Η επιτυχημένη ολοκλήρωση της πιλοτικής διαδρομής 100 χιλιομέτρων με απόλυτα αυτοοδηγούμενο τρένο φέρνει την εταιρία εξόρυξης πιο κοντά στον στόχο για πλήρη μετάβαση σε αυτοοδηγούμενο σιδηροδρομικό δίκτυο την επόμενη χρονιά.
Η Rio Tinto πρόκειται να χρησιμοποιήσει πλήρως αυτοοδηγούμενα τρένα μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος στη δυτική Αυστραλία από το 2018, σύμφωνα με σημερινή της ανακοίνωση. Όπως μεταδίδει το Reuters, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος στον κόσμο ολοκλήρωσε το πρώτο της δρομολόγιο μεγάλης απόστασης με απόλυτα αυτοοδηγούμενο τρένο.
Το δρομολόγιο αυτό, απόστασης 100 χιλιομέτρων, σηματοδοτεί βασικό βήμα προς πλήρη μετάβαση σε αυτοοδηγούμενα τρένα την επόμενη χρονιά, στο πλαίσιο του προγράμματος AutoHaul της εταιρίας -ένα πρόγραμμα που προοριζόταν να ξεκινήσει το 2015.
«Αυτή η πετυχημένη πιλοτική διαδρομή μάς βάζει αποφασιστικά σε πορεία προς τον στόχο λειτουργίας του πρώτου πλήρως αυτόνομου, μεγάλων αποστάσεων, σιδηροδρομικού δικτύου στον κόσμο», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Chris Salisbury, επικεφαλής στη Rio Tinto για το σιδηρομετάλλευμα.
Η Rio Tinto έχει χαιρετήσει εδώ και καιρό τα πιθανά οφέλη ενός αυτοοδηγούμενου σιδηροδρομικού δικτύου, μεταξύ των οποίων η επιτάχυνση των δρομολογίωναπό τα ορυχεία προς τα λιμάνια και το αντίστροφο, η εξάλειψη του χρόνου που χρειάζεται η αλλαγή βάρδιας των οδηγών, αλλά και των προβλημάτων που επιφέρει η κούραση των οδηγών.
Η εταιρία ήδη χρησιμοποιεί αυτοοδηγούμενα φορτηγά στα ορυχεία της, κάτι που έχει συμβάλει σε πολύ μεγάλο βαθμό στην απότομη ελάττωση του κόστους τα τελευταία πέντε χρόνια.
Όπως επισημαίνει το πρακτορείο, καθυστερήσεις του σχεδίου AutoHaul προκάλεσαν μείωση της παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος της Rio Tinto το 2016 σε 330 εκατ. τόνους από τον αρχικό στόχο για 350 εκατ. τόνους.
Η Rio Tinto μετρά περίπου 200 τρένα και πάνω από 1.700 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών, μεταφέροντας σιδηρομετάλλευμα από 16 ορυχεία σε τέσσερις λιμενικούς τερματικούς σταθμούς.
Πηγή: euro2day.gr