Σε θέση μάχης για τη διεκδίκηση του πρώτου τμήματος (Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός - Γουδή) της νέας γραμμής 4 του Μετρό Αθηνών βρίσκονται οι κατασκευαστικοί όμιλοι, με την προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος να λήγει στις 17 Ιουλίου, χωρίς να μπορεί να αποκλειστεί η παράτασή της.
Το Capital.gr αποκαλύπτει τα σχήματα που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον και θα υποβάλουν προσφορά για το έργο, προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ (συν ΦΠΑ), το οποίο, παρότι θα αποτελέσει "όαση" για τον κατασκευαστικό κλάδο, δεν αναμένεται να ξεκινήσει να κατασκευάζεται νωρίτερα από το 2019.
Οι εταιρείες
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του "Κ", το "παρών" στον διαγωνισμό θα δώσουν οι τρεις μεγαλύτεροι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας βάσει κεφαλαιοποιήσης και αντεκτέλεστου υπολοίπου.
Συγκεκριμένα, ο όμιλος Ελλάκτωρ θα διεκδικήσει το έργο κοινοπρακτικά με τον πολυεθνικό εισηγμένο –στο Χρηματιστήριο του Μιλάνου– όμιλο Ansaldo STS, του οποίου το 51% του μετοχικού κεφαλαίου ελέγχει η Hitachi Rail Italy Investments. Η τελευταία, που ήταν γνωστή ως AnsaldoBreda, θυγατρική του ομίλου υψηλής τεχνολογίας Finmeccanica. Ο όμιλος επιδιώκει να κεφαλαιοποιήσει την τεχνογνωσία του στην υλοποίηση έργων μετρό, υλοποιώντας το μετρό στη Θεσσαλονίκη αλλά και την Ντόχα (Gold line).
O όμιλος ΓΕΚ Τέρνα θα διεκδικήσει το έργο κοινοπρακτικά με τη γαλλική Vinci και τον γερμανικό κολοσσό Siemens, δύο εταιρείες με τεράστια τεχνογνωσία στην υλοποίηση έργων μετρό. Η εταιρεία έχει συμμετάσχει στην αναβάθμιση του μετρό στο Λονδίνο και το Παρίσι, έχοντας υλοποιήσει, μεταξύ άλλων, έργα πολιτικού μηχανικού για τα μέσα σταθερής τροχιάς σε Μέση Ανατολή και Ασία. Βαθύ αποτύπωμα διαθέτει και η Siemens στα έργα του μετρό, έχοντας σημαντική εμπειρία στις ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες που απαιτεί η προκήρυξη του διαγωνισμού.
Η J&P Άβαξ θα διεκδικήσει το έργο από κοινού με την ιταλική Ghella, με το σχήμα να κατασκευάζει την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά, μήκους 7,6 χλμ.
Προσφορά εκτιμάται ότι θα καταθέσει και η ΜΕΤΚΑ, με παράγοντες των κατασκευών να τοποθετούν σε πέντε σχήματα τους υποψήφιους διεκδικητές του έργου, ενώ ερώτημα είναι εάν στη διαδικασία θα συμμετάσχει η ιταλική GD Infrastrutture, που συνεργάζεται με τη Μηχανική, έχοντας ήδη ζητήσει διευκρινίσεις για το έργο.
Το έργο
Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4, από το Άλσος Βεΐκου έως το Γουδή, έχει μήκος περίπου 13 χλμ. και περιλαμβάνει 14 νέους σταθμούς. Πρόκειται για τους σταθμούς Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή. Πάντως, παραμένουν ανοιχτά τα "μέτωπα" της κατασκευής ενδιάμεσου σταθμού, μεταξύ αυτών που σχεδιάζονται σε Γαλάτσι και Κυψέλη, ενώ άγνωστο παραμένει ποιας υποδοχής θα τύχει η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών σε Εξάρχεια και Κολωνάκι.
Συντάκτης: Δημήτρη Δελεβέγκος
Πηγή: capital.gr