Οι κοσμογονικές εξελίξεις στους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους και η άμεση ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, του δικτύου μεταφορών και των εμπορευματικών κέντρων ήταν τα θέματα που απασχόλησαν την πρώτη ημέρα του συνέδριου «Επενδύοντας στις σιδηροδρομικές μεταφορές», που διοργανώνεται σήμερα Τρίτη 28 και αύριο Τετάρτη 29 Ιουνίου σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών.
Την διοργάνωσε άνοιξε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ΟΣΕ κ. Γιώργος Αποστολόπουλος, ο οποίος εξέφρασε το παράπονο ότι για πολλά χρόνια ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα έμεινε υποβαθμισμένος.
Από την μεριά του ο κ. Θάνος Βούρδας, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε ότι η πολιτική επιλογή της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου έχει μπει στις ράγες της ανατροπής. «Χρειάζεται ξεβόλεμα από το τέλμα», είπε χαρακτηριστικά. Παράλληλα αποκάλυψε ότι η σιδηροδρομική σύνδεση Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης έχει δρομολογηθεί και είναι κρίσιμη γιατί θα κάνει δυνατή τη μεταφορά εμπορευμάτων από και προς τη Μαύρη Θάλασσα παρακάμπτοντας τα στενά του Βοσπόρου.
Ακολούθως, στην κύρια ομιλία του ο κ. Βούρδας υπογράμμισε ότι μετά από πολλά χρόνια ο ελληνικός σιδηρόδρομος βγαίνει από μια περίοδο απαξίωσης μετά την απόφαση-σταθμό της ΕΕ για διαγραφή του χρέους για τις κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Με αυτό τον τρόπο αφαιρέθηκε ένα χρέος της τάξης των 16 δισ. Το οποίο ήταν δυσανάλογο, τόσο για το σιδηρόδρομο, όσο και για τους Έλληνες πολίτες». Επιπρόσθετα μίλησε για τη νέα διπλή γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Ειδομένης η οποία θα δώσει σημαντική ώθησης στο σιδηρόδρομο, ενώ παράλληλα είπε ότι τα λιμάνια της χώρας μπορούν μέσω τη σύνδεσής τους με το σιδηροδρομικό δίκτυο να προσελκύσουν μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων.
Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων - ΕΣΠΑ κ. Παναγιώτης Κορκολής κατά την ομιλία του στο αναπτυξιακό forum παραδέχτηκε ότι ο τομέας των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι στρατηγικής σημασίας για την κυβέρνηση. Μάλιστα αποκάλυψε ότι από τον τομέα των μεταφορών, οι σιδηροδρομικές υποδομές είναι αυτές που έχουν προτεραιότητα. Παράλληλα είπε ότι υπάρχουν 3 δισ. ευρώ εξασφαλισμένα για έργα σιδηροδρόμου, ενώ τόνισε ότι 800 εκ. από αυτά προέρχονται από τον ταμείο CEF.
Από τη δική του πλευρά, ο κ. Γεώργιος Τζιάλλας, Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, υποστήριξε ότι η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό.
Στην υποστήριξη που υπάρχει από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου θα αναφέρθηκε η κ. Άννα Δάντη, Υπεύθυνη Επικοινωνίας της Αντιπροσωπείας ΕΕ στην Ελλάδα. «Η Ελλάδα πρέπει να αναπτύξει το δικό της δίκτυο σιδηροδρόμων, καθώς πρόκειται για το πιο διαδεδομένο ΜΜΜ στην Ε.Ε. Σ’ αυτό θα συμβάλλει η οικονομική ενίσχυση από το πακέτο Γιούνκερ, αφού μεγάλο ποσοστό από αυτές τις επενδύσεις θα πάει στις μεταφορές». Από την άλλη μεριά, η πρόεδρος της ΕΛΤΑ ΑΕ κ. Φρόσω Σταυράκη, κατά την ομιλία της είπε ότι δεν μπορεί να γίνεται λόγος για συνδυασμένες μεταφορές χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο πολίτη. Επιπλέον αποκάλυψε ότι το επόμενο διάστημα τα ΕΛΤΑ θα συμβάλλουν έτσι ώστε να συνδεθούν οι μεταφορές με την κοινωνία.
Ο κ. Νικόλαος Ροδόπουλος, Πρόεδρος ΔΣ Ελληνικής Εταιρείας Logistics - ΕΕL, τόνισε ότι η ισχυροποίηση του λιμανιού του Πειραιά αποτελεί μοχλό ανάπτυξης, αλλά υπό προϋποθέσεις. Κι αυτό γιατί ο Πειραιάς είναι από τα βαθύτερα λιμάνια της Μεσογείου, ενώ βρίσκεται κοντά στο κανάλι του Σουέζ. Κατόπιν υποστήριξε ότι είναι ανάγκη να γίνουμε κεντρική και όχι περιφερειακή πύλη της Ευρώπης, αφού πλέον η παραγωγή γίνεται σε Κίνα και Ινδία.
Ο κ. Κώστας Λυμπέρης, τ. καθηγητής ΕΜΠ, παίρνοντας το λόγο κατήγγειλε ότι έχει δεχτεί σφοδρές επιθέσεις από ανθρώπους που έχουν συμφέροντα κατά των σιδηροδρόμων. Ο κ. Βούρδας του απάντησε ότι σε όλους τους κλάδους υπάρχουν συμφέροντα, όμως το θέμα είναι αν είσαι επιρρεπής. Μάλιστα όταν ο Γ.Γ. του υπ. Μεταφορών ρωτήθηκε για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε ότι «δεν είμαστε το κατάλληλο υπουργείο για να απαντήσουμε».
Πηγή: insider.gr