Σιγή ασυρμάτου έχει πέσει στα σιδηροδρομικά δρώμενα τις τελευταίες εβδομάδες.
Όμως σύμφωνα με δηλώσεις που έχουν γίνει από το καλοκαίρι είμαστε σε αναμονή δύο πραγμάτων. Το πρώτο είναι η λειτουργία του εξηλεκτρισμένου τμήματος Αθήνα-Πειραιάς, όπου βρισκόμαστε σε τελικό στάδιο δοκιμών. Να θυμίσουμε ότι πριν από περίπου 3 εβδομάδες πραγματοποιήθηκε παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου, Θάνου Βούρδα, το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο μέχρι τον τερματικό σταθμό του Πειραιά.
Από εκεί και έπειτα, περιμένουμε την εμπορική λειτουργία για να δούμε αν πέρα από τη Γραμμή της Χαλκίδας που ντεφάκτο ξεκινάει από τον Πειραιά και τα άλλα δύο δρομολόγια του Προαστιακού προς Αεροδρόμιο και Κιάτο θα χρησιμοποιούν ως αφετηρία τον τερματικό στο λιμάνι αντί για την Αθήνα. Τροχοπέδη αποτελεί ο περιορισμένος αριθμός Desiro, των ηλεκτροκίνητων τρένων που έχουν αναλάβει το Προαστιακό δίκτυο της Αθήνας.
Εξίσου ερωτηματικό αποτελεί σχετικά με τα υπεραστικά δρομολόγια πότε θα δούμε την προσθήκη του τμήματος μέχρι το Λιανοκλάδι, που θα μειώσει τις χρονοαποστάσεις. Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες που όμως δεν κατέστη δυνατό να διασταυρωθούν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μιλούν για έναρξη εμπορικής λειτουργίας αρχές του νέου έτους. Ωστόσο, είμαστε και εδώ σε αναμονή σχετικών ανακοινώσεων αναφορικά με την ένταξη του τμήματος Τιθορέα-Λιανοκλάδι και από εκεί και έπειτα να δούμε πως θα το χειριστεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το ...σύννεφο γύρω από τη λειτουργία του μοναδικού σήμερα παρόχου επιβατικής σιδηροδρομικής μεταφοράς γίνεται ακόμα πιο πυκνό από την έλλειψη ενημέρωσης γύρω από το τι μέλλει γενέσθαι με πολλά θέματα όπως η έλευση νέων τρένων και γενικότερα το περίφημο πρόγραμμα επενδύσεων που είχε προαναγγελθεί, η τιμολογιακή πολιτική και οι νέες τεχνολογίες, η πρόσληψη μηχανοδηγών, προσωπικού, το νέο οργανόγραμμα, τις προθέσεις της νέας διοίκησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι 2,5 μήνες μετά την ανάληψη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την F.S. δεν έχει γίνει καμία συνέντευξη τύπου και η πληροφόρηση είναι πρακτικά μηδενική.
Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com