Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017

Κάλεσμα Χρ. Σπίρτζη σε ιδιώτες για την κατασκευή έργων στην Ελλάδα. Υπέρ των ΣΔΙΤ.

Κάλεσμα σε ιδιωτικές εταιρείες να επενδύσουν στην κατασκευή και εκμετάλλευση μεγάλων έργων στην Ελλάδα απηύθυνε, στη 2η Ευρω-Αραβική Διάσκεψη «Προς μία σταθερή συμμαχία», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.


Μάλιστα, ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι “δεν πρόκειται να κερδίσουμε το στοίχημα της υλοποίησης των απαραίτητων έργων υποδομής και της βιώσιμης ανάπτυξης, αν περιμένουμε να έχουμε έργα υποδομών μόνο μέσα από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και από τα Προγραμματικά Πλαίσια Σύγκλισης”, ζητώντας την ενεργοποίηση της ιδιωτικής συμμετοχής.

Στην ομιλία του παρέθεσε σειρά μεγάλων έργων, τα οποία δύναται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον ιδιωτών επενδυτών.

Τα βασικά σημεία της ομιλίας

Σήμερα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη οι απαιτήσεις για πρόσθετες υποδομές στα επόμενα χρόνια ξεπερνούν κατά πολύ τις δυνατότητες των κρατών για να τις χρηματοδοτήσουν. Δεν πρόκειται να κερδίσουμε το στοίχημα της υλοποίησης των απαραίτητων έργων υποδομής και της βιώσιμης ανάπτυξης, αν περιμένουμε να έχουμε έργα υποδομών μόνο μέσα από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και από τα Προγραμματικά Πλαίσια Σύγκλισης.

Απαιτείται να κινητοποιηθούν οι ιδιωτικοί οικονομικοί πόροι. Και ένα από τα βασικά εργαλεία για την κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων στην κατεύθυνση των επενδύσεων σε έργα Υποδομών είναι η σύμπραξη του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα που μπορεί να οδηγήσει πραγματικά στην ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς.

Γνωρίζετε πώς μπορεί να διασφαλιστεί, το γνωρίζουμε και εμείς, έχει θεσπιστεί ένα διαφανές θεσμικό πλαίσιο και προχωράμε.

Μόνο έτσι τα έργα υποδομών θα ανοίξουν το δρόμο για βιώσιμη ανάπτυξη. Περισσότερα από τριάντα μεγάλα έργα υποδομών προωθούνται στην Ελλάδα με τα περισσότερα από αυτά να έχουν ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ.

Να είναι στη λίστα εγκεκριμένα για ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ. Είναι η απαραίτητη εγγύηση για να μην υπάρχει καμία ανασφάλεια στην τοποθέτησή κεφαλαίων.

Τα προωθούμενα έργα εντάσσονται για πρώτη φορά σε ένα συνολικό σχεδιασμό για τις υποδομές, με κριτήριο τις γεωπολιτικές συνθήκες, τα πλεονεκτήματα από μεγάλα έργα που έγιναν, τα πλεονεκτήματα από τη διάνοιξη του καναλιού του Σουέζ, από τους δρόμους του μεταξιού και επομένως η Ελλάδα πραγματικά βρίσκεται σε μία θέση που αναβαθμίζει τη γεωστρατηγική και παραγωγικών μονάδων αλλά και των συνδυασμένων μεταφορών.

Για αυτό και στόχος μας, είναι, τους πρώτους μήνες του δεκαοκτώ να έχει τελειώσει η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρας – Αθήνας – Θεσσαλονίκης και ο σχεδιασμός μας κινείται στο να υλοποιηθεί επιτέλους η σιδηροδρομική Εγνατία.

Έχουμε προχωρήσει στη σύναψη συμφωνίας με τη Βουλγαρία, γνωρίζετε πάρα πολύ καλά τα πλεονεκτήματα, τα εμπορικά πλεονεκτήματα, από το να μην έχουμε στις ακτοπλοϊκές μεταφορές, το κόστος και τις καθυστερήσεις που έχουμε στα Δαρδανέλια.

