Το λιμάνι του Λαυρίου θα έπρεπε να έχει συνδεθεί με τον προαστιακό από το 2010.
Με το σχέδιο του Αττικού Λιμενικού Άξονα, που χρονολογείται από την δεκαετία του ’90 το ΤΑΙΠΕΔ επιχειρεί την αξιοποίηση των υπολοίπων λιμανιών της Αττικής μετά την παραχώρηση του ΟΛΠ στην Cosco.
Το πρόγραμμα παραχωρήσεων του ΤΑΙΠΕΔ αν και βασίζεται στο παλιό σχέδιο με διαφορετική οπτική γωνία, θεωρείται σίγουρο πως θα πυροδοτήσει και πάλι κύκλο συζητήσεων για τις επενδυτικές ευκαιρίες, που μπορεί να παρουσιαστούν.
Το ενδιαφέρον πέφτει πλέον στα υπόλοιπα τρία λιμάνια της Αττικής, σε Λαύριο, Ραφήνα και Ελευσίνα, με το τελευταίο να δείχνει περισσότερο δελεαστικό για τους τυχόν επενδυτές. Το λιμάνι της Ελευσίνας με καθαρά εμπορική δραστηριότητα και ιδιαίτερα στα χύδην φορτία, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «συνέχεια» του λιμανιού του Πειραιά, με αποτέλεσμα ναυτιλιακοί κύκλοι να μην αποκλείουν μετά τον Πειραιά και τον ΟΛΠ, η Ελευσίνα και ο ΟΛΕ να προσελκύσουν το ενδιαφέρον της Cosco.
Ο κινεζικός κολοσσός όμως δεν αποκαλύπτει προς το παρόν τις προθέσεις του, τη στιγμή που το ΤΑΙΠΕΔ θεωρεί ότι με την αύξηση του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ, ένα σημαντικό κομμάτι θα κατανεμηθεί και στα υπόλοιπα λιμάνια της Αττικής με προβλεπόμενο έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον.
Στα άλλα δύο λιμάνια της Αττικής -Λαύριο και Ραφήνα- οι δραστηριότητες έχουν να κάνουν με την ακτοπλοΐα και τη σύνδεση Κυκλάδων και νησιών Βορείου Αιγαίου με την ηπειρωτική Ελλάδα. Παράλληλα η μη σύνδεσή τους μέχρι στιγμής με τα Μέσα σταθερής τροχιάς (προαστιακός και μετρό) περιορίζει σημαντικά τις δυνατότητες ανάπτυξης.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι το λιμάνι του Λαυρίου θα έπρεπε να έχει συνδεθεί με τον προαστιακό από το 2010, αλλά η σύνδεση αυτή ποτέ δεν υλοποιήθηκε, καθώς τοπικοί φορείς και εσωτερικές τριβές των υπηρεσιών του ΟΣΕ με τα συναρμόδια υπουργεία, άφησαν τα σχέδια στα συρτάρια.
Η ΕΡΓΟΣΕ πάντως το τελευταίο διάστημα ξεκίνησε νέες προμελέτες με στόχο να υλοποιηθεί το έργο, αλλά με πολύ μακρινό ορίζοντα.
Με δεδομένη την μη – σύνδεση αμφίβολο παραμένει αν κάποια επενδυτικά σχήματα θα δείξουν ενδιαφέρον για τα δύο αυτά λιμάνια.
Συντάκτης: Νεκτάριος Ανδριόπουλος
Πηγή :athina984.gr