Σε σχεδόν ακατόρθωτη υπόθεση μετατρέπεται η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον με κύριο λόγο την κατασκευή της Γραμμής 4.
Η δημοπράτηση της νέας γραμμής στο τμήμα από το Γαλάτσι μέχρι σχεδόν την Κατεχάκη αλλά και η ανάγκη να προωθηθούν και τα υπόλοιπα τμήματα που θα καλύψουν τις πυκνοκατοικημένες περιοχής πέριξ της Λεωφόρου Κηφισίας, της Νέας Ιωνίας και θα φτάσουν το Μετρό μέχρι την Εθνική Οδό στο ύψος της Λυκόβρυσης δημιουργούν ένα μεγάλο ανάχωμα για την υλοποίηση άλλων έργων Μετρό στην πόλη.
Η πρώτη φάση της Γραμμής 4 κοστίζει 1,8δισ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) ενώ συνολικά το κόστος φτάνει τα 4 δισ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Η πρώτη φάση έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από ΕΤΕΠ (75%) και ΕΣΠΑ και η δημοπράτηση είναι θέμα εβδομάδων.
Από εκεί και έπειτα το Υπουργείο Υποδομών είναι σε αναζήτηση κεφαλαίων και επενδυτών προκειμένου να βρεθούν τα χρήματα (περίπου 2,2δισ.ευρώ) και να προχωρήσουν τα επόμενα 4 τμήματα της γραμμής.
Δεδομένου του γεγονότος ότι υπάρχει πλήρης σύγχυση προς το παρόν στο αν θα υπάρξει νέο ΕΣΠΑ, η αναζήτηση αυτή γίνεται πια αναγκαστικά από την αγορά. Έτσι με βάση αυτό το σκεπτικό, η πιθανότητα να δούμε την γραμμή 2 να επεκτείνεται περαιτέρω στα δυτικά προάστια της πρωτεύουσας όλο και μικραίνει.
Θετικός παράγοντας σε αυτό είναι πως το έργο ανεξάρτητα από το αν τα καταφέρει ή όχι στο πολιτικό πεδίο, ωριμάζει μελετητικά καθώς διενεργούνται οι σχετικές μελέτες. Το ποσό που εκτιμάται ότι είναι απαραίτητο για την επέκταση αγγίζει τα 300εκατ.ευρώ και περιλαμβάνει 3 νέους σταθμούς στα διοικητικά όρια του Δήμου Ιλίου και προσωρινά ονομάζονται ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ, ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ.
Η επέκταση έχει μήκος 4,5χλμ και αναμένεται όταν θα λειτουργήσει να εξυπηρετεί περισσότερους από 60.000 επιβάτες καθημερινά.
Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com