Στη νέα εταιρεία που θα ονομάζεται Siemens Alstom, ο γερμανικός κολοσσός θα ελέγχει το 50%. Η Alstom, όμως, πέτυχε να επιβάλει τον διευθύνοντα σύμβουλό της Aνρί Πουπάρ Λαφάρζ στην ίδια θέση στη νέα εταιρεία, ώστε να αντικρούσει τις κατηγορίες ότι η Γαλλία χάνει τον έλεγχο ακόμη μιας εμβληματικής βιομηχανίας της.
Ο γερμανικός βιομηχανικός όμιλος Siemens και η γαλλική ανταγωνίστριά του Alstom SA ενώνουν τις δυνάμεις τους και συγχωνεύουν τις βιομηχανίες κατασκευής τρένων, για να ανταγωνιστούν την επέλαση της κινεζικής κρατικής βιομηχανίας CRRC Corp. Στη νέα εταιρεία, που θα ονομάζεται Siemens Alstom, ο γερμανικός κολοσσός θα ελέγχει το 50%. Η Alstom, όμως, πέτυχε να επιβάλει τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Ανρί Πουπάρ Λαφάρζ, στην ίδια θέση στη νέα εταιρεία, ώστε να αντικρούσει τις κατηγορίες ότι η Γαλλία χάνει τον έλεγχο ακόμη μιας εμβληματικής βιομηχανίας της.
Από την κυβέρνηση Μακρόν δόθηκε το «πράσινο φως», μετά την ενημέρωση που έλαβε ότι δεν θα χαθούν θέσεις εργασίας. Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρινό Λε Μερ εξέφρασε την ικανοποίησή του έπειτα από την πολύ ευχάριστη είδηση. Η εν λόγω συγχώνευση προκαλεί έντονες αντιδράσεις στα κόμματα της αντιπολίτευσης στη Γαλλία, που εκφράζουν φόβους ότι η χώρα θα χάσει τον έλεγχο των τρένων υψηλής ταχύτητας, των γνωστών TGV. Οπως επισημαίνει το Bloomberg, επί πολλά χρόνια επικρατούσε έντονος προβληματισμός για το ενδεχόμενο να υπάρξει συγκέντρωση στην ευρωπαϊκή βιομηχανία παραγωγής σιδηροδρόμων. Πάντως, η δημιουργία της νέας εταιρείας μπορεί να αποδειχθεί το ίδιο επιτυχημένη, όπως η δημιουργία της ευρωπαϊκής αεροδιαστημικής βιομηχανίας Airbus, η οποία αναδείχθηκε στη μεγαλύτερη ανταγωνίστρια της αμερικανικής Boeing.
Η αντιπαλότητα που επικρατούσε επί πολλά χρόνια μεταξύ των ευρωπαϊκών εταιρειών καθιστούσε έως τώρα αδύνατη τη συγχώνευση. Ετσι, η συμφωνία Siemens και Alstom θεωρούνταν απίθανη μέχρι την περασμένη εβδομάδα, όταν διέρρευσαν στον Τύπο οι πρώτες πληροφορίες σχετικά με το θέμα. Η νέα εταιρεία θα απασχολεί 62.000 υπαλλήλους και θα είναι η δεύτερη σε μέγεθος βιομηχανία κατασκευής σιδηροδρόμων μετά την κινεζική CRRC, που έχει ετήσια έσοδα περίπου 35 δισ. ευρώ.
Οι δύο εταιρείες έχουν άθροισμα πωλήσεων 15,3 δισ. ευρώ και κέρδη προ φόρων και τόκων 1,2 δισ. ευρώ. Οταν έγιναν γνωστές οι εξελίξεις, αναλυτές της Deutsche Bank συνέστησαν στους επενδυτές να κρατήσουν τις μετοχές της Alstom που σημείωσαν άνοδο 8,5%, ενώ από την αρχή του έτους έχουν καταγράψει κέρδη 29%.
Οι ίδιοι αναλυτές υπογράμμισαν, ωστόσο, ότι δεν θα είναι εύκολο να εξοικονομηθούν χρήματα από τη συμφωνία, καθώς «οι πολιτικοί θα προσπαθήσουν να διασφαλίσουν τις θέσεις εργασίας στη Γαλλία και στη Γερμανία». Στη Γαλλία απασχολείται το 28% του προσωπικού της Alstom και στη Γερμανία το 39% του προσωπικού της Siemens.
Η Alstom, πάντως, δεσμεύεται από τους όρους της συμφωνίας να καταβάλει αποζημίωση 140 εκατ. ευρώ σε περίπτωση που αποφασίσει να την ακυρώσει. Παράλληλα, υπάρχει ένας όρος που εμποδίζει τη Siemens να αποκτήσει μερίδιο της Alstom άνω του 50,5% τέσσερα χρόνια μετά την υπογραφή της συμφωνίας. Η νέα εταιρεία αναμένεται να εισαχθεί στο χρηματιστήριο του Παρισιού.
Πηγή: kathimerini.gr