Τετάρτη 28 Ιουνίου 2017

Υπόγειο τρένο στα Σεπόλια.

Με «προίκα» 40,36 εκατ. ευρώ, που εξασφαλίστηκε από τον χρηματοδοτικό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη», μπαίνει επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης το... ολυμπιακό έργο της μερικής υπογειοποίησης της γραμμής του ΟΣΕ στην περιοχή των Σεπολίων.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο σε μήκος 3,1 χλμ. είναι επιφανειακό, παρόλο που διασχίζει μια ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη περιοχή.

Υπάρχουν πολλές ισόπεδες διαβάσεις και αυτή είναι η βασική αιτία για τα συχνά ατυχήματα. Πρόσφατα μάλιστα χάθηκε άλλη μια ανθρώπινη ζωή.

Η σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων θα έχει μήκος 1.440 μέτρα, ενώ στην επιφάνειά της προβλέπεται να διαμορφωθούν πάρκο και χώροι παιχνιδιού.

Το υπόλοιπο τμήμα θα κατασκευαστεί σε όρυγμα, γιατί η γραμμή συναντά τον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ και κυρίως τη γραμμή του μετρό, που δεν επιτρέπουν την πλήρη υπογειοποίηση.

Θα υπάρχει, όμως, περίφραξη και οι πεζοί θα εξυπηρετούνται από πεζογέφυρες. Για την κίνηση των οχημάτων θα γίνουν κυκλοφοριακές μελέτες και θα ακολουθούν εναλλακτικές διαδρομές.

Το έργο προβλέπεται να δημοπρατηθεί ώς το τέλος του χρόνου και να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2020. Θα κατασκευαστεί τετραπλή γραμμή, η οποία, σε συνδυασμό με το έτοιμο τμήμα από τις Τρεις Γέφυρες ώς τις Αχαρνές, θα επιτρέψει την πύκνωση των δρομολογίων του προαστιακού, που θα εξυπηρετεί μεγάλες περιοχές του δυτικού λεκανοπεδίου.

Η υπογειοποίηση θα γίνει και σε άλλα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου που διέρχεται από πυκνοδομημένες περιοχές.

Στις υπόλοιπες θα εφαρμοστούν μέτρα που θα διευκολύνουν και τα δύο μεταφορικά μέσα.

Υπολογίζεται ότι σε ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας οι ισόπεδες διαβάσεις ξεπερνούν τις 1.800, από τις οποίες περίπου οι μισές βρίσκονται σε τμήματα που δεν λειτουργούν.

Στο ενεργό δίκτυο υπάρχουν 500 διαβάσεις στις οποίες λειτουργούν αυτόματα συστήματα ειδοποίησης με μπάρες που ρυθμίζουν την κίνηση των οχημάτων, ενώ άλλες 42 φυλάσσονται από προσωπικό του ΟΣΕ.

Περίπου 300 είναι αφύλακτες. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο σε αυτά τα σημεία καταγράφονται κατά μέσο όρο 30 ατυχήματα, με 12 νεκρούς και 16 τραυματίες.

Υψηλό είναι και το κόστος φύλαξης, περίπου 6 εκατ. ευρώ τον χρόνο, το 10% των κονδυλίων που διαθέτει ο ΟΣΕ για τη συντήρηση του δικτύου!
Καταγραφή προβλημάτων

Με απόφαση της διοίκησης του Οργανισμού ανατέθηκε η καταγραφή όλων των ισόπεδων διαβάσεων και των προβλημάτων που δημιουργούν σε επιστημονικές ομάδες των Πολυτεχνείων Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας και Ξάνθης.

Η αποτύπωση θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο και θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις για την άμεση βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας.

Για τις σοβαρότερες περιπτώσεις θα γίνουν έργα διαμόρφωσης, ενώ ορισμένες διαβάσεις θα καταργηθούν.

Τα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο εξασφάλισαν τη μερίδα του λέοντος από τις χρηματοδοτήσεις του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη».

Από το συγκεκριμένο μέσο η Ελλάδα θα πάρει συνολικά 61 εκατ. ευρώ, που θα διαθέσει σε επτά έργα.

Κονδύλι 7,09 εκατ. ευρώ θα δοθεί για την αναβάθμιση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη της βασικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.

Προβλέπεται επίσης η χρηματοδότηση παρεμβάσεων σε λιμάνια και αεροδρόμια για την εξυπηρέτηση των μεταφορών.

«Πρόκειται για νέα κονδύλια, επιπρόσθετα εκείνων του ΕΣΠΑ, που θα επιτρέψουν την υλοποίηση νέων έργων σε κρίσιμους τομείς για την οικονομία», αναφέρει σε δήλωσή του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης.

Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr