Στο εργοτάξιο του σταθμού «Νέα Κρήνη» (Βρυούλων με Πόντου) στην Καλαμαριά έφτασε σήμερα το πρωί ο μετροπόντικας που ονομάστηκε «Έλλη», όπου του έγινε υποδοχή από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλο, τον διευθυντή Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργο Κωνσταντινίδης, στελέχη της εταιρείας και του εργολάβου.
Ο μετροπόντικας ξεκίνησε την διάνοιξη της πρώτης υπόγειας σήραγγας από τον τερματικό σταθμό «Μίκρα» στις 15 Μαΐου και διήνυσε 400 μέτρα. Η πορεία του θα συνεχιστεί προς την Αρετσού για να φθάσει τελικά στο σταθμό «Πατρίκιος» όπου θα ενωθεί με την βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης. Στα μέσα Ιουλίου θα ξεκινήσει από τη Μίκρα και ο δεύτερος μετροπόντικας που ονομάστηκε «Φρίξος».
«Ο προγραμματισμός για την Καλαμαριά, καθώς εδώ δεν υπάρχουν εμπόδια, είναι μέχρι τέλος του έτους να έχουν ολοκληρωθεί τα κατασκευαστικά έργα σε όλους τους σταθμούς, μέχρι το τέλος του 2018 να έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη των σηράγγων και μέχρι το τέλος του 2019 να έχουν παραδοθεί σήραγγες και σταθμοί ώστε να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια. Στόχος είναι, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, στο τέλος του 2020, λίγο μετά την παράδοση της βασικής γραφής, να παραδοθεί και η γραμμή Καλαμαριάς», τόνισε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό , Γιάννης Μυλόπουλος.
Το έργο της επέκτασης Καλαμαριάς εκτελείται από την εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ και περιλαμβάνει διπλή υπόγεια γραμμή μήκους 4,77 χλμ., 5 υπόγειους σταθμούς, 5 φρέατα, 3 σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, καθώς και μέρος των απαιτούμενων ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων. Με την λειτουργία της επέκτασης, όπως υποστηρίζει η Αττικό Μετρό, το μετρό θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά πολυπληθείς γειτονιές της πόλης, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση του αριθμού των μετακινούμενων οχημάτων, κατά περίπου 20.000 IX, καθώς προβλέπεται να εξυπηρετεί περισσότερους από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.
Πηγή: politismika.gr