Με την ολοκλήρωση της πώλησης κλείνει μία προσπάθεια τεσσάρων ετών.
Οι Ιταλοί θα επενδύσουν 500 εκατ. στον σιδηρόδρομο.
Μέσα στο Σεπτέμβριο και συγκεκριμένα μεταξύ 13 και 15 του μηνός, θα μπούν οι τελικές υπογραφές στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατά 100%, στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane, τη μοναδική εταιρεία που κατέθεσε προσφορά για τον ελληνικό σιδηροδρομικό μεταφορέα, βάζοντας τέλος σε μία υπόθεση που κράτησε τέσσερα χρόνια και έδωσε τροφή σε πολλή κριτική.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από το σημερινό διοικητικό συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ένα μέλος θα συμμετέχει και στο νέο διοικητικό σχήμα που θα αναλάβει το μάνατζμεντ αλλά και την ταχύτερη το δυνατόν αντιμετώπιση των ελλείψεων που δυσχεραίνουν το έργο της Εταιρείας, η οποία εξαρτάται για την λειτουργία της από την κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής/επιδομής όπως και του τροχαίου υλικού, δηλαδή από άλλες εταιρείες του παλιού ΟΣΕ και συγκεκριμένα τις ΕΡΓΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ περνάει στην Ferrovie για το ποσό των 45 εκατ. ευρώ, τίμημα που έχει σχολιαστεί αρνητικά ως πολύ χαμηλό, αλλά με τους Ιταλούς να έχουν δηλώσει ότι πρόκειται να προχωρήσουν σε μεγάλες επενδύσεις της τάξης των 500 εκατ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Άλλωστε, η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν μία από αυτές που δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν γιατί η Ε.Ε. ζητούσε να επιστραφούν τα 700 εκατομμύρια των παράτυπων κρατικών ενισχύσεων που της είχαν χορηγηθεί. Συνεπώς η επιλογή ήταν μία: ή πώληση και «κλείσιμο» της ανοικτής υπόθεσης ή απόλυτο αδιέξοδο για την εταιρεία που εκτελεί τις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Τα τελευταία χρόνια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βελτίωσε τις οικονομικές της επιδόσεις και το 2016 παρουσίασε θετικά αποτελέσματα προ φόρων, παρότι επιβαρύνθηκε από αποκλεισμούς γραμμών (σ.σ Ειδομένη) και προβλήματα στην υποδομή και επιδομή του δικτύου ενώ είναι γνωστό ότι έχει μεγάλες ελλείψεις σε μηχανοδηγούς.
Με την ολοκλήρωση της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το ΤΑΙΠΕΔ θα κινήσει εκ νέου τις διαδικασίες πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ, για την οποία είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον επίσης οι Ιταλοί της Ferrovie αλλά και η τσέχικη Skoda. Nα σημειωθεί ότι υπάρχει σύμβαση μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, με την δεύτερη να έχει αναλάβει την συντήρηση του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Συντάκτης: Άννη Καρολίδου
Πηγή:voria.gr