Μία από τις σημαντικότερες νέες εισόδους είναι δύο νέοι διάδρομοι που έχουν και ελληνικό ενδιαφέρον.
Ο πρώτος είναι μέρος του "δικού μας" Orient/East-Med άξονα καθώς προστέθηκε ένας νέος κλάδος που ξεκινά από τη Βουδαπέστη και μέσω Βελιγραδίου, Πρίστινας και Σκοπίων καταλήγει στην Ελλάδα μέσω Ειδομένης. Ουσιαστικά πρόκειται για δικαίωση της ελληνικής πλευράς σχετικά με το αίτημα της να ενεργοποιηθεί αυτός ο άξονας που προς το παρόν περνά μέσα από τρίτες χώρες (εκτός Ε.Ε.).
Ο δεύτερος έχει επίσης πολύ ενδιαφέρον για τη χώρα καθώς είναι νέος κλάδος του διαδρόμου Mediterranean. Αυτός ο κλάδος ξεκινά από τη Ριέκα της Κροατίας και με παραλιακή χάραξη περνά από Μαυροβούνιο, Αλβανία και καταλήγει στην Ελλάδα όπου καταλήγει στην Ηγουμενίτσα.
Αυτή η εξέλιξη ουσιαστικά βάζει τις βάσεις για νέα μελλοντικά οδικά και σιδηροδρομικά έργα για τη χώρα με νέες συνδέσεις με γειτονικές χώρες.
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι 23,6 δισ.ευρώ διοχετεύθηκαν σε έργα μεταφορών μέσω του Πακέτου Γιουνκέρ. Από αυτά μόλις 300εκατ.ευρώ αφορούν την Ελλάδα σχετικά με την αναβάθμιση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων από τη Fraport Greece. Συνολικά χρειάζονται 500δισ.ευρώ για 6.000 έργα μεταφορών που πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το 2030 και όπως φαίνεται το λεγόμενο Πακέτο Γιουνκέρ πρόκειται να παίξει βασικό ρόλο σε αυτό.
Επίσης το CEF (Connecting Europe Facilities- Συνδέοντας την Ευρώπη) έχει μεγάλη συμμετοχή στα έργα μεταφορών και σήμερα 641 έργα μεταφορών τρέχουν με χρηματοδότηση CEF. Μέσα στην Άνοιξη, θα έλθει ακόμα μία πρόσκληση για πολύ ώριμα έργα τα οποία θα τρέξουν μέσω CEF με το ποσό όμως να είναι σχετικά περιορισμένο.
Τα φετινά ΤΕΝ-Τ days που διοργανώνονται στη Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας έχουν συγκεντρώσει όλο τον μεταφορικό τομέα της Ευρώπης και όχι μόνο. Η Επίτροπος Μεταφορών Βιολέτα Μπουλτς μιλώντας στους δημοσιογράφους είπε ότι υπάρχει εντυπωσιακή συμμετοχή από 2.300 άτομα, 17 Υπουργούς και Υπουργοί από τα Δυτικά Βαλκάνια.
Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com