Η μελέτη που έχει κατατεθεί αποτελεί, αυτή την στιγμή, την πιο ρεαλιστική όψη του ζητήματος…
Η πιο ρεαλιστική πρόταση για το σύγχρονο τρένο και τον ερχομό του στην Πάτρα είναι αυτή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδος.
Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν στο ΤΕΕ, έχοντας ήδη καταθέσει ο τεχνικός φορέας την μελέτη του στο υπουργείο Υποδομών και στους εμπλεκόμενους φορείς.
Η μελέτη του ΤΕΕ που σύμφωνα με τα όσα έχουν ακουστεί μέχρι στιγμής, δείχνει να υιοθετεί το υπουργείο Υποδομών - με κάποιες όμως αλλαγές που ίσως να αλλάζει την φιλοσοφία της όλης πρότασης - προβλέπει:
Την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής του τρένου, λίγο πριν από την Κανελλοπούλου, την ανάδυση του τρένου έξω από τον σταθμό του ΟΣΕ στον Άγιο Ανδρέα και στην συνέχεια την ήπια επίγεια διέλευση της γραμμής έως και τις εγκαταστάσεις της Πειραϊκής Πατραϊκής, στο ύψος του νέου λιμανιού.
Όπως τονίζει ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αϊβαλής, μιλώντας στο patrasevents.gr η πρόταση αυτή δεν αλλοιώνει το φυσικό περιβάλλον και τον αστικό ιστό της Πάτρας, δεν καταργεί το τραινάκι του Προαστιακού και είναι συμβατή με τα οικονομικά δεδομένα της εποχής.
«Η μελέτη του ΤΕΕ έχει γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε να υπάρχει η μέγιστη δυνατή υπογειοποίηση του τρένου στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Πάτρας, κάτι που κατά την άποψη μας θα συμβάλει στην προσαρμογή του στον αστικό ιστό και στο περιβάλλον της πόλης.
Παράλληλα δεν αλλοιώνει το περιβάλλον της Πάτρας και ούτε την αποκόπτει από την παραλιακή της ζώνη, ενώ διατηρεί αναπόσπαστη την λειτουργία του Προαστιακού»δηλώνει ο πρόεδρος του ΤΕΕ.
Άκαιρη η πρόταση για πλήρη υπογειοποίηση
Σύμφωνα με το ΤΕΕ, η άποψη των κατοίκων αλλά και του δήμου για την πλήρη υπογειοποίηση του ηλεκτροκίνητου τρένου από το ύψος του Καστελόκαμπου έως τον Άγιο Ανδρέα, είναι αυτή την χρονική στιγμή άκαιρη.
«Το έργο ήδη έχει ξεκινήσει, οι συμβάσεις με τους αναδόχους εργολάβους υπάρχουν και έχουν προκηρυχτεί, άρα μια ριζική αλλαγή της αρχικής μελέτης όπως είναι η υπογειόποιηση της γραμμής, θα καταργήσει τα πάντα και θα σταματήσει τις εργασίες.
Ουσιαστικά, τότε το έργο θα πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή, μετά από κάποια χρόνια πάλι». Με λίγα λόγια η Πάτρα θα κινδυνεύσει να μείνει εκτός της τροχιάς του σύγχρονου τρένου, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει…
Συντάκτης: Ανδρέας Κολλιόπουλος
Πηγή:patrasevents.gr