Στη διάρκεια της ομιλίας του, ο εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ Τάσος Βαμβακίδης, σχολιάζοντας τις συνέργιες λιμένα – σιδηροδρόμου και ενώπιον των διοικήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, τόνισε ότι «φορτία έχουμε, φτιάξτε τις γραμμές».
Το ανώτερο στέλεχος της Cosco, με αυτή τη δήλωση, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τη μη ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου και τη διχοτόμησή του σε ηλεκτροκίνητο και ντιζελοκίνητο.
Αυτό, διότι η Cosco «πουλάει» στους πελάτες της και την εναλλακτική του σιδηροδρόμου. Ωστόσο, οι ντίζελ μηχανές σημαίνουν επιπρόσθετο κόστος, κάτι το οποίο μετακυλίει η Cosco στα τιμολόγιά της.
Πάντως, είναι φανερό ότι η κινεζική εταιρεία πιστεύει στις συνδυασμένες μεταφορές, ήτοι στην σύνδεση λιμένα – τρένου.
Οι προοπτικές είναι θετικές, εάν αναλογιστεί κανείς ότι, το 2015, η Cosco διακίνησε 17.000 εμπορευματοκιβώτια με τρένο και, το 2016, σχεδόν διπλάσια (30.000).
Το έργο αυτό έχει μακρόπνοη προοπτική, με δυνατότητα δρομολόγησης περισσότερων συρμών το χρόνο, αλλά χρειάζεται βελτίωση, τόσο σε θέματα υποδομών, όσο και σε θέματα διαχείρισης τρένων (σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση).
«Οι Κινέζοι δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην σιδηροδρομική σύνδεση και αυτό φαίνεται από τα έργα εκσυγχρονισμού του δικτύου που έχουν αναλάβει σε γειτονικές χώρες.
Θέλουν η Ελλάδα να καταστεί νότια πύλη εισόδου των κινεζικών εμπορευμάτων στην Ευρώπη, θέλουν όμως τα τρένα να επιστρέφουν και πίσω γεμάτα», σημειώνουν στελέχη της αγοράς των logistics.
Η διαδρομή που ακολουθείται, μήκους 2.200 χλμ., είναι Ελλάδα (Ικόνιο) – Σκόπια – Σερβία – Ουγγαρία – Σλοβακία – Τσεχία ή Σλοβακία ή εναλλακτικά ο διάδρομος της Βουλγαρίας.
Ο διάδρομος της Βουλγαρίας χρησιμοποιήθηκε στον πολύμηνο σιδηροδρομικό αποκλεισμό της Ειδομένης.
Οι κύριοι παραλήπτες είναι στην Τσεχία και Σλοβακία και ο χρόνος ταξιδιού διαμορφώνεται σε 3 – 4 ημέρες για τον κεντρικό τερματικό σταθμό.
Συντάκτης: Φώτης Φωτεινός
Πηγή: metaforespress.gr