Καταλαβαίνετε τη σημασία να συνδεθούν τα τρία λιμάνια της βορείου Ελλάδας: της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, της Θεσσαλονίκης και βέβαια με την ολοκλήρωση του έργου που ανέφερα πριν, του Πειραιά και της Πάτρας με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας: με το Μπουργκάς και τη Βάρνα, γνωρίζετε τι σημαίνει αυτό, γνωρίζετε να έχουμε προχωρήσει και να ολοκληρώνεται, πήγε ήδη στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, του λιμανιού του Πειραιά, αναμένεται να βγει ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και των τριών άλλων λιμανιών, τι σημαίνει για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων να υπάρχουν έξι μεγάλα εμπορευματικά κέντρα σε Ελλάδα και Βουλγαρία, να σας δώσω και μία σημαντική είδηση.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ρουμανία επιθυμεί σε αυτή τη συνεργασία να μπει και η Ρουμανία. Άρα καταλαβαίνετε και το μεγάλο εύρος του ιδιωτικού τομέα και πώς μπορεί να λειτουργήσει και να συμμετέχει σε αυτά τα έργα.

Έργα που θα γίνουν για πρώτη φορά στην περιοχή μας, όχι με τον γνωστό παραδοσιακό τρόπο, αλλά με εταιρεία που θα ιδρυθεί μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας και στη συνέχεια θα γίνει οι διαγωνιστικές διαδικασίες για να συμμετέχει και ο ιδιωτικός τομέας, τόσο στην υλοποίηση όσο και στη λειτουργία του.

Το έργο θα είναι βιώσιμο, ο κύριος Γιούνκερ το στήριξε πριν δύο εβδομάδες και βέβαια, θα απαιτηθούν εκτός από τα στολίδια των εμπορευματικών κέντρων και χρηματοδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πάμε καλά εκεί, προκειμένου το έργο να γίνει ελκυστικό για τους ιδιώτες επενδυτές.

Η αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης σε εμπορευματικό και ενεργειακό κόμβο υγροποιημένου αερίου LNG προσδίδει κεντρικό ρόλο στη διευκόλυνση του διαμετακομιστικού εμπορίου από το Αιγαίο μέχρι την κεντρική Ευρώπη και τη Μαύρη Θάλασσα και έτσι αναδεικνύεται και ενισχύεται η γεωστρατηγική θέση της χώρας μας αλλά και την οικονομική δραστηριότητα στην ευρύτερη περιοχή.

Η αναβαθμισμένη σιδηροδρομική γραμμή που ολοκληρώνεται από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, συνδέει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης τόσο με το Μπουργκάς, όσο και με τη θέληση που υπάρχει μεταξύ των δύο κρατών και με την Κωνσταντινούπολη που είναι μία πολύ μεγάλη αγορά.

Η αναβάθμιση του λιμανιού του Λαυρίου σε λιμάνι ακτοπλοϊκών Μεταφορών αλλά και σε λιμάνι κρουαζιέρας και η σύνδεσή του με τον διεθνή Αερολιμένα Αθηνών μέσω του προαστιακού σιδηροδρόμου είναι ένα άλλο έργο που πρέπει να συμμετέχει ο ιδιωτικός τομέας και δίνει και μεγάλες ευκαιρίες για τις τουριστικές υποδομές μιας υπέροχης περιοχής.

Συμβάλλει καθοριστικά στο να μπορεί να γίνει ένα hub κρουαζιέρας στην Αττική. Υπάρχει και ο χώρος αλλά και οι αεροπορικές συνδέσεις και το λιμάνι, για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε.

Ένας άλλος τομέας που είναι πραγματικά ευκαιρία να μπορέσει ο ιδιωτικός τομέας να συμμετέχει, να τοποθετηθεί, είναι οι αεροπορικές μεταφορές και ότι σχετίζεται με τη συντήρηση των υποδομών αυτών.

Είναι κάτι που έχει λείψει από την ευρύτερη περιοχή. Το ξεκινάμε και σας καλούμε να συμμετέχετε. Και βέβαια, ένα πρόβλημα που αποτελεί ένα από τα κυρίαρχα θέματα στον πλανήτη, τα τρόφιμα.

Τα δίκτυα γεωθερμίας σε όλη την Βόρειο Ελλάδα σε συνδυασμό με παραγωγικές μονάδες σύγχρονες για την αγροτική παραγωγή και τη μεταποίηση της, και για την κτηνοτροφία και τη μεταποίηση της, είναι ένας πρόσθετος τομέας που μπορεί ο αραβικός κόσμος να τοποθετηθεί και να υπάρχει συνεργασία.

Ποιος είναι ο στόχος μας: Ο στόχος μας δεν είναι να υπάρχει η τοποθέτηση κάποιων εταιρειών στην Ελλάδα ή κάποιων ελληνικών εταιρειών σε κάποιες χώρες του αραβικού κόσμου.

Πηγή: metaforespress.gr