατικής εταιρείας.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές το επόμενο διάστημα το έργο αναμένεται να παρουσιαστεί στην Επίτροπο Μεταφορών κα Μπουλτς και να ξεκινήσει η μακρά-διαδικασία υλοποίησης του.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές το επόμενο διάστημα το έργο αναμένεται να παρουσιαστεί στην Επίτροπο Μεταφορών κα Μπουλτς και να ξεκινήσει η μακρά-διαδικασία υλοποίησης του.
Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι πως "κλείδωσε" το απαιτούμενο ποσό της επένδυσης σε 3,7δισ.ευρώ, με τα περισσότερα έργα να εντοπίζονται στο ελληνικό τμήμα όπου θα έχουμε μία νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι Ξάνθη. Η μίξη της χρηματοδότησης του έργου προς το παρόν παραμένει "μυστική" όμως είναι βέβαιο ότι θα τραβήξει και κοινοτικά κονδύλια.
Υψηλόβαθμοι παράγοντες της Κομισιόν μιλώντας στο ypodomes.com τονίζουν πως το έργο έχει μεγάλη σημασία για την Ε.Ε. και έχει την υποστήριξη της Επιτρόπου Μπουλτς και του ίδιου του Προέδρου Γιουνκέρ. Αναφορικά με τη χρηματοδότηση τονίζουν ότι θα μπει στο επόμενο χρηματοδοτικό πακέτο 2021-2027 (από το επόμενο ΕΣΠΑ αλλά και από μελλοντικές προσκλήσεις του CEF).
Οι ίδιοι παράγοντες επισημαίνουν ότι είναι σημαντικό στο νέο αυτό project να προστεθεί και η Ρουμανία που όμως μέχρι σήμερα, σύμφωνα με Έλληνες αξιωματούχους δεν έχουν δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Σε κάθε περίπτωση είμαστε μπροστά σε μία δυναμική εξέλιξη που θα σημάνει την ενεργοποίηση αυτού του πολύ μεγάλου σχεδίου.
Επιπρόσθετα να αναφέρουμε ότι το Sea2Sea δεν αποτελεί πλέον ελληνική επιθυμία καθώς ήδη εμφανίζεται στους πιο ανανεωμένους χάρτες του Orient/East-Med Corridor ως νέος κλάδος, πράγμα που "επισημοποιεί" κατά κάποιο τρόπο την μελλοντική του υλοποίηση.
Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com