Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Έβρος: Επανασύνδεση με Θεσσαλονίκη έως το 2027 -Επαναλειτουργία 3 σταθμών στον σχεδιασμό για το σιδηρόδρομο


Από σήμερα τίθεται σε λειτουργία η σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολη- Ορμένιο και έτσι ολοκληρώνεται η σιδηροδρομική σύνδεση σε ολόκληρο τον νομό Έβρο.

Σύνταξη Δήμητρα Παρασκευοπούλου
ertnews.gr

Σημειώνεται ότι το μήκος του δικτύου είναι 178 χιλιόμετρα, είναι κατασκευασμένο σχεδόν παράλληλα με τον ποταμό Έβρο και ενώνει το νοτιότερο (Αλεξανδρούπολη) με το βορειότερο σημείο του νομού, που είναι ο οικισμός του Ορμενίου στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

Η τελική επιθεώρηση της γραμμής πραγματοποιήθηκε εχθές από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου και στελέχη του ΟΣΕ.

Σχετικά με τον σχεδιασμό που υπάρχει για τον σιδηρόδρομο έως το 2027, ο κ. Οικονόμου ανακοίνωσε τα εξής:

–Επανασύνδεση Έβρου με τη Θεσσαλονίκη

–Ηλεκτροκίνηση με έναρξη στο τμήμα Πύθιο-Ορμένιο και ήδη προβλεπόμενη χρηματοδότηση 260 εκ. ευρώ

–Ασφαλείς ισόπεδες διαβάσεις, με προτεραιότητα την έναρξη παρεμβάσεων από τον Έβρο. Εξασφαλισμένο κονδύλιο 25 εκ. ευρώ για το σκοπό αυτό, κυρίως για το δίκτυο στη Β. Ελλάδα.

–Επαναλειτουργία των τριών σταθμών Σουφλίου, Διδυμοτείχου, Ορεστιάδας σε δύο φάσεις. Άμεση έναρξη διαδικασιών για κτιριακές παρεμβάσεις και έπειτα στελέχωσης με προσωπικό. Χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης έως το φθινόπωρο του 2025.

–Αύξηση δρομολογίων

Παράλληλα σε δηλώσεις του, υπογράμμισε το κυβερνητικό ενδιαφέρον για τον ελληνικό σιδηρόδρομο με στόχο τον εκσυγχρονισμό του όπως και να είναι ασφαλές μέσο μεταφοράς. Ειδικότερα για τον Έβρο τόνισε πως είναι ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα, λέγοντας χαρακτηριστικά «Θα βαρεθείτε να μας βλέπετε στον Έβρο. Θα φτιάχνουμε και θα παραδίδουμε κομμάτι κομμάτι. Σύγχρονος, αξιόπιστος, ασφαλής σιδηρόδρομος που θα συμβάλλει στο αναπτυξιακό άλμα της περιοχής».

Ο κ. Οικονόμου επισκέφθηκε τη γέφυρα του Πυθίου, που ενώνει σιδηροδρομικά την Ελλάδα με την Τουρκία, όπου ολοκληρώθηκαν οι εργασίες συντήρησης και αποκατάστασής της, στο ελληνικό τμήμα, συνολικού προϋπολογισμού 350 χιλιάδων ευρώ. «Είναι το σημείο που ενώνει τις δύο χώρες. Πρόθεση και διάθεσή μας είναι το σημείο αυτό να είναι ανοιχτό και να μπορεί να λειτουργήσει όπως παλαιότερα» δήλωσε.

Επίσης, συνομίλησε με στελέχη του στρατιωτικού φυλακίου, λέγοντας «βλέπουμε το υψηλό φρόνημα των αξιωματικών και στρατιωτών μας που φυλάνε εδώ τα σύνορά μας. Πραγματικά τους αγαπάμε και είμαστε κοντά τους».

Κατά τη διάρκεια του δοκιμαστικού δρομολογίου, πραγματοποιήθηκαν στάσεις στους σταθμούς, Σουφλίου, Διδυμοτείχου, στη γέφυρα του Πυθίου, στον ιστορικό σταθμό του Πυθίου, στην Ορεστιάδα, τα Δίκαια και στον τελικό προορισμό το Ορμένιο, όπου ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συνομίλησε με κατοίκους των δύο χωριών που αποτελούν τους δύο τελευταίους σταθμούς του σιδηροδρόμου στον Έβρο, οι οποίοι του μετέφεραν την ικανοποίησή τους για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης, ζητώντας ωστόσο τη μεταβολή του ωραρίου των προγραμματισμένων δρομολογίων ώστε να μην απαιτείται η πολύωρη αναμονή τους για να επιστρέψουν με την αμαξοστοιχία, στον τόπο κατοικίας τους.

Δείτε το βίντεο ΕΔΩ:

Επίσης, συναντήθηκε και συνομίλησε με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και αργά το απόγευμα της ίδιας ημέρας, συμμετείχε σε σύσκεψη με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη, τον Συντονιστή Αποκατάστασης και Ανασυγκρότησης στον Έβρο, Γιώργο Κέλληδημάρχους και εκπροσώπους δήμων, τον Σύνδεσμο Βιοτεχνών-Βιομηχανιών και Εξαγωγικών Επιχειρήσεων Έβρου, στελέχη του ΟΣΕ και τους κυβερνητικούς βουλευτές του νομού, στην Αλεξανδρούπολη.

Έβρος: Επανασύνδεση με Θεσσαλονίκη έως το 2027 -Επαναλειτουργία 3 σταθμών στον σχεδιασμό για το σιδηρόδρομο