Σάββατο 28 Απριλίου 2018

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ: ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΟΑΣΘ, ΔΥΣΠΙΣΤΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΟΑΣΘΣχεδόν ένας στους δύο πολίτες της Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες έχει χειροτερέψει τους τελευταίους μήνες.

Το εγχείρημα της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ μπορεί να πέρασε επιτυχώς τις συμπληγάδες του Συμβουλίου της Επικρατείας, ωστόσο οι επιδόσεις του Οργανισμού υπό τη νέα κρατική διοίκηση δεν πείθουν τους Θεσσαλονικείς. Σχεδόν ένας στους δύο θεωρεί ότι η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες έχει χειροτερέψει τους τελευταίους μήνες, ενώ το ποσοστό όσων βλέπουν βελτίωση είναι μονοψήφιο. 
Οι Θεσσαλονικείς εμφανίζονται δύσπιστοι και ως προς το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων του μετρό, ιδιαίτερα οι κάτοικοι της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης οι οποίοι δεν δείχνουν να πείθονται από τις εξαγγελίες περί επέκτασης του μετρό στην περιοχή τους. Τα ανωτέρω προκύπτουν από τη δημοσκόπηση την οποία διενήργησε η εταιρεία ερευνών To The Point, στο διάστημα από 13 έως 18 Απριλίου, στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.

Δυσαρέσκεια για τον ΟΑΣΘ

Ο ΟΑΣΘ έγινε χειρότερος μετά την κρατικοποίησή του πιστεύει ένας στους δύο Θεσσαλονικείς. Συγκεκριμένα, το 51% δηλώνει ότι μετά την κρατικοποίηση που έγινε το καλοκαίρι του 2017 οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό χειροτέρεψαν και μόλις το 9% δηλώνει ότι βελτιώθηκαν, ενώ παρέμειναν ίδιες θεωρεί το 22%.




Ως σημαντικότερα προβλήματα του ΟΑΣΘ (έως 2 επιλογές) οι ερωτώμενοι αξιολογούν τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια και την ασυνέπεια στην εκτέλεσή τους (55,7%), τον απαρχαιωμένο στόλο (40,5%), το συνωστισμό μέσα στα λεωφορεία (39,1%), την υψηλή τιμή του εισιτηρίου σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες (13,8%), τους αγενείς οδηγούς (5,3%). 




Απαισιοδοξία για το μετρό

Δύσπιστοι εμφανίζονται οι Θεσσαλονικείς σχετικά με την πορεία ολοκλήρωσης των έργων του μετρό. Συγκεκριμένα, έξι στους δέκα πιστεύουν ότι τα έργα δεν πρόκειται να ολοκληρωθούν μέσα στο νέο χρονοδιάγραμμα (ποσοστό 60% έναντι 56% που ήταν πέρυσι) και μόλις το 28% πιστεύει το αντίθετο (από 26% πέρυσι).





Περισσότερο απαισιόδοξοι είναι οι κάτοικοι της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης (Αμπελόκηποι Μενεμένη 67,6%, Κορδελιό Εύοσμος 66,2%, Ωραιόκαστρο 64,3%, Πυλαία Χορτιάτης 63%), αλλά και της Καλαμαριάς (62,3%) παρότι εκεί εκτελείται το έργο της επέκτασης. Τα χαμηλότερα ποσοστά απαισιοδοξίας είναι στους δήμους Νεάπολης Συκεών (51,6%), Παύλου Μελά (52,2%) και Θεσσαλονίκης (59,3%).





Στο ερώτημα «σε τι από τα παρακάτω θα βοηθήσει κατά τη γνώμη σας περισσότερο η λειτουργία του Μετρό στην περιοχή της Θεσσαλονίκης;» (έως 2 επιλογές), οι πολίτες απαντούν: στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης (47,3%), στον εκσυγχρονισμό της πόλης (37%), στην ασφάλεια των μετακινήσεων (29,9%), στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας (18,9%) και στην ενίσχυση του τουρισμού (18,1%).







Η ταυτότητα της έρευνας

Η έρευνα διεξήχθη από την εταιρεία ερευνών To The Point, στο διάστημα από 13 έως 18 Απριλίου, στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, σε δείγμα 966 ατόμων, άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 17 ετών και άνω, κάτοικοι και ψηφοφόροι στην Α’ Θεσσαλονίκης. Το δείγμα σταθμίστηκε εκ των υστέρων ως προς την ηλικία, και την ψήφο στις βουλευτικές εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015. Η έρευνα έγινε τηλεφωνικά και ήταν η δέκατη στη σειρά, στο πλαίσιο του κύματος ερευνών τις οποίες κάνει η Τo The Point από τον Μάιο του 2009.


Συντάκτης: Νίκος Ηλιάδης
Πηγή: voria.gr