Οι ιδιωτικοποιήσεις αποτελούν κρίσιμη παράμετρο για την επιτυχή ή μη πορεία της ελληνικής οικονομίας στην "επόμενη ημέρα" των Μνημονίων. Όμως μέχρι τώρα για κάθε βήμα μπροστά, υπάρχουν και δύο πίσω...
Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν ορισμένα ενθαρρυντικά σημάδια. Το ενδιαφέρον -υψηλό είναι η αλήθεια σε πρώτο στάδιο- ισχυρών ελληνικών και ξένων οµίλων για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, η υποβολή δύο σηµαντικών προσφορών για τον ΔΕΣΦΑ, οι περιπτώσεις κάποιων µαρινών που προσέλκυσαν µεγάλα ονόµατα του χώρου, η επίσπευση των διαδικασιών για τον ΟΛΘ δημιουργούν ίσως αίσθηση "επανεκκίνησης". Και την ελπίδα ότι στον τοµέα των ιδιωτικοποιήσεων "η Ελλάδα άνοιξε βήµα".
ΩΣΤΟΣΟ, ΑΦΕΝΟΣ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ των μέχρι σήμερα καθυστερήσεων στο µέτωπο το Ελληνικού, που προκάλεσε και τα γνωστά απόνερα στο πρόσφατο Eurogroup, αφετέρου το σφιχτό χρονοδιάγραµµα σε συνδυασµό µε την... ελληνική πραγµατικότητα και τις κυβερνητικές αρρυθµίες, προκαλούν µεγάλα ερωτηµατικά για το κατά πόσο µέσα σε εξαιρετικά ασφυκτικά χρονοδιαγράµµατα είναι εφικτό να προχωρήσουν αποκρατικοποιήσεις που καθυστερούν από χρόνια. Και µαζί να επιτευχθεί ο στόχος να µαζέψει το Δηµόσιο έσοδα περί το 1 δισ. ευρώ στο πρώτο εξάµηνο και άλλο 1 δισ. ευρώ στο δεύτερο εξάµηνο του έτους! Όταν τη διετία 2016-2017 τα συνολικά έσοδα του προγράµµατος έφτασαν τα 1,9 δισ. ευρώ.
ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΤΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ στενεύουν, αλλά οι δανειστές και οι αγορές "δείχνουν τα δόντια τους". Και οι αρµόδιοι φορείς, µέσω του ΤΑΙΠΕΔ κατά βάση, καλούνται να επιδοθούν σε "αγώνα δρόµου" για να µην παρατηρηθεί για ακόµα µία φορά εκτροχιασµός του προγράµµατος, µε ό,τι αυτό µπορεί να σηµαίνει για τις... διαθέσεις των εταίρων µας, που πιέζουν έντονα για την προώθηση των διαδικασιών, µε αιχµή το Ελληνικό (καλή η αποπφαση του ΣτΕ, αλλά το ζητούμενο είναι να μπουν... μπουλντόζες), το ενεργειακό µέτωπο κ.λπ.
ΠΡΟΣΕΧΩΣ, ΛΟΙΠΟΝ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ µε τον έναν ή τον άλλο τρόπο να κινηθούν οι διεργασίες για µια σειρά από εκκρεµότητες, από την πώληση του 5% του ΟΤΕ µέχρι τον δεύτερο διαγωνισµό για την πώληση της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε.), που έχει πάρει µια παράταση και πάλι, και από την περίπτωση της πώλησης του 30% της "Διεθνής Αερολιµένας Αθηνών" (ΔΑΑ), που διαχειρίζεται το αεροδρόµιο "Ελευθέριος Βενιζέλος", έως τη διάθεση του 65% της ΔΕΠΑ ή του 35% των ΕΛΠΕ.
Η ΛΙΣΤΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ των διαδικασιών για την αξιοποίηση του 17% της ΔΕΗ, την αξιοποίηση µαρινών και περιφερειακών λιµανιών (ή και της Αττικής) κ.λπ., κι ενώ ακόµη όλο και εµφανίζονται προβλήµατα και καθυστερήσεις σε µέτωπα που κανονικά θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί. Από την παράταση της σύµβασης για τον ΔΑΑ µέχρι τα νέα παράπονα που εξέφρασαν οι Κινέζοι του ΟΛΠ ότι παρατηρούνται προβλήµατα µε την τήρηση των όρων της σύμβασης.
Συντάκτης: Δημήτρη Παπακωνσταντίνου
Πηγή: capital.gr