Η κάλυψη των λαϊκών αναγκών, για καθολικές, φθηνές, ποιοτικές, ασφαλείς μετακινήσεις και μεταφορές, η προστασία του περιβάλλοντος και των κατοίκων της πόλης και όχι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κεφαλαίου είναι το κριτήριο για το πώς θα γίνει η διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΤΕ Αχαΐας του ΚΚΕ.
Προσθέτει πως «με βάση αυτό να διεκδικήσουμε, μέσα από την πάλη μας και στο εργατικό - λαϊκό κίνημα, την περιμετρική διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα με κάθετη σύνδεση του λιμανιού στο ύψος της ιδιοκτησίας του ΟΛΠΑ, στην "Πειραϊκή - Πατραϊκή" και στη Βιομηχανική Περιοχή». Προσθέτει ότι «τα σχέδια της κυβέρνησης για επιφανειακή διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από τον πολεοδομικό ιστό της Πάτρας έχουν γνώμονα την εξυπηρέτηση των μεγάλων συμφερόντων που νοιάζονται για την αύξηση της κερδοφορίας τους αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις για τα λαϊκά στρώματα της πόλης».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Το τελευταίο διάστημα εντείνονται οι συζητήσεις για τη διέλευση του σιδηρόδρομου από την πόλη της Πάτρας. Για το ΚΚΕ, τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα της πόλης, κριτήριο για το πώς θα γίνει η διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής πρέπει να είναι η κάλυψη συνολικά των συνδυασμένων λαϊκών αναγκών, για καθολικές, φθηνές, ποιοτικές, ασφαλείς μετακινήσεις και μεταφορές, η προστασία του περιβάλλοντος και των κατοίκων της πόλης και όχι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κεφαλαίου. Με βάση αυτό να διεκδικήσουμε, μέσα από την πάλη μας και στο εργατικό - λαϊκό κίνημα, την περιμετρική διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα με κάθετη σύνδεση του λιμανιού στο ύψος της ιδιοκτησίας του ΟΛΠΑ, στην "Πειραϊκή - Πατραϊκή" και στη Βιομηχανική Περιοχή.
Τα σχέδια της κυβέρνησης για επιφανειακή διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από τον πολεοδομικό ιστό της Πάτρας έχουν γνώμονα την εξυπηρέτηση των μεγάλων συμφερόντων που νοιάζονται για την αύξηση της κερδοφορίας τους αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις για τα λαϊκά στρώματα της πόλης. Επιφανειακή διέλευση σημαίνει ύψωση τοίχων σε όλη την έκταση (πλην ενός τμήματος στο κέντρο) και το πέρασμα της γραμμής μέσα από πυκνοκατοικημένες περιοχές, που θα διχοτομήσει την πόλη και θα προκαλέσει τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή των κάτοικων όλης της πόλης, γι’ αυτό με οργανωμένο και συλλογικό τρόπο το εργατικό - λαϊκό κίνημα πρέπει να μην επιτρέψει να προχωρήσουν αυτοί οι σχεδιασμοί.
Η επιλογή της διέλευσης γίνεται με κριτήριο την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών του κεφαλαίου και το κόστος κατασκευής, στο βωμό αυτών των αναγκών θυσιάζεται η ποιότητα ζωής των λαϊκών στρωμάτων.
Αυτός ο σχεδιασμός, με το μικρότερο δυνατόν κόστος για το κεφάλαιο, εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής του κεφαλαίου για την ανάδειξη της Ελλάδας σε κόμβο μεταφοράς, ενέργειας και εμπορευμάτων, έχει σαν στόχο να μειωθεί δραστικά ο χρόνος άρα και το κόστος των εμπορευματικών μεταφορών και απ’ αυτήν την άποψη φαίνεται το πώς οι εκάστοτε κυβερνήσεις και η σημερινή ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ μπορούν να υλοποιούν πολιτική που εξυπηρετεί στρατηγικές επιδιώξεις του κεφαλαίου σε κάθε τομέα του ενδιαφέροντός του. Από την άλλη, συνεχή είναι τα μέτρα σε βάρος του λαού, που είναι ανάγκη του κεφαλαίου, για να εντείνεται η εκμετάλλευση των εργαζομένων και να ανοίγονται νέα πεδία κερδοφόρας δράσης για τους επιχειρηματικούς ομίλους, που ενισχύονται σε βάρος όλων των λαϊκών στρωμάτων (εργαζόμενοι, ΕΒΕ, φτωχομεσαίοι αγρότες).
Πραγματική διέξοδος για το λαό είναι να διαχωριστεί από το σχέδιο του κεφαλαίου και των κομμάτων του. Να αντιτάξει το δικό του σχέδιο για ανασύνταξη του κινήματος και δυνάμωμα της Κοινωνικής Συμμαχίας, παλεύοντας σε σύγκρουση με το κεφάλαιο για την ανάκτηση των απωλειών, την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών».
Πηγή: 902.gr