Ως βάλσαμο μπορεί να λειτουργήσει η έλευση της νέας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το λιμάνι της Πάτρας, καθώς η ολοκλήρωση της συγκεκριμένης φάσης του έργου, μπορεί να αποτελέσει την αφετηρία, προκειμένου το τρίτο λιμάνι της χώρας , να αποκτήσει τον ρόλο που του αρμόζει και του αξίζει σε στρατηγικό επίπεδο.
Σε ότι αφορά τον κόσμο των συνδυασμένων μεταφορών, η ολοκλήρωση και της Ολυμπίας οδού σε συνδυασμό με την Ιόνια οδό καθώς και η έναρξη του έργου της Πατρών – Πύργου, αποτελούν τα κομβικά σημεία πάνω στα οποία θα μπορεί να «πατήσει» το λιμάνι της Πάτρας, ώστε να αναδειχθεί σε ένα μεγάλο παίκτη στο χώρο της Μεσογείου .
Σε επίπεδο συνδυασμένων μεταφορών, δηλαδή από θαλάσσης, ξηράς (τρένο – οδικώς) , όλα αυτά σε συνδυασμό με τον στρατηγικό ρόλο που μπορεί να παίξει η περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου του Αράξου, αποτελούν ένα κομβικό σημείο από τον χειρισμό του οποίου θα εξαρτηθεί το μέλλον της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής.
Είναι επίσης φανερό, πως το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο από την Πάτρα μέχρι την Αθήνα και από εκεί μέχρι τη Θεσσαλονίκη και τα σύνορα σε Ειδομένη και Προμαχώνα μέχρι το 2023 (μαζί και το Θεσσαλικό δίκτυο) θα έχει ολοκληρωθεί και με ηλεκτροκίνηση γεγονός που καθιστά την Πάτρα (αρκει να το αντιληφθεί το πολιτικό και επιχειρηματικό προσωπικό της περιοχής) σε σημαντικό παράγοντα της οικονομίας αλλά και διεκδικητή μεγάλου μεριδίου της αγοράς, αν αναλογιστεί κανείς και την έλευση του φυσικού αερίου.
Αυτά σε συνδυασμό με την αναμενόμενη επανενεργοποίηση του Πελοποννησιακού δικτύου τόσο στα δυτικά, δηλαδή από Πάτρα προς Πύργο αρχικά και κατόπιν προς Κυπαρρισία και Καλαμάτα, όσο και δυτικά από Κόρινθο προς Ναύπλιο και Τρίπολη, εάν αξιοποιηθούν και αξιολογηθούν από τώρα κατάλληλα, μπορούν να μετατρέψουν την περιοχή σε συνδυασμό με την είσοδο νέων παικτών κατά βάση στις εμπορευματικές μεταφορές και κατά δεύτερον στις επιβατικές, καταδεικνύει ότι Πάτρα αρκεί να αφυπνιστούν οι ντόπιοι παράγοντες μπορεί να μπει σε νέα εποχή.
Πηγή: http://patrastimes.gr/