Πλήγμα στην αξιοπιστία του ΟΣΕ κάθε λεπτό που κλείνει η γραμμή.
Τι κοινό έχουν ένας εκτροχιασμός κι ένα βραχυκύκλωμα; Και τα δύο οδηγούν σε πολύωρη ταλαιπωρία των επιβατών του ελληνικού σιδηροδρόμου. Προχθες, ακινητοποιήθηκαν οι συρμοί του προαστιακού σιδηροδρόμου στις γραμμές Αθήνα - Κιάτο, Αθήνα - Χαλκίδα και Αθήνα - Νεραντζιώτισσα από τις 11 το πρωί έως περίπου τις 3 το μεσημέρι. Αιτία ήταν ένα βραχυκύκλωμα στην παροχή ηλεκτροδότησης του προαστιακού, το οποίο, σύμφωνα με τις έως τώρα ενδείξεις, προκλήθηκε από πτώση κάποιας ασφάλειας. Δεν σημειώθηκαν εγκλωβισμοί σε συρμούς, ωστόσο ο προαστιακός σιδηρόδρομος τέθηκε εκτός λειτουργίας για περίπου τέσσερις ώρες, κατά τη διάρκεια των οποίων οι επιβάτες έπρεπε να αναζητήσουν εναλλακτικό τρόπο για τη μετακίνησή τους.
Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς η πλειονότητα των τελευταίων ατυχημάτων, ήταν περιορισμένης έκτασης, δεν προκάλεσαν τραυματισμούς ή σοβαρές υλικές ζημιές, αλλά οδήγησαν σε πάγωμα των δρομολογίων για πολλές ώρες, ακόμη και ημέρες σε ορισμένες περιπτώσεις. Μέσα σε ένα μόλις μήνα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετρά τρεις εκτροχιασμούς - μικροατυχήματα όπως ονομάζονται στην εταιρεία – ενώ τον περασμένο Μάιο σημειώθηκε ένα δυστύχημα στο Αδενδρο κατά τη διάρκεια του οποίου έχασαν τη ζωή τους τρεις άνθρωποι.
Το τελευταίο περιστατικό που έλαβε χώρα πριν από περίπου δέκα ημέρες μεταξύ Λιανοκλαδίου και Τιθορέας, κατά το οποίο δύο βαγόνια εμπορευματικού συρμού εκτροχιάστηκαν, αποτέλεσε τη σταγόνα που –καθυστερημένα– ξεχείλισε το ποτήρι. Και αυτό γιατί παρέμεινε κλειστή η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης μεταξύ Λιανοκλαδίου και Τιθορέας σχεδόν δύο ημέρες. Η κυκλοφορία στο συγκεκριμένο τμήμα διεξαγόταν με λεωφορεία του ΟΣΕ. Αυτό το περιστατικό, το τρίτο κατά σειρά μέσα σε λίγες εβδομάδες, ήταν που θορύβησε, αν και καθυστερημένα, τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών.
Γεγονός, πάντως, παραμένει ότι τα περιστατικά έχουν πληθύνει επικίνδυνα και το υπουργείο Υποδομών περιορίζεται στην εξαγγελία δημιουργίας επιτροπών που θα επιληφθούν του θέματος.
Λίγες ημέρες μετά τον εκτροχιασμό στον Μπράλο, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών παρουσία στελεχών των εταιρειών του ΟΣΕ. Αποφασίστηκε η δημιουργία ενός διεταιρικού οργάνου, το οποίο θα εξετάζει τα αίτια των ελαφρών ατυχημάτων ώστε να παρακαμφθεί η γραφειοκρατία στην επικοινωνία και στη λήψη αποφάσεων μεταξύ των εταιρειών ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ.τ.λ. Το εν λόγω όργανο δεν αναιρεί το έργο της επιτροπής διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων, αλλά ενισχύει και διευκολύνει τη συνεργασία μεταξύ των φορέων του ελληνικού σιδηροδρόμου. Κύριο έργο του οργάνου η εξέταση των λεγόμενων «μικροατυχημάτων».
Συντάκτης: Αλεξάνδρα Κασσίμη
Πηγή: kathimerini.gr